کد خبر : 37637
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

مشکلات شهرک صنعتی هفت‌دغنان صومعه‌سرا بررسی شد

مشکلات شهرک صنعتی هفت‌دغنان صومعه‌سرا بررسی شد

هاتف‌خبر – استاندار گیلان در سفر به شهرستان صومعه‌سرا با حضور در شهرک صنعتی هفت‌دغنان صومعه‌سرا در بازدید از چگونگی فعالیت چهار واحد تولیدی با مدیران و کارگران این واحدها گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

هاتف‌خبر – استاندار گیلان در سفر به شهرستان صومعه‌سرا با حضور در شهرک صنعتی هفت‌دغنان صومعه‌سرا در بازدید از چگونگی فعالیت چهار واحد تولیدی با مدیران و کارگران این واحدها گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان، دکتر اسدالله عباسی بر ضرورت پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش برای رونق فعالیتهای تولیدی تأکید کرد و افزود: برخی از واحدها موانعی در مسیر تولید محصول خود دارند که باید در این موضوعات در نشست کارگروه رفع موانع تولید بررسی ‌شود.
وی با بیان اینکه به تولیدکنندگان گیلان افتخار می‌کنیم، گفت: چرخ تولید را با حمایت دولت مردمی و بازدیدهای میدانی به حرکت درمی‌آوریم.
نماینده‌ی عالی دولت در استان گیلان به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی در این شهرک و نیز مناطق دیگر اشاره کرد و به فرمانداران دستور داد تا گزارشی از تعداد و علت تعطیلی واحدها در سراسر استان، به او ارسال کنند تا با جدیت بررسی و تکلیف آنها مشخص شود.
دکتر عباسی سپس خاطر نشان کرد: حیف است که امکانات و ماشین‌آلات در واحدهای تولیدی باشند اما به دلایلی که قابل حل است، با واحد تولیدی تعطیلی گردد.
وی با اشاره به ظرفیتهای فراوان گیلان در بخشهای مختلف، بر لزوم همراهی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برای مشارکت در بخش تولید تأکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال و تولید، در اسرع وقت کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری را برگزار می‌کنیم.


استاندار گیلان با بیان اینکه عده‌یی به دلیل نبود توان مالی زمینهای مستعد سرمایه‌گذاری را معطل نگه‌ داشته‌اند، تصریح کرد: هرچه سریعتر باید نسبت به خلع ید این زمینها اقدام شده و یا در مدتی مشخص با حمایت از آنان، تولید و اشتغال راه‌اندازی شود.
عباسی به وجود زمینهای بلااستفاده در شهرکهای صنعتی استان نیز اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت احصای آنها برای عرضه به سرمایه‌گذاران، اظهار نمود: اگر سرمایه‌گذار برای حمایت از تولید اعلام آمادگی کند و بهانه‌ی نبود زمین آورده شود، با مدیر بانک یا دستگاهی که کارشکنی کند، برخورد می‌کنم.
وی خاطر نشان کرد: باید به زیرساختهای شهرکهای صنعتی همچون شبکه‌ی فاضلاب، آسفالت و دیگر بسترهای مورد نیاز هم توجهی ویژه صورت بگیرد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان هم با قدردانی از حضور استاندار گیلان در این شهرک صنعتی گفت: بیش از نیمی از افراد شاغل بخش صنعت در صنایع کوچک و متوسط فعالیت می‌کنند به همین دلیل در کشورهای مختلف، به منظور توسعه‌ي فعالیتهای اشتغالزا، بنگاه‏های خرد و متوسط مورد توجه قرار گرفته‏ تا بتوانند در برنامه‏های آینده‌ی توسعه‌ی صنعتی و اقتصادی کشورها نقشی موثر داشته باشند.
فریبرز سعیدی‌کیا با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود تا سرمایه‌گذاران رغبتی بیشتر به سرمایه‌گذاری در شهرکهای صنعتی بنمایند، اظهار کرد: گیلان به دلیل نزدیکی به پایتخت، وجود آزاد‌راه و راه‌آهن، یکی از مستعدترین استانهای کشور برای توسعه‌ی صنایع کوچک و خرد است.
سعیدی‌کیا با ذکر اینکه توسعه‌ی صنایع کوچک درنهایت موجب رشد مناطق مختلف می‌شود، افزود: یکی از سیاستها این است تا با کمک بخشهای دیگر اقتصادی، مجموعه‌یی از خدمات را به صنایع کوچک ارائه ‌دهیم تا انگیزه‌ی کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری در این زمینه افزایش پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.