کد خبر : 38081
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵

برای پایداری سیستمهای توزیع برق گیلان در زمستان امسال «طرح تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه» اجرا شد

برای پایداری سیستمهای توزیع برق گیلان در زمستان امسال «طرح تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه» اجرا شد

هاتف‌خبر – همزمان با سراسر کشور در شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به منظور افزایش پایدار سیستمهای توزیع برق در زمستان امسال «طرح فراگیر تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه» به اجرا در آمد.

هاتف‌خبر – همزمان با سراسر کشور در شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به منظور افزایش پایدار سیستمهای توزیع برق در زمستان امسال «طرح فراگیر تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه» به اجرا در آمد. به گزارش «هاتف‌خبر» معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از برگزاری طرح اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع نیروی برق استان با رویکرد «افزایش پایداری سیستمهای توزیع برق شبکه در زمستان 1400» همزمان با سراسر كشور در روز چهارشنبه 26 آبانماه امسال خبر داد. علی‌اکبر جوهری در توضیح این خبر گفت: در این اقدام فراگیر 25 گروه عملیاتی با 90 پرسنل اجرایی و 33 خودروی سبک و سنگین مشارکت کردند. وی هوشمندسازی تعدیل روشنایی معابر و تکمیل آرایش «یک در میان» و «زیگزاگ» در شبکه‌های توزیع و «جلب همکاری ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تعدیل روشنایی بین‌شهری مطابق مکاتبات پیشین»، «جلب همکاری شهرداریها در تعدیل روشنایی بوستانها و فضاهای سبز شهری» و «رفع اتصالات سست» را از اهداف این طرح برشمرد. معاون بهره‌برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان «توسعه‌ی نقاط مانور» و «بهبود ظرفیت انتقال بار»، «اصلاح پنج کیلومتر شبکه‌ی فشار متوسط» و «بررسی دقیق و فنی نقاط آلوده برای مقابله با دستگاه‌های رمزارز غیرمجاز» را از دیگر اهداف مهم برگزاری این مانور اعلام کرد.

جوهری افزود: از ابتدای سال گذشته با تلاش همکارانمان و شناسایی نقاط حساس و حادثه‌خیز شبکه، دو طرح بزرگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان همچون «طرح جهادی جایگزینی شبکه‌های فرسوده با کابل خودنگهدار» و «طرح افزایش تاب‌آوری خطوط فشار متوسط،» که به ترتیب درفاز اول اجرای این طرح یکهزار کیلومتر شبکه‌ی فرسوده با صرف هزینه‌ی ۱۲۰میلیارد تومانی به کابل خودنگهدار مجهز شد و در فاز دوم نیز یکهزار کیلومتر دیگر با اعتبار۱۴۰ میلیارد تومانی در دست اقدام است و همچنین بیش از 700 مرحله «طرح جهادی افزایش تاب‌آوری خطوط فشار متوسط» در استان اجرا شده است. وی با بیان اینکه این مانورها با هدف «افزایش پایداری شبکه»، «ارتقای سطح ایمنی» و «افزایش رضایت مشترکان» انجام شده است گفت: از هم‌استانیهای گرامی می‌خواهیم تا مشکلات، خرابیها، باز بودن در تابلوهای برق، پارگی‌ سیم و … را از طریق «اپلکیشین برق من» یا شماره‌ی ۱۲۱ اطلاع دهند تا همکاران ما برای رسیدگی و تعمیر آنها اقدام کنند. علی‌اکبر جوهری همچنین گفت: طول و گستره‌ی شبکه‌های توزیع نیروی برق استان بسیار زیاد است و با وجود بازرسیهای مداوم، ممکن است برخی موارد و اشکالات در شبکه نیز در فاصله‌ی انجام بازرسیهای دوره‌یی ایجاد شود که به همین دلیل شهروندان می‌توانند به عنوان «چشم بینای شرکت توزیع نیروی برق» موارد موجود را به این شرکت‌ گزارش کنند. گفتنی است روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اعلام کرده که: ساده‌ترین راه اعلام خاموشیها و مشکلات برق مشترکان استفاده از «سامانه‌ی برق ایران(برق من)» است و مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت این شرکت به نشانی اینترنتی: www.gilanpdc.ir یا «کافه بازار» با دریافت و نصب این اپلیکیشن کاربردی از مزایا و محاسن دیگر سامانه‌ی یاد شده نیز بهره‌مند شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.