کد خبر : 35408
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰:۱۶

«تنم زمین»؛ تجربه‌نگاری نیکوکاران حفاظت محیط‌ زیست را نشان می‌دهد

«تنم زمین»؛ تجربه‌نگاری نیکوکاران حفاظت محیط‌ زیست را نشان می‌دهد

هاتف‌خبر – جشنواره‌ی‌ «تنم زمین، تجربه‌نگاری نیکوکاران محیط زیست» با هدف گسترش دانش عمومی، به اشتراک‌گذاری تجربه‌های ارزشمند تلاشگران محیط زیست و ارج نهادن به تلاشهای مرتبط با حفظ محیط زیست برگزار می‌شود.

هاتف‌خبر – جشنواره‌ی‌ «تنم زمین، تجربه‌نگاری نیکوکاران محیط زیست» با هدف گسترش دانش عمومی، به اشتراک‌گذاری تجربه‌های ارزشمند تلاشگران محیط زیست و ارج نهادن به تلاشهای مرتبط با حفظ محیط زیست برگزار می‌شود.
‌ به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان این جشنواره با همکاری پژوهشکده‌ی محیط زیست و توسعه‌ی پایدار سازمان حفاظت محیطزیست برگزار می‌شود و بر این اساس فراخوان آن اعلام شده است.
سازمان حفاظت محیط زیست از همه‌ی کسانی که به شکلی با اقدامات کوچک و بزرگ خود، به احیا و حفاظت محیط زیست ایران کمک کرده‌اند، دعوت کرده است تا تجارب خود را به صورت ارائه‌ی یک فایل ویدیویی با مدت‌زمان حداکثر دو دقیقه، مستند کرده و آن را در اختیار دبیرخانه‌ی این جشنواره قراردهند.
این دبیرخانه پس از بررسی آثار رسیده و صحت‌سنجی اقدامات، علاوه بر انتشار در فضای مجازی، آنها را در قالب کتابچه‌یی با عنوان «تنم، زمین» مستندسازی می‌کند تا بتوان از این تجارب استفاده کرد و در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.


همچنین از بین آثار ارسال شده به دبیرخانه‌ی جشنواره، پنج اقدام به عنوان اقدام برتر انتخابشده و یک فیلم مستند از آنها تهیه مي شود تا برای نمایش در اختیار شبکه‌ی «مستند» یا شبکه‌های «نمایش خانگی» قرار بگیرد.
آموزش و ترویج فرهنگ‌ حفاظت از محیط زیست، مشارکت در حفاظت از مناطق مورد مدیریت سازمان و آموزش جوامع محلی، حفاظت از حیات وحش، ساخت آبشخور و تامین علوفه‌ی حیات وحش، مدیریت پسماندها و کاهش آلایندگی و بهبود تاب‌آوری سرزمین، حفاظت از منابع آبی و تالابها، حفاظت و احیای تنوع زیستی و پوشش گیاهی ارزشمند و اندمیک، حفظ میراث طبیعی کشور و ترویج گردشگری پایدار، مسوولیت اجتماعی(بنگاه‌های اقتصادی، موسسات وشرکتهای دولتی و غیردولتی) و هرگونه اقدام و فعالتی که نقشی در احیا و حفاظت از محیط‌ زیست دارد، محورهای جشنواره‌ی «تنم زمین» است.
متقاضیان شرکت در جشنواره توجه داشته باشند تجاربی که به صورت ویدیویی برای دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال می‌کنند، باید به صورت افقی و به نسبت ابعاد ۱۶:۹ و یا ۴:۳ (Aspect Ratio) تصویربرداری شده باشد. اگر از گوشی همراه برای تصویربرداری استفاده می‌شود آن را به صورت افقی و ثابت قرارداده و تصاویر را ضبط کنید. زمان فایلهای ارسالی حداکثر دو دقیقه و حجم آن حداکثر ۵۰ مگابایت باشد.


متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند پس از تهیه‌ی ویدیوی مورد نظر، با مراجعه به تارنمای این جشنواره به نشانی: www.tanamzamin.ir در قسمت شرکت در جشنواره، یا با استفاده از ربات تلگرامی جشنواره‌ به نشانی: @tanamzamin، با پرکردن فرم مشخصات، فایل ویدیویی را به پیوست ارائه دهند.
از متقاضیانی که امکان تصویربرداری برای شرکت در جشنواره را ندارند، تقاضا می‌شود تجارب خود را به صورت فایل صوتی و متنی ارائه دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.