کد خبر : 36890
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

۱۹ پاسگاه دائمی و دو پاسگاه فصلی محیطبانی در گیلان برای مقابله با شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر تجهیز شدند

۱۹ پاسگاه دائمی و دو پاسگاه فصلی محیطبانی در گیلان برای مقابله با شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر تجهیز شدند

هاتف‌خبر – در نشست هماهنگی و تبادل نظر روسای پاسگاه‌ها و محیطبانان اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان تاکید گردید که پاسگاه‌های محیطبانی حفاظت محیط زیست گیلان در آمادگی کامل برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز «پرندگان مهاجر» هستند.

هاتف‌خبر – در نشست هماهنگی و تبادل نظر روسای پاسگاه‌ها و محیطبانان اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان تاکید گردید که پاسگاه‌های محیطبانی حفاظت محیط زیست گیلان تجهیز شده و در آمادگی کامل برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز «پرندگان مهاجر» هستند.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، ساسان اکبری‌پور در این زمینه گفت: همزمان با شروع «فصل مهاجرت پرندگان» به مناطق طبیعی و تالابهای استان گیلان، نشست هماهنگی و تبادل نظر به منظور مبارزه با روندتخریب، دست‌اندازی به مناطق طبیعی مورد مدیریت و شکار غیرمجاز پرندگان، با حضور روسا و محیطبانان پاسگاه‌های محیطبانی اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در «تالار امام رضا(ع) این اداره‌ی کل» برگزار شد.
فرمانده‌ی یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان همچنین گفت: در این نشست فرماندهان پاسگاه‌های محیطبانی با آخرین قوانین و مقررات محیط زیستی مربوط به میزان جرائم و برخورد قانونی با تخلفات و معضلات زیست‌محیطی در مناطق مورد مدیریت استان آشنا شدند.
اکبری‌پور همچنین با پاسخگویی به مشکلات مطرح شده‌ی روسای پاسگاه‌های محیطبانی، از اقدامات انجام شده در جهت بهبود وضعیت پاسگاه‌های محیطبانی استان از تجهیز پاسگاه‌ها و تحویل اداوات مورد نیاز قدردانی کرد.


وی افزود: پاسگاه‌های محیطبانی حفاظت محیط زیست استان گیلان به عنوان نوک پیکان مقابله با هر گونه تخلف محیط زیستی، در آمادگی کامل برای برخورد جدی و قانونی با جرایم مرتبط هستند.
فرمانده‌ی یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان سپس با اشاره به افزایش دو برابری کشفیات سلاح قاچاق و برخورد با متخلفان در دو سال اخیر گفت: عملیات پایش مستمر در مناطق طبیعی مورد مدیریت با استفاده از امکانات بیشتر و بهره‌گیری از روشهای کارآمدتر شکل گرفته است.
وی تاکید کرد: از طرف دیگر همکاری و هماهنگی خوب و موثر قضات دادگستری و نیروی انتظامی با ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان منتج به صدور احکام جدی و بازدارنده برای متخلفان جرایم محیط زیستی در دو سال اخیر شده است.
گفتنی است اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان هم‌اکنون ۱۹ پاسگاه دائمی و دو پاسگاه فصلی دارد که به صورت شبانه‌روزی حفاظت و حراست از عرصه‌های حفاظت شده و مناطق مورد مدیریت این اداره‌ی کل را بر عهده دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.