هاتفخبر – با گسترش دامنهی تحریمها، افزایش قیمت ارز و کاهش واردات کالاهای برندهای معروف و گران شدن لوازم خانگی، بازار این لوازم هماکنون در رکود بیسابقه قرار گرفته است.
هاتفخبر – با گسترش دامنهی تحریمها، افزایش قیمت ارز و کاهش واردات کالاهای برندهای معروف و گران شدن لوازم خانگی، بازار این لوازم هماکنون در رکود بیسابقه قرار گرفته است. به گزارش «هاتفخبر» از یک سو کاهش قدرت خرید مردم در سالهای اخیر و از دیگر سو افزایش چشمگیر قیمت لوازم خانگی که با تعطیلی پی درپی اصناف به دلیل «شیوع ویروس کرونا» نیز همراه بود هماکنون مردم ترجیح میدهند اگر لوازم خانگی آنها دچار مشکل شد به جای تعویض، آن را تعمیر کنند و اگر تعمیر مقدور نبود کالاهای دست دوم بخرند. در این زمینه رئیس اتحادیهی سمساران و امانتفروشان هم از رونق بازار لوازم خانگی دست دوم به دلیل گرانی کالاهای نو خبر داد و گفت: بیشترین کالاهای دست دوم که خریداری میشوند لوازم صوتی تصویری، یخچال و فریزر هستند و وسایل چوبی همچون مبلمان و سرویس خواب در اولویتهای بعدی قرار دارند. داوود عبداللهی فرد با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم به خرید محصولات دست دوم روی آوردهاند، گفت: البته اثاثیهی دست دوم هم به دنبال گرانی لوازم خانگی نو دستخوش تغییراتی شده و قشرهای ضعیف جامعه حالا نمیتوانند لوازم خانگی دست دوم را ارزان تهیه کنند.
وی دربارهی آسیبهای ناشی از «کرونا» به صنف سمساران نیز گفت: با «شیوع کرونا» و اعمال محدودیتها، صنف سمساران نیز متحمل آسیبهای جدی شده است، چرا که با شیوع این ویروس، خانوادهها به دلیل ترس از ابتلا به «کروناویروس» به ندرت اجازهی ورود افراد غریبه به خانهی خود را می دهند. به گفتهی عبداللهی اما آسیب اصلی به این صنف به دلیل کرونا نبوده، بلکه به خاطر فعالیت اپلیکیشینهای مجازی است که محور فعالیتشان خرید و فروش اجناس دست دوم تعریف شده و فعالیت آنها سبب ریزش چشمگیر اعضای صنف سمساران شده است اما افزایش تمایل مردم به کالاهای دست دوم به دلیل گرانی، نتوانسته آسیبهای ناشی از کسب و کارهای مجازی را جبران کند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.