کد خبر : 36769
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴

آیا گیلان هم دچار این «گرفتاری» می‌شود؟!/فاجعه فعلاً پشت مرزهای گیلان!

آیا گیلان هم دچار این «گرفتاری» می‌شود؟!/فاجعه فعلاً پشت مرزهای گیلان!

هاتف‌خبر – رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه در تهران میزان فرونشست بسیار زیاد است، گفت: می‌گویند که تهران روزی یک میلیمتر دچار فرونشست می‌شود که این عدد بسیار بزرگ است. به گزارش «هاتف‌خبر» از «بهارنیوز» علیرضا شهیدی در توضیح این مطلب افزود: بر اساس آمار موجود در اتحادیه‌ی اروپا اگر در

هاتف‌خبر – رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه در تهران میزان فرونشست بسیار زیاد است، گفت: می‌گویند که تهران روزی یک میلیمتر دچار فرونشست می‌شود که این عدد بسیار بزرگ است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از «بهارنیوز» علیرضا شهیدی در توضیح این مطلب افزود: بر اساس آمار موجود در اتحادیه‌ی اروپا اگر در منطقه‌یی چهار میلیمتر فرونشست ایجاد شود، آن منطقه وارد شرایط بحرانی می‌شود و وقتی ما در ایران صحبت از سانتیمتر می‌کنیم، باید متوجه شویم که دچار شرایطی بسیار حاد شده‌ایم.
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور با بیان اینکه میزان آبی که درون زمین فرو می‌رود، با میزان آب استخراج شده متناسب نیست، گفت: همین مساله سبب بروز پدیده‌ی فرونشست در همه جای کشور به جز استانهای گیلان و مازندران شده است.
شهیدی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود استانهای گیلان و مازندران نیز در سالهای آینده دچار فرونشست شوند، افزود: از ۶۰۶ دشت موجود در کشور بیش از ۳۰۰ دشت ممنوعه هستند، به گونه‌یی که این دشتها دچار وضعیت قرمز شده‌اند و بقیه‌ی دشتها نیز شرایطی مناسب ندارند.
وی دشتهای استان اصفهان را یکی از بحرانی‌ترین مناطق کشور دانست که با فرونشست جدی روبه‌رو هستند و اظهار کرد: میزان فرونشست در شهر اصفهان حدود ۱۶ سانتیمتر است و متاسفانه زبانه‌های فرونشست وارد شهر نیز شده و قسمتهای مرکزی و بافت تاریخی شهر نیز مورد تاثیر خود قرار داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.