کد خبر : 35451
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰:۱۸

۴۷ پروژه‌ی مرتبط با بخش سلامت گیلان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

۴۷ پروژه‌ی مرتبط با بخش سلامت گیلان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

هاتف – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شورای سلامت شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به افتتاح 47 پروژه تا پایان امسال گفت: توسعه‌ی همه جانبه و رشد قابل توجه امکانات در بخش سلامت استان نتیجه‌ی پیگیری مطالبه‌گرایانه و عدالت‌محور است.

هاتف – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شورای سلامت شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به افتتاح 47 پروژه تا پایان امسال گفت: توسعه‌ی همه جانبه و رشد قابل توجه امکانات در بخش سلامت استان نتیجه‌ی پیگیری مطالبه‌گرایانه و عدالت‌محور است.
به گزارش «هاتف» از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)، دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شورای سلامت شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی، مشکلات و چالشهای عدیده را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: وجود طرحهای نیمه تمام عمرانی در شهرستانها، بدهکاری فراوان دانشگاه علوم پزشکی به شرکتهای مختلف دارویی و بدهیهای پرسنلی از جمله‌ی این مشکلات در دو سال گذشته بود.
وی با بیان اینکه برای عبور از چالشها از همه‌ی ظرفیتها بهره گرفته‌ایم، افزود: علاوه بر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمانها و نهادهایی همچون سازمان برنامه و بودجه، سپاه و ارتش نیز یاریگر بخش سلامت استان بوده‌اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نتیجه‌ی تعامل و همگرایی را افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عام‌المنفعه برشمرد و تصریح کرد: تنها یکی از مزیتهای پیگیری این عملکرد تعامل‌مدارانه، افتتاح ۳۲ پروژه‌ی بزرگ با اعتباری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در سفر اخیر وزیر بهداشت به استان گیلان بود.
دکتر سالاری با بیان اینکه تلاشهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زمینه‌ی توسعه‌ی زیرساختهای بخش سلامت ادامه دارد، خاطر نشان کرد: تا پایان امسال ۴۷ پروژه‌ی بهداشتی و درمانی با اعتباری نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به نگاه عدالت‌محور دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حفظ و ارتقای سطح کمی و کیفی زیرساختها در شهرستانها، بیان کرد: ۸۵۰ قلم تجهیزات پزشکی به صورت یکجا بین شهرستانهای استان توزیع شده که در این راستا بیشتر بیمارستانهای استان به دستگاه CT اسکن مجهز شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیگیری و تداوم کار در مطالبه‌گری را نتیجه‌بخش توصیف کرد و اذعان نمود: توسعه‌ی همه جانبه و افزایش قابل توجه امکانات و استعدادها در بخشهای مختلف سلامت استان نتیجه‌ی پیگیری مطالبه‌گرایانه و عدالت‌محور بوده است.
دکتر سالاری با مروری بر عملکرد «بیمارستان امام خمینی(ره)» و «شبکه‌ی بهداشت و درمان صومعه‌سرا» اظهار کرد: علی‌رغم اینکه این بیمارستان و شبکه طی یکسال درآمدی حدود ۱۸ میلیارد تومان داشته اما دانشگاه در مدت مشابه ۴۰ میلیارد تومان برای ارائه‌ی خدمات درمانی در این شهرستان در بخش سلامت هزینه کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مطالبات پزشکان خانواده و نیازمندی شهرستان ها به نوسازی ناوگان آمبولانس، گفت: تأمین اعتبار جهت پرداخت مطالبات پزشکان خانواده شهری و همچنین نوسازی آمبولانس در شهرستانهایی نظیر صومعه‌سرا نیازمند پیگیری نمایندگان مجلس است.
دکتر سیدکاظم دلخوش، نماینده‌ی شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از اقدامات موثر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در فراهم کردن زیرساختهای بهداشت و درمان قدردانی کرد.
وی با اشاره به برخی از اقدامات دانشگاه در صومعه سرا از جمله CT اسکن، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان دو طرح عمرانی احداث کلینیک و اورژانس را نیز در این شهرستان دارد که لازم هست در بهره برداری آن تسریع شود.
گفتنی است در حاشیه‌ی این نشست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بازدید از کلینیک تخصصی و بخش اورژانس بیمارستان، بر حضور سه شیفته پیمانکاران برای اتمام پروژه در موعد مقرر تاکید کرد.
گفتنی است شورای سلامت شهرستان صومعه سرا عصر روز یکشنبه‌ی گذشته با حضور دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر سیدکاظم دلخوش، نماینده‌ی شهرستان صومعه سرا در مجلس، سیدجلال سیدمحمدی فرماندار شهرستان و جمعی از معاونان و مسوولان دانشگاهی و شهرستانی برگزار شد و در پایان معاونان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی افزایش قابل توجه بیماران کرونا در شهرستان از بخشهای مختلف بیمارستان و مراکز واکسیناسیون بازدید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.