هاتفخبر – مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گیلان از آغاز اجرای عملیات روکش آسفالت حفاظتی برای جادههای استان برای نخستین بار در گیلان خبر داد و گفت: این عملیات هماکنون در محورهای رشت – لاهیجان و رشت – امامزادههاشم به طول ۵۰ کیلومتر در دست اجرا است.
هاتفخبر – مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گیلان از آغاز اجرای عملیات روکش آسفالت حفاظتی برای جادههای استان برای نخستین بار در گیلان خبر داد و گفت: این عملیات هماکنون در محورهای رشت – لاهیجان و رشت – امامزادههاشم به طول ۵۰ کیلومتر در دست اجرا است. به گزارش «هاتفخبر» از روابط عمومی ادارهی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، فریبرز مرادی همچنین افزود: آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ که نوعی «آفسالت سرد» حفاظتی – ترمیمی است با هدف آببندی سطحی و جوانسازی آسفالتهای پیشین جادهها که دارای خرابیهای سطحی، کچلی، شنزدگی و گودافتادگی بر اثر حرکت خودروها و ترکهای تا عرض دو سانتیمتر بوده، استفاده میشود.
وی همچنین اضافه کرد: هزینهی اجرای این پروژه حدود ۳۵۰ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات ملی تامین شده است. مرادی در ادامه مزایای استفاده از این نوع آسفالت را نیز بر شمرد و خاطر نشان کرد: اجرای ناهمواریهای طولی و عرضی، پرکردن گودافتادگیها، درزها و ترکهای کم عمق و سطحی، جلوگیری از نشست و ایجاد ترک به دلیل انعطافپذیری ناشی از مصرف پلیمر و ضخامت کم در کنار اجرای بسیار سریع از مزایای این آسفالت است. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گیلان سپس با بیان اینکه سرعت اجرای عملیات روکش آسفالت حفاظتی بسیار زیاد است، گفت: این نوع آسفالت یک سری عملیات ترمیمی است که فرسودگی و خرابی رویهی آسفالت را در هر سیکل به طور متوسط بین سه تا پنج سال به تاخیر میانداز و سبب صرفهجویی در هزینهها میگردد.
وی افزود: محور رشت – لاهیجان و رشت – امامزادههاشم که از پرترددترین محورهای استان هستند که استفاده از این شیوههای نوین در نگهداری بهینه برای آنها ضروری است. فریبرز مرادی در پایان خاطر نشان کرد: اجرای روکش آسفالت حفاظتی در محورهای رشت – لوشان، آزادراه رشت – قزوین و راههای فرعی نیز جزو برنامههای آیندهی ادارهی کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گیلان در راستای نگهداری بهینه از راههای شریانی استان گیلان است.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.