کد خبر : 37504
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳

یك سوم ترانسهای شبكه‌ی برق عمر بیش از 30 سال دارند

یك سوم ترانسهای شبكه‌ی برق عمر بیش از 30 سال دارند

هاتف‌خبر – در حدود يک سوم ترانسهاي منصوبه در شبكه‌ی برق عمري بيش از 30 سال دارند كه نيازمند پايش منظم، نظارت بيشتر و انجام آزمايشهای كاملتر است.

هاتف‌خبر – در حدود يک سوم ترانسهاي منصوبه در شبكه‌ی برق عمري بيش از 30 سال دارند كه نيازمند پايش منظم، نظارت بيشتر و انجام آزمايشهای كاملتر است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از پايگاه خبري توانير، دكتر مصطفي رجبي مشهدي در آیین افتتاحيه‌ی «هشتمين دوره‌ی كنفرانس بين‌المللي ترانسفورماتور» با بيان اينكه مجموع ظرفيت ترانسهاي سطح 400 و 230 كيلوولت كشور هم‌اكنون 195 هزار مگاولت آمپر است، خاطر نشان كرد: شركتهاي برق منطقه‌اي تهران، فارس و همچنین آب و برق خوزستان از بيشترين ميزان ظرفيت نصب شده‌ی ترانس در كشور برخوردار هستند.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه‌ی برق ایران با اشاره به اينكه ترانسفورماتورهاي نصب شده در شبكه‌ی انتقال برق كشور از 63 شركت معتبر خريداري شده است، يادآور گردید: در اين رده‌بندي، بيشترين ميزان ترانسهاي خريداري شده به ترانس‌سازان داخلي اختصاص دارد.
وی در باره‌ی آخرين وضعيت ترانسهاي نصب شده در شبكه‌ی برق کشور نیز گفت: حدود یک سوم ترانسهاي منصوبه در شبكه‌ی برق عمري بيش از 30 سال دارند كه نيازمند پايش منظم، نظارت بيشتر و انجام آزمايشهای كاملتر است.


رجبي مشهدي با اشاره به اينكه ميانگين عمر ترانسهاي منصوبه در شبكه‌ی برق ايران نزديک به 23 سال است، افزود: شركت مديريت شبكه‌ی برق ايران، در فاصله‌ی زماني پيک سال 1399 تا پيک 1400 اقدام به بررسي وضعيت یکهزار و 200 دستگاه ترانسفورماتور و راكتور و دسته‌بندي آنها نمود كه بر اين اساس پيري عايقي، عيوب حرارتي و عيوب الكتريكي به عنوان حادترين عيبهای بهره‌برداري از ترانسفورماتورهاي شبكه‌ی قدرت شناسايي شده‌اند.
وي با بيان اينكه براي رفع نياز به نظامنامه‌یي مدون و با ديدگاهي يكسان براي بهره‌برداري، نگهداري، تست و راه‌اندازي ترانسفورماتورهاي قدرت، اقدام به تهيه‌ی نظامنامه شده است، گفت: نظامنامه‌ی کنونی ترانسفورماتور در مدت بيش از دو سال با همكاري استادان برجسته‌ی دانشگاه و كارشناسان خبره‌ی صنعت برق كشور تهيه شده و شهريورماه امسال برای اجرا به همه‌ي ذي‌نفعان آن در صنعت برق ابلاغ گردیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.