کد خبر : 37676
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲

در طرح راهداری زمستانی گیلان ۵۴۲ نیرو آماده‌باش هستند

در طرح راهداری زمستانی گیلان ۵۴۲ نیرو آماده‌باش هستند

هاتف‌خبر – مدیر کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان گیلان از آماده‌باش ۵۴۲ نیروی انسانی در قالب ۶۰ اکیپ راهداری، ۵۷ اکیپ عملیاتی و سه اکیپ پشتیبانی در ۵۷ راهدارخانه‌ی استان گیلان در اجرای «طرح راهداری زمستانی» امسال خبر داد.

هاتف‌خبر – مدیر کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان گیلان از آماده‌باش ۵۴۲ نیروی انسانی در قالب ۶۰ اکیپ راهداری، ۵۷ اکیپ عملیاتی و سه اکیپ پشتیبانی در ۵۷ راهدارخانه‌ی استان گیلان در اجرای «طرح راهداری زمستانی» امسال خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» فریبرز مرادی با بیان اینکه در «طرح راهداری زمستانی امسال» ۳۹ راهدارخانه‌ی ثابت و ۱۸ راهدارخانه‌ی سیار جانمایی شده است، گفت: همچنین ۳۵۹ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در راهداری زمستانی امسال در همه‌ی راهدارخانه‌های ثابت و سیار مستقر خواهند شد.
وی با بیان اینکه ۲۴۴ دستگاه از این ماشین‌آلات، دستگاه‌های عملیاتی هستند، افزود: ۵۱ دستگاه کمک‌دار و ۶۴ دستگاه دیگر نیز به‌عنوان پشتیبان تعیین شده‌اند.


مرادی در توضیح وضعیت ناوگان راهداری اداره‌ی کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان گیلان اظهار کرد: پس از سال ۹۸ از محل منابع استانی و ملی حدود ۱۷ دستگاه به ناوگان سنگین راهداری گیلان همچون لودر، گریدر و بیل مکانیکی افزوده شد؛ همچنین سال گذشته نیز یکدستگاه بیل مکانیکی تهیه کردیم اما امسال با توجه ‌به مشکلات اعتباری هنوز ماشینی خریداری نشده است.
مدیر کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان گیلان همچنین در مجموع میانگین عمر ماشین‌آلات راهداری این استان را بیش از ۲۲ سال عنوان کرد.
وی به تامین ۱۰ هزار تن ماسه و نمک به عنوان یکی دیگر از اقدامات اداره‌ی کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان گیلان اشاره کرد و گفت: نمک و ماسه‌ی تامین شده در اختیار روسای ادارات راهداری شهرستانها و نقاطی قرار گرفته که در اولویت نخست راهداری زمستانی هستند.
به ‌گفته‌ی فریبرز مرادی بر اساس مصرف سال گذشته این میزان ماسه و نمک فراهم شده است که البته بسته به شرایط هوایی امکان افزایش آن نیز وجود دارد.
وی نقاط دارای اولویت در «طرح راهداری زمستانی» را شهرستانهای سیاهکل و تالش، مسیر اسالم به خلخال، سیاهکل به دیلمان، رضوانشهر مسیر پونل به خلخال، رودسر محورهای کوهستانی اشکورات و رودبار محورهای کوهستانی عمارلو و خورگام عنوان کرد که همیشه در فصل پاییز نیز بارش برف دارند.


مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان گیلان سپس درباره‌ی استفاده از سیستمهای هوشمند و نرم‌افزارهای هواشناسی جاده‌یی نیز توضیح داد: معمولاً پیش از شروع بارشها جلسه‌ی ستاد بحران را با هماهنگی استانداری برگزار می‌کنیم.
مرادی با بیان اینکه هشدارهای لازم را به‌طور مداوم از اداره‌ی هواشناسی استان دریافت می‌کنند، گفت: از دیگر سو با هماهنگی سازمان نیز از نرم‌افزارهای تخصصی استفاده می‌کنیم؛ البته در کنار آن از سامانه‌ی استانی هم که تاکنون خروجی قابل قبول داشته، بهره می‌بریم.
وی با اشاره به فعالیت ۲۱ سامانه‌ی نظارت تصویری در استان گیلان و استفاده از آنها برای راهداری زمستانی، تصریح کرد: اداره‌ی کل راهداری استان گیلان دسترسی به دوربینهای نظارتی اداره‌ی کل راهداری گیلان را برای ستاد مدیریت بحران ایجاد کرده و این ستاد نیز هماهنگی همه‌ی دستگاه‌های مرتبط همچون اداره‌ی کل هواشناسی و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان را در این موضوع انجام داده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان گیلان همچنین یکی از مشکلات راهداران زمستانی را بیتوجهی بسیاری از مسافران به اصول ایمنی هنگام ورود به جاده‌ها بیان کرد و گفت: بیشتر خودروهای مسافران فاقد زنجیر چرخ بودند یا اگر زنجیر همراه بوده، راننده‌ی خودرو بلد نبود که چگونه آن را به چرخها ببندند.
فریبرز مرادی در پایان تاکید کرد: اینگونه موارد نیاز به آموزش دارد که برای این کار، وزارتخانه می‌تواند با صدا و سیما هماهنگیهای لازم را برای ارائه‌ی برنامه‌های آموزشی برای مردم انجام دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.