کد خبر : 38547
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

«طرح ملی دادرس گیلان» به ایستگاه دهم رسید

«طرح ملی دادرس گیلان» به ایستگاه دهم رسید

هاتف‌- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: در راستای ترویج فرهنگ خودامدادی و گسترش آموزش هماهنگی در جامعه به ویژه مدارس تلاش می‌کنیم تا با افزایش میزان توانمندیها و مهارتهای امدادی افراد، آنها را برای افزایش تاب‌آوری در جامعه فعالتر کنیم.

هاتف‌- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: در راستای ترویج فرهنگ خودامدادی و گسترش آموزش هماهنگی در جامعه به ویژه مدارس تلاش می‌کنیم تا با افزایش میزان توانمندیها و مهارتهای امدادی افراد، آنها را برای افزایش تاب‌آوری در جامعه فعالتر کنیم.
به گزارش «هاتف» از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان، ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان و برخی از مسوولان استانی، همچنین کارکنان و اعضای جوانان جمعیت هلال احمر، «دهمین دوره‌ی طرح ملی دادرس در استان گیلان» آغاز شد.
سیاوش غلامی در برنامه‌ی آغازین این دوره گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش طرحهای مشترک بسیاری را اجرا می‌کنند که یکی از مهمترین آنها، «طرح ملی دادرس»(دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) است.‌
وی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ملی در مدارس استان گیلان افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس مبتنی بر تربیت تیمهای دانش‌آموزی آماده برای مقابله با حوادث است که ساماندهی تیمهای اولیه‌ی مدیریت بحران با محوریت دانش‌آموزان آموزش‌دیده، توانمند و برخوردار از مهارتهای کارگروهی از دیگر اهداف اجرای این طرح ملی به شمار می‌رود.
غلامی سپس افزود: «طرح ملی دادرس» باید به صورت عملیاتی در زمینه‌ی مقابله با حوادث پیش‌بینی نشده به صورت فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود و در قشرهای گوناگون جامعه گسترش یابد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه دهمین دوره‌ی این طرح به یاد شهید فداکار علی لندی و محمد رضا محمودیان که با اهدای اعضایش جان چندین نفر را نجات داد، نامگذاری شده است، اظهار کرد: برای توسعه‌ی «طرح ملی دادرس» باید از زبان هنر استفاده کنیم و با تولید و پخش فیلمهای آموزشی در رسانه‌ها و فضای مجازی از آثار بلایای طبیعی در جامعه بکاهیم.
غلامی با بیان اینکه آموزشهای این طرح ملی امسال با توجه به اهمیت آموزشهای خودامدادی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود، گفت: «طرح ملی دادرس» گامی بلند برای کاهش آسیبهای اجتماعی و غیراجتماعی و همچنین افزایش سلامت اجتماعی و جسمانی نوجوانان به عنوان آینده‌سازان کشور است که امروز با حضور استاندار محترم گیلان و به همت معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان دهمین دوره‌ی این طرح ملی در استان گیلان آغاز شد.
شایان گفتن است این طرح ارزشمند با همکاری آموزش و پرورش وارد دهمین سال خود می‌شود و در طول سال تحصیلی همراه دانش‌آموزان است. با اجرای این طرح دانش‌آموز عضو تیم دادرس یاد می‌گیرد، زمان حادثه یا اتفاق غیرقابل پیش‌بینی در مدرسه و در خانه درست رفتار و عمل کند.
گفتنی است امسال «طرح ملی دادرس» در مقطع اول متوسطه‌ی پایه‌ی هشتم پسرانه و دخترانه در ۳۰۰ مدرسه از استان اجرا می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.