کد خبر : 34976
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱

با اینگونه مدیریت و مقابله؛ گویا حالا حالاها «کرونا» دست بردار نیست

با اینگونه مدیریت و مقابله؛ گویا حالا حالاها «کرونا» دست بردار نیست

هاتف‌خبر – به دلیل انفعال مسوولان مرتبط نسبت به مهار «کروناویروس» و از سوی دیگر شیوع انواع جهش‌های این «ویروس خطرنا»گیلان همچنان کانون کرونایی است و شهرهای قرمز آن هر روز افزایش می‌یابد.

هاتف‌خبر – به دلیل انفعال مسوولان مرتبط نسبت به مهار «کروناویروس» و از سوی دیگر شیوع انواع جهش‌های این «ویروس خطرنا»گیلان همچنان کانون کرونایی است و شهرهای قرمز آن هر روز افزایش می‌یابد.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر دهنادی مقدم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان در ارتباط تلفنی با خبر گیلان گفت: متاسفانه شاهد شیوع «ویروس کرونا» در استان گیلان هستیم.
وی گفت: هم‌اکنون ۳۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان گیلان بستری هستند که ۸۵ بیمار جدید بوده و از این تعداد ۵۵ بیمار نیز حالشان بد است.
دکتر دهنادی مقدم گفت: میزان رعایت دستورالعملهای بهداشتی در استان گیلان حدود ۵۰ درصد است و مسافرتها، دورهمیها و تجمعات هم به سرایت و شیوع «بیماری کرونا» کمک می‌کند.
وی با اشاره به شیوع «کرونای دلتا» در استان گیلان نیز افزود: «کرونا ویروس جهش یافته‌ی دلتا» در مقایسه با انواع پیشین این ویروس، از ۶۰ درصد قدرت سرایت بیشتری دارد و دو برابر مرگبار‌تر و همچنین مقاوم بودن در برابر واکسن برخوردار است، بنا بر این در چنین شرایطی باز هم بهترین راه مقابله با «ویروس کرونا» رعایت پروتکلهای بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مرتب دستها است.


در این بین مردم هم در شبکه‌های اجتماعی مدام می‌پرسند پس وعده‌هایی که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌داد و دور نمای روشنی که از کنترل بیماری ترسیم می‌کرد و ایران را پیشتاز مقابله با این بیماری در جهان معرفی می‌نمود، را چگونه باید ارزیابی کرد؟!
مردم می‌پرسند در حالی که در بسیاری از کشورها مساله‌ی شیوه «ویروس کرونا» حل شده چرا ایرانیان باید همچنان گرفتار این ویروس باشند و هنوز هم برنامه‌یی مشخص و زمانبندی شده و قابل دفاع برای واکسیناسیون عمومی دیده و ارائه نشده است.
امید مردم از مسوولان مرتبط با این قضیه به یاس تبدیل شده و بسیاری از افراد جامعه می‌گویند به نظر می‌رسد ما حالا حالاها باید گرفتار این «ویروس مرگبار» باشیم.
بسیاری از افراد جامعه عزیزان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند و چه بسیار زنهایی که باید تنها از مردان خود محافظت و پرستار کنند و چه بسیار مردانی که باید رنج پرستاری از زنان خود را به تنهایی متحمل شوند.
در چنین شرایطی با اینکه بسیاری از بیماران کرونایی در خانه‌های خود بستری هستند و دستگاه‌های اکسیژنساز را اجاره کرده‌اند، برق خانه‌ها هم به طور مداوم قطع می‌‌شود و دردسری مضاعف برای بیماران کرونایی و پرستاران خانگی آنها را ایجاد می‌کند.
در این بین تنها پرسش اساسی مردم این است که آنها چه گناهی را مرتکب شده‌اند که باید گیر مسوولان نالایق و ناکارآمد بیفتند و برنامه‌یی منسجم برای رهایی‌شان از این درد و رنج ارائه نگردد؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.