هاتفخبر – فرماندار شهرستان رشت در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان از اجرای طرح «خانه تکانی کاغذی» در رشت با هدف رفع نیازهای آموزش و پرورش خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح جمعآوری کاغذهای باطله از ادارات، مدارس و خانه و همچنین استفاده از آنها برای رفع نیازهای آموزش و پرورش است.
هاتفخبر – فرماندار شهرستان رشت در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان از اجرای طرح «خانه تکانی کاغذی» در رشت با هدف رفع نیازهای آموزش و پرورش خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح جمعآوری کاغذهای باطله از ادارات، مدارس و خانه و همچنین استفاده از آنها برای رفع نیازهای آموزش و پرورش است. به گزارش «هاتفخبر» علی فتحاللهی با بیان اینکه آموزش و پرورش را با توجه به اهمیت و جامعهی هدفان باید در اولویت همهی دستگاهها قرار داد، اظهار کرد: دستگاههای اجرایی در برنامهریری خود باید آموزش و پرورش را متفاوت ببینند و نوع تفکرات و همچنین توجهات خود نسبت به آموزش و پرورش را در رفتار و عملکردشان نشان دهند. فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه حتی در رفتار اداری باید حرمت و احترام به فرهنگیان را متفاوت ببینیم، افزود: همهی ما مسوولان، پرورش یافتهی فرهنگیان و معلمان هستیم که باید قدردان زحمات و تلاش آنها باشیم. فتحاللهی با اشاره به بهرهمندی از کاغذهای باطله در قالب اجرای طرح «خانه تکانی کاغذی» بیان کرد: میتوانیم از کاغذهای باطله در جهت بهینه استفاده کنیم و حتی دانشآموزان را تشویق و ترغیب کنیم تا در اجرای این طرح معنوی مشارکت نمایند. هدف باید اجرای برنامههایی باشد تا به رفع نیازهای آموزش و پرورش منتاهی شود. وی ادامه داد: روزانه شاید دهها تن کاغذ باطله بدون تفکیک همراه زبالههای دیگر دفن میشود، در حالی که میتوان از آنها برای اجرای ایدههایی بهینه بهرهمند شد، باید در کنار ادارات، خانوادهها و سمنها را هم به مشارکت در اجرای طرح «خانه تکانی کاغذی» دعوت کنیم.
البته آنچه از پوستری که برای اجرای این طرح تهیه شده و در صفحهی نمایشگر این نشست پخش گردیده و پایگاه اطلاعرسانی فرمانداری شهرستان رشت نیز اقدام به انتشار عکس این پوستر همراه با گزارش تصویری نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت نموده، مشخص میِود که طرح یاد شده با شعار «با زبالهی خود خیرات کنید» به دنبال جلب مشارکت مردمی در «ساخت مدرسه با جمعآوری کاغذهای باطله» است. اما به نظر میرسد به جای ساخت مدرسه بهتر است کاغذهای باطلهی هر مدرسه به طور جداگانه جمعآوری شده و به مصرف نیازهای همان مدرسه برسد به این ترتیب هنگامی که دانشآموزان و اولیای آنها ببنند حرکتشان برای اصلاح و بهبود کیفیت و تجهیز مدرسهی فرزندشان است قطعاً مشارکتی به مراتب بیشتر در اجرای این طرح خواهند نمود.
اگر عایداتی که از فروش کاغذهای باطلهی جمعآوری شده به وسیلهی هر مدرسه به دست میآید صرف بهبود کیفیت امکانات همان مدرسه باشد میتوان به اجرای این طرح امیدوار بود وگرنه مانند بسیاری از طرحهای دیگر تنها روی کاغذ و در خبرهای رسانهها باید، دلخوش به اجرای آنها شد.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.