هاتفخبر – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از برداشت و ثبت موقعیت مکانی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک با هدف کاربردیسازی فناوری نوین GIS یا سیستم اطلاعات جغرافیایی در همهی فرآیندهای مکانمحور این شرکت خبر داد.
هاتفخبر – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از برداشت و ثبت موقعیت مکانی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک با هدف کاربردیسازی فناوری نوین GIS یا سیستم اطلاعات جغرافیایی در همهی فرآیندهای مکانمحور این شرکت خبر داد. به گزارش «هاتفخبر» دکتر محمداسماعیل هنرمند در توضیح این خبر گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژهی مشترکین برق در فرآیندهای خدماتی شرکتهای توزیع، دسترسی به اطلاعات دقیق و جامع از موقعیت مکانی مشترکان و همچنین چگونگی اتصال آنها به شبکهی برق از اهمیتی ویژه برخوردار است. وی افزود: سیستم GIS یک فناوری نوین به منظور مدیریت و تحلیل اطلاعات مکانمحور محسوب میشود و با توجه به ماهیت مکانی بیشتر اطلاعات و دادهها در شرکتهای توزیع نیروی برق، استفاده از این زیرساخت، نقشی حیاتی در مکانیزه کردن فرآیندها و حرکت به سمت شبکههای هوشمند خواهد داشت. رئیس هیات مدیرهی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان تاکید کرد: هوشمندسازی مدیریت شبکه که شامل مشاهدهی موقعیت مکانی تجهیزات همزمان با موقعیت توصیفی آنها، ردیابی مسیر تغذیهی مشترکان، تسهیل در وصول مطالبات، استفاده از اطلاعات در پروژههای مطالعاتی همچون طرح جامع، پیشبینی و مدلسازی بار، هدایت ماموران بهرهبرداری هنگام بروز خاموشی و قطعی برق، استفاده از اطلاعات در مواقع بروز بحران، ایجاد بستری مناسب برای ارائهی طرح در پروژههای توسعه و احداث و مکانمندکردن سامانهی پذیرش مشترکان هنگام ثبت درخواست، از ویژگیها و مزایای استفاده از سامانهی GIS است. محمداسماعیل هنرمند اذعان کرد: در سال 1397 موقعیت مکانی مشترکان دیماندی و پستهای اختصاصی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به صورت دقیق و صددرصدی در محل پست با استفاده از تکنولوژی تشخیص موقعیت جغرافیایی یا GPS برداشت گردیده و ثبت شده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان سپس گفت: همچنین در سال1399 نسبت به خواندن مشتركين با استفاده از دستگاه اندرویدی هوشمند و همچنین ثبت مكان جغرافيايي آنها اقدام شد و امسال(۱۴۰۰) نيز با توجه به اهمیت دقت و صحت اطلاعات مکانی مشترکین عادی روشی ارائه گردید تا در آن ماموران کنتورخوان با بهرهگيري از نقشههاي ماهوارهیي، موقعیت مکانی مشترکان را در تطبیق با نقشههای جغرافیایی شهري و روستایی صحتسنجي نمایند.
هنرمند گفت: در این روش پس از وارد نمودن شماره اشتراک، اطلاعات ثبت شدهی مکانی مشترکان در سیستم خدمات آنها به ماموران، نشان داده میشود و در صورتی که اطلاعات ثبت شده غیردقیق باشد، مامور موظف هستند که مکان صحیح را انتخاب نموده و ثبت نمایند. پس از ثبت نیز کارشناس مرتبط نقاط ثبت شده را بررسی نموده و در صورتی که این نقاط از نظر ظاهری به درستی ثبت شده باشند و مسیر کنتورخوانی قابل تشخیص باشد، اطلاعات را تایید مینماید. وی افزود: برای اجرای فرآیندهای عنوان شده، سامانهیی بر پایهی «وب» طراحی گردید که از چهار بخش «ثبت موقعیت مکانی»، «مشاهدهی روزکار ثبت شده»، «ارزیابی اطلاعات» و «داشبورد مدیریتی» تشکیل شده است. دکتر هنرمند در ادامه افزود: هماکنون ثبت موقعیت مکانی مشترکین دیماندی یا مصارف سنگین شرکت توزیع نیروی برق استان به صورت 100 درصدی تکمیل و صحتسنجی شده است. رئیس هیات مدیرهی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان سپس بیان نمود: ثبت موقعیت مکانی مشترکان دیماندی در سه فاز شناسایی و دستهبندی مشترکان، برداشت و ثبت اطلاعات و همچنین بهروزرسانی و صحتسنجي اطلاعات تعریف گردید که دو فاز اول به صورت کامل اجرا شده و فاز سوم نیز به صورت مستمر تکمیل میگردد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در زمینهی ثبت موقعیت مکانی مشترکان عادی نیز گفت: این پروژه از پنج فاز طراحی سامانه، ثبت اطلاعات به وسیلهی ماموران کنتورخوان، بررسی و صحتسنجی اطلاعات، ارسال اطلاعات به سامانههای مرتبط و همچنین بهروزرسانی اطلاعات مکانی مشترکان جدید تشکیل شده است. وی افزود: ثبت موقعیت مکانی 100 درصد مشترکین عادی یعنی بیش از یک و نیم میلیون اشتراک در سراسر استان حين کنتورخوانی ماموران تشخيص به پایان رسیده كه تاكنون نزدیک به 70 درصد از آن نیز مورد صحتسنجي و ارزیابی دقيق قرار گرفته است و امیدواریم تا پایان امسال راستیآزمایی نهایی و تکمیل پروژهی ثبت موقعیت جغرافیایی مشترکین عادی این شرکت نیز به پایان برسد. هنرمند در زمینهی چگونگی صحتسنجی اطلاعات موقعیت مکانی مشترکان نیز گفت: صحتسنجی موقعیت مکانی مشترکان به صورت موردی به وسیلهی کارشناسان GIS و همچنین کارشناسان ادارات بهرهبرداری صورت پذیرفته است، اما با توجه به تعدد و گستردگی مشترکین عادی، موقعیت مکانی ثبت شدهی ماموران کنتورخوان با توجه به روشهای مشخص بودن مسیر کنتورخوانی، ثبت موقعیت مکانی به روی سقف منازل مسکونی(در ارتباط با مشترکین خانگی)، ثبت نکردن اشترکات همنام واحدهای یک آپارتمان در محلهای جداگانه، ثبت کنتورهای معابر در کنار خیابان و … تایید و صحتسنجی میگردد. محمداسماعیل هنرمند در پایان استفاده از خدمات غیرحضوری شرکت توزیع نیروی برق استان را راهی موثر برای کاهش مراجعات حضوری و جلوگیری از شیوع «ویروس کرونا» دانست و به متقاضیان و مشترکان نیز تاکید کرد تا حد امکان از خدمات غیرحضوری این شرکت استفاده نمایند و برای این کار میتوانند به تارنمای اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به نشانی اینترنتی: www.gilanpdc.ir یا «کافه بازار» مراجعه کرده و با نصب اپلیکیشن جامع و کاربردی «برق من» در گوشیهای هوشمند خود از مزایای متنوع آن بهرهمند شوند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.