کد خبر : 34715
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

گیلانیان مصرف آب را مدیریت کنند

گیلانیان مصرف آب را مدیریت کنند

هاتف خبر – مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در نشست خبری بر صرفه جویی در مصف آب برای اینکه تابستان امسال را با تنش کمتری پشت سر بگذاریم، تاکید کرد. به گزارش “هاتف خبر” از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ سیدمحسن حسینی با ارائه ی

هاتف خبر – مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در نشست خبری بر صرفه جویی در مصف آب برای اینکه تابستان امسال را با تنش کمتری پشت سر بگذاریم، تاکید کرد.
به گزارش “هاتف خبر” از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ سیدمحسن حسینی با ارائه ی آماری در زمینه ی کاهش بارشها در سال آبی 99 نسبت به سالهای گذشته گفت: کاهش نزولات جوی موجب کاهش آبدهی چشمه ها شده که آن هم تاثیری مستقیم بر کمبود آب آشامیدنی مناطق مختلف استان گیلان دارد.
وی با تاکید بر اینکه 313 روستای گیلان که از طریق چشمه ها تامین آب می شوند، در تابستان امسال با تنش آبی مواجه خواهند شد، افزود: تمهیداتی برای رفع کاهش تنش آبی این روستاها پیش بینی شده است.


مهندس حسینی بهسازی چشمه های جدید و استفاده حداکثری از ظرفیت آبدهی آنها، آمادگی تانکرهای سیار برای آبرسانی به این روستاها و فعال شدن چهار دستگاه تولید آب بسته بندی با ظرفیت هشت هزار لیتر در ساعت را از مهمترین اقدامات در دست اجرا برای رفع و کاهش تنش آبی این روستاها اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با تاکید بر اینکه مردم از نصب مستقیم پمپ روی شبکه ی آبرسانی پرهیز کنند، گفت: اگر به هر دلیل نیاز به نصب پمپ بود، ابتدا باید نسبت به نصب مخزن اقدام شود زیرا نصب مستقیم پمپ روی شبکه ی توزیع آب، مشکلاتی را برای مشترک و دیگر مصرف کنندگان به وجود می آورد.
حسینی با اشاره به اینکه استفاده ی غیرمجاز و نامتعارف از آب آشامیدنی نیز نقشی موثر در کاهش فشار آب برخی مناطق دارد، افزود: صاحبان این انشعابات با مراجعه به امور آب و فاضلاب شهرستان و با طی کردن مراحل قانونی می توانند از انشعاب مجاز و قانونی برخوردار شوند.
وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان هیچ برنامه ی مدون و از پیش تعیین شده برای قطع آب آشامیدنی ندارد، گفت: تنها در صورت بروز برخی حوادث و تعمیرات خطوط و تاسیسات آبرسانی ممکن است آب برخی مناطق دچار اُفت فشار و یا قطعی موقت شود که این موضوع در قالب اطلاعیه به اطلاع مردم عزیز رسانده می شود تا نسبت به ذخیره سازی آب مورد نیاز خود اقدام کنند.
حسینی با تاکید بر گسترده بودن میزان خدمات رسانی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون مشترک شهری و روستایی در استان گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند که 654 حلقه چاه، 576 دهنه چشمه، 13 تصفیه خانه، 620 ایستگاه پمپاژ و 532 هزار مترمکعب مخزن، آب مورد نیاز این مشترکین را تامین می کند.
وی با اشاره به فعالیت 31 واحد آزمایشگاهی برای سنجش سلامت آب آشامیدنی استان گیلان، به مردم اطمینان داد که آب مورد استفاده ی آنها بر اساس استانداردهای ملی است و نیازی به دستگاه های تصفیه آب خانگی ندارد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با بیان اینکه مردم در هر ساعت از شبانه روز می توانند از طریق شماره تماس 122 مشکلات مرتبط با آب و فاضلاب را اعلام کنند، افزود: این تماسها ثبت و در کوتاهترین زمان پیگیری شده و برای رفع مشکل اقدام می شود.
حسینی با بیان اینکه مردم برای سهولت در پرداخت قبوض آب می توانند با شماره های 122 و 1522 تماس بگیرند گفت: تداوم خدمات رسانی شرکت آب و فاضلاب، جز با همکاری و همراهی مردم فهیم استان امکان پذیر نخواهد بود.
گفتنی است نشست خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان به صورت ویدئوکنفرانس از طریق اسکایپ با حضور خبرنگاران پایگاه های اطلاع رسانی محلی در دفاتر مدیران امور آب و فاضلاب شهرستانها برگزار شد و همچنین این برنامه به طور زنده از صفحه ی اینستاگرامی شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز با اطلاع رسانی قبلی به خبرنگاران استان پخش گردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.