کد خبر : 37329
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

ساخت پست برق 230 كیلوولت غرب رشت، ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ساخت پست برق 230 كیلوولت غرب رشت، ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

هاتف‌خبر – پست برق ۲۰/۶۳/۲۳۰ کیلوولت غرب رشت که با هدف تعدیل بار پستهای انتقال مجاور و تقویت شبکه‌ی فوق توزیع مرکز استان به بهره‌برداری خواهد رسید، تاکنون بیش از ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هاتف‌خبر – پست برق ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلوولت غرب رشت که با هدف تعدیل بار پستهای انتقال مجاور و تقویت شبکه‌ی فوق توزیع مرکز استان به بهره‌برداری خواهد رسید، تاکنون بیش از ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گزارش «هاتف‌خبر» مدیر عامل شرکت برق منطقه‌اي گيلان با اعلام این خبر گفت: این پست با اتصالات خطوط ارتباطی 230 و 63 کیلوولت با اعتباری حدود 300 میلیارد تومان در صورت تامین به موقع نقدینگی پیش از پیک تابستان 1402 به بهره‌برداری خواهد رسید.
بهمن داراب‌زاده با بیان اینکه این پروژه از نظر میزان سرمایه‌گذاری بزرگترین پروژه‌ی شرکت برق منطقه‌ای گیلان است، افزود: عملیات ساخت این پست در زمینی به وسعت 15 هزار و 250 مترمربع با ظرفیت 200*2 مگاولت‌آمپر که قابلیت افزایش تا 200*3 مگاولت‌آمپر را نیز دارد، انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه این پروژه 64.12 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: این پست برق با 12 فیدر خروجی 63 کیلوولت که قابلیت افزایش تا 18 فیدر خروجی را هم دارد با سیستم عایق GIS و سیستم کنترل DCS، به منظور تعدیل بار پستهای انتقال مجاور و تقویت شبکه‌ی فوق توزیع مرکز استان احداث خواهد شد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌اي گيلان در پایان گفت: این پروژه‌ی زیربنایی و ملی از مهمترین پروژه‌های استان است و از نظر فنی احداث این پست برای کلانشهر رشت بسیار حیاتی و ضروری است که نقشی مهم و تاثیرگذار در پایداری برق این شهرستان و تامین برق مشترکان گرامی منطقه نیز دارد.


شایان گفتن است که در زمین ساخت این پست در بخش توسعه، ایجاد یک پست ۶۳/۲۰ کیلوولت با ظرفیت 40*2 مگاولت آمپر و با 12 فیدر خروجی 20 کیلوولت نیز پیش‌بینی شده است.
گفتنی است که دو ترانس ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلوولت این پست در مجموع به ظرفیت 400 مگاولت‌آمپر خریداری شده‌اند و این روزها در حال حمل به محل پست بوده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.