کد خبر : 39095
تاریخ انتشار : جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

کنتورهای هوشمند مشترکان برق گیلان از مرکز کنترل قطع، وصل و تنظیم می‌شوند

کنتورهای هوشمند مشترکان برق گیلان از مرکز کنترل قطع، وصل و تنظیم می‌شوند

هاتف‌خبر – با هوشمندسازی کنتورهای برق مشترکان و راه‌اندازی مرکز پایش کنتورهای هوشمند در آینده‌یی نزدیک، دصتور قطع، وصل و تنظیم برق مشترکان از این مرکز صادر می‌شود.

هاتف‌خبر – با هوشمندسازی کنتورهای برق مشترکان و راه‌اندازی مرکز پایش کنتورهای هوشمند در آینده‌یی نزدیک، دصتور قطع، وصل و تنظیم برق مشترکان از این مرکز صادر می‌شود.
به گزارش «هاتف‌خبر» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در این باره توضیح داد: تاکنون پنجهزار و ۶82 کنتور هوشمند با هدف فراهم کردن بستر اصلاح الگوی مصرف و امکان اعمال مدیریت بار بهره‌بردار شبکه در شرایط عادی و اضطراری نصب شده است.
دکتر محمد اسماعیل هنرمند گفت: برای تحقق اهداف کلان صنعت برق کشور و به منظور ایجاد شبکه‌ی هوشمند انرژی «طرح فهام» یا «طرح ملی فراسامانه‌ی هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی» به عنوان فرآیند اندازه‌گیری برق به شکل هوشمند، تعریف شده و در مرحله‌ی نخست اجرای این طرح، با نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان دیماندی استان گیلان امکان خواندن کنتور و بررسی روند مصرف انرژی برق به شکلی مؤثر و دقیقتر فراهم شد و کنترل و توزیع بار در شبکه با دقت مناسب نیز انجام پذیرفت.
رئیس هیات مدیره‌ی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان همچنین اظهار کرد: توسعه‌ی سامانه‌ی هوشمند شبکه‌ی توزیع برق با استقرار سیستم خواندن از راه دور با اولویت کنتورهای دیماندی برای همه‌ی مشترکان اعم از ولتاژ اولیه و ثانویه در دستور کار شرکتهای توزیع قرار گرفت که تاکنون پنجهزار و 682 مشترک با تعرفه‌های کشاورزی، صنعتی، عمومی و تجاری در این شرکت به کنتورهای هوشمند مجهزشده‌اند.


وی سپس افزود: با هوشمندسازی کنتورهای مشترکان برق استان گیلان گامی موثر برای مدیریت بار شبکه خواهیم برداشت و با اجرای این طرح علاوه کاهش چشمگیر تلفات شبکه‌ی توزیع برق را شاهد خواهیم بود.
دکتر هنرمند گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق مصرف‌کنندگان، کاهش خاموشیها، تجهیز مشترک به کنتور قابل خواندن از راه دور و امکان اجرای طرح پاسخگویی بار از دیگر مزایای هوشمندسازی شبکه‌ی برق است.
وی افزود: با نصب کنتورهای هوشمند، مشترکان می‌توانند هر لحظه، میزان مصرف خود را بررسی و از چگونگی آن آگاه شوند و در مدیریت بار شبکه‌ این شرکت را همراهی کنند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان همچنین امکان برقراری ارتباط دو سویه بین این شرکت و مصرف‌کنندگان، جمع‌آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به سامانه، امکان ارسال قیمتهای لحظه‌یی برق، آگاهی شرکت توزیع برق از مقدار انرژی مصرف شده درساعتهای پرباری و کم‌باری، اطلاعات پروفیل بار از شرکت توزیع برق به مصرف‌کنندگان و آگاهی مصرف‌کنندگان از مقدار مصرف ساعتی و روزانه و همچنین امکان تشخیص سرقت برق از کنتور را از دیگر مزیتهای کنتورهای هوشمند عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: در آینده‌یی نزدیک انشعابات خانگی پرمصرف نیز به چرخه‌ی هوشمندسازی با استفاده از کنتورهای فهام اضافه خواهد شد.
هنرمند با اشاره به راه‌اندازی «مرکز پایش کنتورهای هوشمند» در شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان افزود: در این مرکز اطلاعاتی چون جریان، ولتاژ و ضریب بار رصد می‌شود، این مرکز قادر خواهد بود در صورت نیاز دستور قطع و وصل و همچنین تنظیمات کنتور از راه دور را انجام دهد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در پایان گفت: مهمترین دستاورد این مرکز، پایش طرحهای پاسخگویی بار در زمانهای پیک مصرف سال است که می‌توان به صورت آنلاین میزان مصرف مشترکان دیماندی و مشترکان پرمصرف عادی را رصد کرد و اطلاعات دقیق و لحظه‌یی از آنها به دست آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.