کد خبر : 38594
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۵:۰۸

امسال ۱۹۳ خانوار روستاهای کم‌برخوردار گیلان از نعمت برق بهره‌مند شدند

امسال ۱۹۳ خانوار روستاهای کم‌برخوردار گیلان از نعمت برق بهره‌مند شدند

هاتف‌خبر – امسال با اعتباری معادل ۳۷ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال ساكنان بسیاری از روستاهایی كم‌برخوردار گیلان با بیش از ۱۹۳ خانوار روستایی از نعمت برق بهره‌مند شده‌اند.

هاتف‌خبر – امسال با اعتباری معادل ۳۷ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال ساكنان بسیاری از روستاهایی كم‌برخوردار گیلان با بیش از ۱۹۳ خانوار روستایی از نعمت برق بهره‌مند شده‌اند.
به گزارش «هاتف‌خبر» در این زمینه مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: هفته‌ی گذشته 12 خانوار در روستای کم‌برخوردار «گودی گوآبر» شهرستان املش از نعمت برق با نصب پنلهای خورشیدی با اعتباری افزون بر شش میلیارد و 500 میلیون ریال بهره‌مند شدند.
دکتر محمداسماعیل هنرمند با بیان اینکه 950 هزار نفر از ساکنان استان گیلان را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: این شرکت مفتخر است که به بیش از یک‌ میلیون و 500 هزار مشترک برق، با شبکه‌یی به طول 30 هزار کیلومتر خدمت‌رسانی می‌کند.
وی افزود: با توجه به دستورالعملهای ارسالی وزارت نیرو مبنی بر تسریع در روند محرومیت‌زدایی و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی نواحی روستایی، 12 خانوار از ساکنان «روستای گودی‌گوابر» شهرستان املش با اعتباری افزون بر شش میلیارد و 500 میلیون ریال از انرژی پاک به وسیله پنلهای خورشیدی(سلولهای فتوولتائیک) بهره‌مند شدند.


رئیس هیات مدیره‌ی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان همچنین اظهار کرد: از آغاز امسال تاکنون با اعتباری معادل ۳۷ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال چند روستای «هدی»، «لتن پرت»، «کلمر»، «کلستان» و «گودی گوابر» از توابع شهرستانهای تالش، لاهیجان و املش با بیش از 193 خانوار از نعمت برق بهره‌مند شدند.
وی افزود: فرآیند اداری و اجرایی برقرسانی به روستاهای «وزنه‌سر» تالش(احداث شبکه)، «شیروا» و «دشت‌دامن» رضوانشهر(احداث شبکه) و «پرمکوه» و «مازی‌کله‌ی پشته‌» رودسر(احداث شبکه) با اعتباری افزون بر ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در قالب تفاهمنامه‌ی برقرسانی سال 1400 در دست انجام است.
محمد اسماعیل هنرمند همچنین اذعان کرد: خدمات‌رسانی سریع و مطلوب در گرو جذب اعتبارات مورد نیاز است و در این زمینه نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گیلان نیز بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.
وی در پایان از تلاشهای رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گیلان برای همکاری موثر و مفید در جذب و تخصیص بودجه و اعتبارا ت لازم برای اجرای پروژه‌های برقرسانی قدردانی نمود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.