کد خبر : 37840
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱

18 دستگاه «رمزارز» غیرمجاز جدید در گیلان شناسایی شد

18 دستگاه «رمزارز» غیرمجاز جدید در گیلان شناسایی شد

هاتف‌خبر – مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از شناسایی و جمع‌آوری 18 دستگاه استخراج «رمزارز» دیجیتال غیرمجاز در روزهای اخیر علاوه بر پنجهزار دستگاه ماینر کشف شده از سال گذشته تاکنون خبر داد.

هاتف‌خبر – مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از شناسایی و جمع‌آوری 18 دستگاه استخراج «رمزارز» دیجیتال غیرمجاز در روزهای اخیر علاوه بر پنجهزار دستگاه ماینر کشف شده از سال گذشته تاکنون خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر محمداسماعیل هنرمند در توضیح این خبر افزود: با همکاری کارشناسان دفتر بازرسی و خدمات مشترکین و نیروی انتظامی در آبانماه 1400 یک مرکز غیرقانونی استخراج «ارز دیجیتال» در بخش چاف و چمخاله‌ی شهرستان لنگرود کشف و ضبط شده است.
وی گفت: از بعد فني و تاثيرات منفي بر لوازم الكتريكي مورد استفاده به وسیله‌ی مردم، استخراج غيرمجاز «رمزارزها» با استفاده از انشعابهاي خانگي، صنعتي، تجاري و هرگونه انشعاب غيرمجاز مي‌تواند سبب آسيب رساندن به تجهيزات شبكه‌ی برق و همچنين معيوب كردن دستگاه‌هاي الكتريكي همسايگان(همچون يخچال، كولر، تلويزيون و ..) به دليل افت شاخصهاي فني برق شود که اين عمل خلاف قانون، به دليل مصرف زیاد و غيرقابل مديريت دستگاه‌هاي غيرمجاز استخراج «رمزارز» احتمال خاموشيهاي فراگير را نيز افزايش مي‌دهد.
رئیس هیات مدیره‌ی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اظهار کرد: این 18 دستگاه در یک خانه واقع در شهرستان لنگرود بخش چاف و چمخاله با گزارش مردمی و هماهنگی با نیروی انتظامی و مراجع قضایی کشف و جمع‌آوری شده است.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان سپس بیان نمود: در راستای احقاق حق مردم، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، اقداماتی همچون رصد و پایش لحظه‌یی بار شبکه‌های توزیع برق، میزان مصرف برق مشترکان در دوره‌های زمانی مختلف و همچنین بازرسیهای حضوری کارشناسان این شرکت را در دستور کار خود قرار داده است.
دکتر هنرمند افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از پنجهزار دستگاه استخراج غیرمجاز «رمزارز» در استان گیلان شناسایی شده که بیش از430 میلیارد ریال به صنعت برق استان خسارت وارد کرده است.
وی گفت: هموطنان گرامي مي‌توانند در صورت شناسايي مراكز استخراج غيرمجاز «رمزارز» اطلاعات مرتبط را از طريق سامانه‌ی تلفني 121 و يا مراجعه‌ی حضوري به واحد حراست شركت توزیع نیروی برق محل سکونت خود اعلام نمايند.
گفته شده است که اطلاعات و مشخصات هويتي گزارش‌دهندگان به صورت كاملاً محرمانه حفظ مي‌شود و به گزارشهايي كه منجر به كشف مراكز غيرمجاز استخراج «رمزارز» گردد تا سقف 20 ميليون تومان پاداش نقدي تعلق مي‌گيرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.