هاتفخبر – رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان گیلان در «هشتمین نشست شورای مدیریت آموزش عالی استان گیلان» که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه به همراه دانشگاه فنی و حرفهای متولی ارائهی آموزشهای مهارتی در کشور بوده و در کارگروه مهارت و کارآفرینی عضو هستیم گفت: ما نمایندهی دانشگاه جامع علمی – کاربردی کشور در استان گیلان محسوب میشویم و البته نیازها و خواستههایی داریم که در پی به آنها اشاره میکنم.
هاتفخبر – رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان گیلان در «هشتمین نشست شورای مدیریت آموزش عالی استان گیلان» که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه به همراه دانشگاه فنی و حرفهای متولی ارائهی آموزشهای مهارتی در کشور بوده و در کارگروه مهارت و کارآفرینی عضو هستیم گفت: ما نمایندهی دانشگاه جامع علمی – کاربردی کشور در استان گیلان محسوب میشویم و البته نیازها و خواستههایی داریم که در پی به آنها اشاره میکنم. دکتر بابک نوروزی با اشاره به برخی از توانمندیها و ظرفیتهای این دانشگاه گفت: یک واحد استانی در گیلان داریم که به عنوان سازمان مرکزی و ستاد مرکزی عمل میکند و مراکز آموزش علمی – کاربردی که متولی ارائهی آموزشهای مهارتی هستند به نوعی به عنوان دانشکدههای ما در استان فعالیت دارند. وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان گیلان هماکنون ۱۶ مرکز علمی – کاربردی فعاال در استان دارد که کمی بیشتر از پنجهزار دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی و کمی بیشتر یکهزار و ۳۰۰ مدرس حقالتدریس که در واقع زحمت ارائهی آموزشهای مهارتی را در این مجموعه میکشند، در این مجموعهی بزرگ که نکتهی مهمی است، فعالیت میکنند. رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان گیلان سپس ادامه داد: مقولهی کیفیگرایی آموزشها در واحدهای مختلف این دانشگاه هماکنون آغاز شده و بازبینی در دروس مهارتی مبتنی بر اشتغالزایی و نیاز منطقه و استان انجام میِود که با توجه به تدوین برنامههای راهبردی در ماموریت دانشگاه علمی – کاربردی قرار گرفته است.
دکتر نوروزی همچنین خاطر نشان کرد: نیازمند هستیم که در بسیاری رشتهها که هماکنون متاسفانه فارغالتحصیل داریم و در واقع کارشناس و کاردان مربوط نداریم، با جذب نیرو آنها را آموزش دهیم. وی به یک موضوع مهم نیز اشاره کرد و گفت: مصوبهی سال ۱۳۹۶ شورای عالی اداری که به تصویب رسید متاسفانه منجر به تعطیلی برخی از مراکز علمی – کاربردی دولتی شد. هر چند تصمیم خوبی بود اما برای استان گیلان مراکزی همچون مراکز آموزش علمی – کاربردی کشاورزی و… متاسفانه تعطیل شدند که وابسته وزارت جهاد کشاورزی بود و مراکز تحقیقاتی بسیاری داشت. رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان گیلان سپس خاطر نشان کرد: این مشکل برای استانهای گیلان، مازندران و گلستان اتفاق افتاده و هماکنون ما سرمایههای بسیاری در این مراکز داریم که دیگر فعالیت ندارند. وی ادامه داد: حالا امکان بهکارگیری آنها را نداریم مگر اینکه متولیان بخش خصوصی بخواهند وارد عمل شوند که این موضوع هم مستلزم حمایت است. پیشنهاد واضح ما حمایت از بخش خصوصی برای گروهی که آموزشهای مهارتی ارائه میدهند هست، چون این آموزشها مستلزم سرمایهگذاری بسیاری هستند.
دکتر بابک نوروزی پیشنهاد دوم خود را حمایت از صنایع حامی ارائهی آموزشهای مهارتی عنوان کرد و گفت: ما صنایع خوبی در استان داریم اما متاسفانه به دلایلی همچون برواکرسی و یا به اقتضای بازخوردهای اداری به طور مثبت جلو نمیآیند و پا پیش نمیگذارند تا وارد زمینههای آموزش مهارتی شوند. آموزشهای مهارتی که به نظر من بسیار حائز اهمیت است میتواند زمینههای خوب فعالیت صنایعی باشد که در این امر میتوانند دخیل باشند. رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان گیلان به عنوان نکتهی آخر سخنانش در طرح حمایت کشوری بابت تامین بخشی از هزینههای دانشجویان مراکز آموزش علمی – کاربردی و مهارتی گفت: از محل اعتبارات قانون استفادهی امکانات کشور برای مناطق کمتر توسعهیافته امیدواریم بتوانیم با اولویت دانشجویان کاردانی و کارشناسی بهرهمند شویم.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.