کد خبر : 35265
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰

سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان بهزیستی گیلان شد/امسال ۶۰۰ واحد مسکونی واگذارمي شود

سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان بهزیستی گیلان شد/امسال ۶۰۰ واحد مسکونی واگذارمي شود

هاتف‌خبر – مدیرکل بهزیستی استان گیلان از تحویل سه هزار و ٧٠٠ واحد مسکونی از سال ٨٨ تاکنون به مددجویان بهزیستی استان خبر داد.

هاتف‌خبر – مدیرکل بهزیستی استان گیلان از تحویل سه هزار و ٧٠٠ واحد مسکونی از سال ٨٨ تاکنون به مددجویان بهزیستی استان خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر حسین نحوی‌نژاد به مناسبت فرا رسیدن «هفته‌ی بهزیستی» به خبرنگاران گفت: بر اساس اقدامات و برنامه‌‹یزیهای انجام شده امیدواریم تا پایان امسال ۶۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز به مددجویان بدون مسکن واگذار شود.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۵ خانوار دارای دو معلول یا بیشتر زیرپوشش بهزیستی استان گیلان هستند که مسکن ندارند، افزود: تا پایان امسال همه‌ی این خانواده صاحب خانه می‌شوند.


نحوی‌نژاد سپس با تشریح اقدامات بهزیستی برای اشتغالزایی مددجویان نیز توضیح داد: سال گذشته در مجموع با پرداخت تسهیلات و حق بیمه‌ی سهم کارفرما برای افزون بر دو هزار نفر اشتغال ایجاد شده که امیدواریم امسال نیز همین میزان اشتغال ایجاد شود.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان در ادامه با تاکید بر اینکه هم‌اکنون ۴۰ هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی استان گیلان مستمری دریافت می‌کنند، گفت: ١٠ هزار نفر نیز پشت نوبت دریافت مستمری هستند که تا پایان امسال بخشی از این تعداد بر اساس اولویت مستمری دریافت خواهند کرد.

وی آمار افراد با معلولیتهای مختلف زیرپوشش بهزیستی استان گیلان را ۴۴ هزار نفر عنوان نمود و گفت: ١٧ هزار خانوار آسیب‌دیده از جمله زنان سرپرست خانوار، زنان و دختران آسیب‌دیده به صورت موقت و دایم زیر چتر حمایتی و پوشش بهزیستی هستند.
دکتر نحوی‌نژاد به ارائه‌ی خدمات مختلف به معلولان در مراکز نگهداری نیز اشاره کرد و افزود: نزدیک به سه هزار نفر در ۴۱ مرکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و حدود یکهزار نفر نیز در ۵۷ مرکز روزانه‌ی مورد آموزش و توانبخشی هستند.
گفتنی است از ٢٢ تا ٢٨ تیر ماه به «هفته‌ی بهزیستی» نامگذاری شده و شعار امسال این هفته نیز «بهزیستی در گام دوم انقلاب، هوشمندسازی محله‌محوری و سلامت اجتماعی در خانواده» است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.