کد خبر : 38442
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

همزمان با فرا رسیدن «هفته‌ی معلولان»؛ «کانونی‌ها» پیام کودکان گیلان را به معلولان و سالمندان رساندند

همزمان با فرا رسیدن «هفته‌ی معلولان»؛ «کانونی‌ها» پیام کودکان گیلان را به معلولان و سالمندان رساندند

هاتف‌خبر – به انگیزه‌ی فرا رسیدن «هفته‌ی معلولان» سرپرست، مدیران ستادی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با حضور در «آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت» پیام کودکان و نوجوانان عضو این کانون را به معلولان و سالمندان آسایشگاه رساندند.

هاتف‌خبر – به انگیزه‌ی فرا رسیدن «هفته‌ی معلولان» سرپرست، مدیران ستادی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با حضور در «آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت» پیام کودکان و نوجوانان عضو این کانون را به معلولان و سالمندان آسایشگاه رساندند.
به گزارش »هاتف‌خبر» از روابط‌ عمومی اداره‌ی‌ کل کانون استان گیلان، نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان و همچنین ارائه‌ی خدمات فرهنگی به «مخاطبان با نیازهای ویژه» با گشایش مراکز فرهنگی – هنری فراگیر کانون پرورش فکری و حضور آنان در کنار دیگر همسالانشان، در سالهای گذشته وارد مرحله‌یی تازه شده است.
بر پایه‌ی این گزارش اقدام یاد شده در حالی انجام می‌گیرد که فرهنگسازی و همراه‌ کردن افراد جامعه، به ویژه کودکان و نوجوانان با این حرکت فرآیندمحور، نیازمند تلاشی مضاعف ‌بوده و برهمین پایه اجرای برنامه‌ی مشترک برای همه‌ی اعضا و دعوت مستمر از دانش‌آموزان مدارس استثنایی برای شرکت در کارگاه‌های حضوری و مجازی کانون در دستور کار قرار گرفت.
این گزارش حاکی است که حضور مربیان و اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی – هنری کانون در مدارس استثنایی نیز از دیگر اولویتهای کانون بود و در این بین دیدار با معلولان و سالمندان و دلجویی از آنان نیز مد نظر قرار گرفت.


روابط عمومی کانون پرورش فکری استان گیلان همچنین اعلام کرد: این هفته همکاران ستادی و مراکز فرهنگی – هنری مجتمع رشت به بهانه‌ي «هفته‌ی معلولان» در تداوم حرکتی چند ساله – که پیش از همه‌گیری «ویروس کرونا» با همراهی اعضای این مجموعه صورت ‌می‌گرفت- به دیدار ساکنان «آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت» رفته و پیک شادی آینده‌سازان برای معلولان و سالمندان شدند.
این بازدید که صبح روز چهارشنبه هفدهم آذر ماه ۱۴۰۰ انجام شد با دیدار نشست سرپرست کانون استان گیلان و مدیرعامل «آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت» آغازشد.
سیدجلیل میرعظیمی در این نشست، از گستره‌ی فعالیتها و اولویتهای این مجموعه در مسیر فرهنگسازی سخن‌ گفت و اظهار کرد: سرچشمه‌ی اندیشه‌یی که در کانون پرورش فکری جاری و ساری است، سیره‌ی عملی معصومین‌(ع) و الگوپذیری از آنان در جهت حمایت از نیازمندان و توجه از سالمندان است.


سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان همچنین گفت: آموزش سبک زندگی ایرانی و اسلامی به اعضای کانون، پرداختن به تکریم والدین، معلولان و افراد توان‌یاب از اهم برنامه‌های مربیان این کانون در جهت انتقال آموزه‌های اسلامی به آینده‌سازان است.
مدیرعامل «آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت» نیز با قدردانی از حرکتهای فرهنگی کانون در استان، به تشریح اقدامات آسایشگاه پرداخت و با بیان اینکه این مجموعه، نخستین مرکز نگهداری معلولان و سالمندان کشور است، از اهمیت و ضرورت حمایت افزونتر این مجموعه صحبت ‌کرد.
علی حسینی از نگاه ویژه دستگاه‌های فرهنگی و کمکهای مردمی نیز قدردانی کرد و با مهم برشمردن آگاهی‌بخشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آینده‌سازان و خانواده‌ها، تصریح‌کرد: این حرکت نقشی مهم در ایجاد فرصتهای مناسب و فراهم‌سازی امکان زندگی بهتر برای معلولان و سالمندان دارد.
بازدید از بخشهای گوناگون آسایشگاه، دیدار با معلولان و سالمندان و اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی به آنان، پایان‌بخش برنامه‌ها بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.