کد خبر : 38266
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸

طرح ویژه‌ی بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی اجرایی می‌شود

طرح ویژه‌ی بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی اجرایی می‌شود

هاتف‌خبر – به منظور پیگیری از خسارات بیش از اندازه‌ی بروز سوانح و حوادث، طرح ویژه‌ی بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی به وسیله‌ی بنیاد مسکن اجرایی می‌شود.

هاتف‌خبر – به منظور پیگیری از خسارات بیش از اندازه‌ی بروز سوانح و حوادث، طرح ویژه‌ی بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی به وسیله‌ی بنیاد مسکن اجرایی می‌شود.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی بنیاد مسکن استان گیلان، مهندس امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با مهندس حامد دائمی مدیرکل جدید بنیاد مسکن استان گیلان دیدار و گفت‌وگو کرده و درباره‌ی مسائل و مشکلات اصلی روستاهای استان به تبادل نظر پرداختند.
بر پایه‌ی این گزارش مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان در این دیدار درباره‌ی فعالیتهای گسترده و متعدد بنیاد مسکن در زمینه‌های گوناگون توضیحاتی ارائه نمود.
وی با بیان اینکه اقدامات به‌موقع و سریع این نهاد در زمان بروز حوادث پیش‌بینی نشده بسیار مهم و ضروری است، افزود: بنیاد مسکن استان گیلان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه‌ی بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع حادثه همواره در دستور کار دارد.
مهندس حامد دائمی با تاکید بر اینکه ترویج مقاومسازی، آموزش و ارتقای سطح دانش فنی روستایی در پیشگیری از خسارت حوادث بسیار موثر است، افزود: امیدواریم با تعاملات ویژه‌ی بین این دو دستگاه، بتوانیم خدماتی گسترده‌تر به مردم به ویژه در راستای ترویج فرهنگ مقاومسازی بناها در روستاهای استان ارائه دهیم.


وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان گیلان جزو مناطق حادثه‌خیز کشور به شمار می‌آید و همواره حوادث طبیعی متعدد را تجربه کرده است، از اینرو برنامه‌ریزی برای کاهش اثرات مخرب این حوادث باید با جدیت بیشتر دنبال شود.
مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان با بیان اینکه انجام اقدامات ضروری پیش از بروز زلزله، میزان آسیبها را تا حدود بسیاری کاهش می‌دهد، ادامه داد: امور اجرایی و ماشین‌آلات عمرانی بنیاد مسکن استان گیلان با بهره‌گیری از چندین دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین برای سازندگی و اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها به عنوان واحد پشتیبانی، فنی و مهندسی برای انجام فعالیتهای اجرایی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده خدماتی ویژه ارائه می‌دهد.
در این دیدار همچنین مهندس امیر مرادی ضمن با آرزوی موفقیت برای مدیر کل جدید بنیاد مسکن استان از مجموعه‌ی همکاران این بنیاد در استان برای انجام تعاملات و همکاریهایشان و همچنین نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی قدردانی کرد و گفت: مجموعه‌ی این اقدامات گامی مثبت در زمینه‌ی کاهش خسارتهای زمان بروز بحران و سوانح طبیعی است .
وی با بیان اینکه این نهاد در ترویج فرهنگ مقاومسازی بناها در روستاها نقشی تاثیرگذار و مهم بر عهده دارد، اظهار کرد: بنیاد مسکن با نظارت بر ساخت و ساز پروژه‌های بازسازی، نوسازی و مقاومسازی واحدهای مسکونی مناطق آسیب‌دیده، ارائه‌ی خدمات فنی و مهندسی به‌موقع در بازسازی مناطق سانحه دیده، اجرای پروژه‌های مقاومسازی مسکن روستایی و … در راستای ساخت مسکن مقاوم به ویژه در روستاها گامهایی مهم برداشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.