کد خبر : 38662
تاریخ انتشار : جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۹:۴۰

تندباد هفته‌ی گذشته ۸۱ میلیارد ریال به تاسیسات شبکه‌های توزیع برق گیلان آسیب زد

تندباد هفته‌ی گذشته ۸۱ میلیارد ریال به تاسیسات شبکه‌های توزیع برق گیلان آسیب زد

هاتف‌خبر – توفان و تندباد هفته‌ی گذشته که با سرعت 186 کیلومتر در ساعت وزیدن گرفت خسارت 81 میلیارد ریالی به تاسیسات و شبكه‌های توزیع نیروی برق استان گیلان وارد آورده است.

هاتف‌خبر – توفان و تندباد هفته‌ی گذشته که با سرعت 186 کیلومتر در ساعت وزیدن گرفت خسارت 81 میلیارد ریالی به تاسیسات و شبكه‌های توزیع نیروی برق استان گیلان وارد آورده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، این مطلب را علی‌اکبر جوهری عنوان کرد و گفت: خسارت وارد شده تنها در پی وزش تندباد در طول 48 ساعت به تاسیسات و شبکه‌های توزیع برق استان وارد شده است.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان سپس افزود: تغيير شرايط جوي و وزش باد گرم بسيار شديد که از ساعتهای آغازین بامداد روز سه‌شنبه 30 آذر ماه 1400 با سرعت بیسابقه‌ی 60 تا 186 كيلومتر بر ساعت مناطق مختلف استان را درنورديد، موجب ریزش سقف بسیاری از ساختمانها، سقوط درختان از فواصل دوردست و همچنین افتادن اجسام خارجی روی شبکه‌های توزیع نیروی برق گیلان شد.


جوهری با قدردانی صبر و شکیبایی گیلانیان افزود: به دلیل همزمان شدن خاموشيهاي موصوف با قطع چهار پست فوق توزيع(شرکت برق منطقه‌ای گیلان) در مناطق غربی استان، شامل پستهای فوق توزیع حويق، سيار تالش، هشتپر و اسالم در مجموع هشت مرتبه خاموشی و ماندگاری خاموشي دو پست اسالم و هشتپر تا حدود ساعت 12 ظهر روز سه‌شنبه 30 آذر ماه، امکان رصد ميزان آسيب ایجاد شده در خطوط 20 كيلوولت شهرستان تالش و بخشي از شهرستان رضوانشهر تا نیمروز همان روز ميسر نبود و پس از برقدارشدن پستهای یاد شده میزان خاموشیها و تخریب شبکه هم مشخص شد و نسبت به اطلاع‌رسانی و رفع نقص اقدام گردید.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان سپس خاطر نشان کرد: پس از وقوع این تندباد و توفان شدید بلافاصله عملیات اصلاح، ترمیم و رفع ناپایداری شبکه‌ها و تاسیسات آسیب‌دیده آغاز گردید و با اقدامات و عملیات ضربتی، از طولانی شدن قطع برق شهروندان و مشترکین جلوگیری شد.
وی در ادامه افزود: هم‌اکنون با توجه به تلاش نيروهاي عملياتي شرکت توزیع نیروی برق استان و با استفاده از ظرفيت پيمانكاران منطقه جمعاً 180 اکیپ عملیاتی ناپایداریها را برطرف کردند و تنها سه بخش فيدر انشعابی در مناطق تالش(هشتپر) و رضوانشهر به دلیل سقوط تعداد بسیاری از درختان جنگلهاي هيركاني كه موجب مسدود شدن مسير دسترسي ماشين‌آلات به محل شده است، بي‌برق هستند.


جوهری تاکید کرد: با هماهنگي دادستاني و نیروهای منابع طبيعي پاكسازي مسير دسترسي در دست انجام است و در مسيرهاي بازگشايي شده همكاران ترميم شبكه را انجام می‌أهند و تلاش در جهت برقدار نمودن مشتركان باقيمانده نیز ادامه دارد.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان سپس اظهار کرد: تاکنون برآوردها حاکی از واردن آمدن خسارت 81 میلیارد ریالی به شبکه‌ها و تاسیسات توزیع نیروی برق گیلان است که امیدواریم با جبران این مبلغ به وسیله‌ی مراجع ذی‌ربط، خدمت‌رسانی به مردم شریف استان گیلان دچار اختلال نشود.
وی در پایان گفت: یکی از راه‌های بسیار آسان و سریع ارتباط مشترکان با شرکت توزیع نیروی برق در زمان بروز بحرانها، بهره‌مندی از «سامانه‌ی جامع برق ایران(اپلیکیشن برق من)» است که مشترکان می‌توانند از طریق «سایت اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق استان» یا «کافه بازار» آن را دانلود و نصب کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.