کد خبر : 38142
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

نانوایان از کمبود آرد سهمیه‌یی می‌نالند؛ شرکت غله تکذیب می‌کند

نانوایان از کمبود آرد سهمیه‌یی می‌نالند؛ شرکت غله تکذیب می‌کند

هاتف‌خبر – در حالی که بسیاری از نانوایان گیلان از کمبود آرد سهمیه‌یی و در نتیجه کاهش پخت نان گلایه دارند اما گویا نظر مسوولان شرکت غله این نیست و آنها هر گونه کاهش سهیمه‌ی آرد نانوایان را تکذیب می‌کنند.

هاتف‌خبر – در حالی که بسیاری از نانوایان گیلان از کمبود آرد سهمیه‌یی و در نتیجه کاهش پخت نان گلایه دارند اما گویا نظر مسوولان شرکت غله این نیست و آنها هر گونه کاهش سهیمه‌ی آرد نانوایان را تکذیب می‌کنند.
به گزارش «هاتف‌خبر» چندی پیش «خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان» گزارشی در زمینه‌ی نان که چندین سالی است به قوت غالب گیلانیان نیز تبدیل شده، تهیه کرده و نوشته است: این روزها کمبود آرد دغدغه‌ی نانوایان استان گیلان شده است.
بر پایه‌ی این گزارش اعلام شده که البته ناگفته نماند که مردم از کیفیت نامناسب و نامرغوب بودن نان هم اظهار نارضایتی می‌کنند.
نانوایانی که در این گزارش با آنها صحبت شده، گفته‌اند سهیمه‌ی آردی که دریافت می‌کنند با صفهای طولانی مردم برای خرید نان همخوانی ندارد.
اما از دیگر سو مدیرکل غله و امور بازرگانی گیلان کاهش سهمیه‌ی آرد نانواییهای استان را تکذیب می‌کند و «قاچاق آرد» را دلیل این نارضایتی اعلام می‌نماید.
فرزاد اسدی در گزارشی که «شبستان» منتشر کرده با تکذیب خبر کاهش سهمیه‌ی آرد نانواییهای گیلان، به نانواییهای متخلف که به خارج کردن آرد از شبکه‌ی تولید نان اقدام می‌کنند نیز هشدار داده و گفته است: گیلان از نظر ذخیره‌سازی گندم و آرد در بهترین وضعیت قرار دارد و هیچگونه کمبود در این زمینه هم نداریم.


گویا فرزاد اسدی شامگاه یکشنبه 23 آبانماه در برنامه‌ی گفت‌وگوی خبری در پاسخ به این پرسش که چرا نانواییهای استان گیلان با کمبود آرد سهمیه‌یی مواجه شده‌اند، اظهار کرد: تامین کالاهای اساسی از جمله گندم و آرد وظیفه‌ی شرکت بازرگانی دولتی ایران و اداره‌ی کل غله استانها است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گیلان عنوان کرد: هم‌اکنون ظرفیت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی گیلان از جمله گندم و آرد بیش از چهار ماه برآورد می‌شود و این ظرفیت به شکل متمرکز نیست و سراسر شهرستانهای استان را نیز شامل می‌شود.
اسدی با تاکید بر اینکه سهمیه‌ی آرد هیچ نانوا در استان گیلان کاهش پیدا نکرده و روند توزیع همانند یکسال پیش است، افزود: با توجه به اینکه مواد اولیه‌ی آرد، گندم است گیلان از نظر ذخیره‌سازی گندم و آرد در بهترین وضعیت قرار دارد و هیچ مشکل و کمبودی هم در این زمینه وجود ندارد.
وی اعتراض نانواییهای گیلان و اظهارات آنها در زمینه‌ی کاهش سهمیه‌ی آرد را هم مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: از آنجا که سرانه‌ی توزیع آرد بین 9 تا 10 کیلوگرم است بنا بر این کاهش سهمیه‌ی آرد نانواییها را تکذیب می‌کنم اما علت گلایه‌ها شاهد تخلفاتی باشد که برخی از نانواییها انجام می‌‌دهند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گیلان خارج کردن آرد سهمیه‌یی از شبکه را بخشی از این تخلفات دانست که امکان دارد انجام شده باشد و با هشدار به نانواییهای متخلف گفت: با توجه به اینکه قیمت نهاده‌های دامی افزایش پیدا کرده شاهد وقوع چنین تخلفاتی در بخش آرد سهمیه‌یی نانواییها هستیم.


فرزاد اسدی با بیان اینکه نظارت بر آرد سهمیه‌یی نانواییها بر عهده‌ی معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است، اظهار کرد: طرح نظارتی سازمان صمت استان گیلان با همکاری دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط از نانواییها انجام می‌شود و به تبع آن تخلفات مشاهده شده، گزارش و اقدام می‌‌شود.
وی از کاهش و یا حتی قطع سهمیه‌ی آرد نانواییهای متخلف نیز خبر داد و خاطر نشان کرد: پس از این کار و با انجام مکاتبات سازمان صنعت، معدن، تجارت و ارگانهای ذی‌ربط توزیع سهمیه‌ی آرد نانواییهای متخلف بین نانواییهای مجاور که در همان منطقه وجود دارند، در دستور کار قرار می‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.