کد خبر : 34349
تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳

بخشی از پارک ملی بوجاق به طور آنی از دست فرد سابقه‌دار رفع تصرف شد

بخشی از پارک ملی بوجاق به طور آنی از دست فرد سابقه‌دار رفع تصرف شد

هاتف‌خبر – بیش از دو هزار مترمربع از زمینهای پارک ملی بوجاق به طور آنی از دست یک فرد سابقه‌دار رفع تصرف گردید و به بیت‌المال بازگردانده شد.

هاتف‌خبر – بیش از دو هزار مترمربع از زمینهای پارک ملی بوجاق به طور آنی از دست یک فرد سابقه‌دار رفع تصرف گردید و به بیت‌المال بازگردانده شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، ساسان اکبری‌پور در این باره گفت: ماموران پارک ملی بوجاق در اجرای گشت و کنترل در محدوده‌ی این پارک ملی و پایش مستمر مناطق مرتبط با آن به یک مورد تصرف زمینهای ملی به وسیله‌ی فردی سابقه‌دار با هویت مشخص برخورد کردند که این فرد با سو، استفاده از تاریکی هوا و اجیر نمودن برخی از اهالی منطقه اقدام به محصور نمودن بیش از دو هزار مترمربع از زمینهای پارک ملی بوجاق کرده بود.
فرمانده‌ی یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: پس از هماهنگی لازم با دستگاه محترم قضایی عرصه‌ی مورد نظر به صورت آنی و کامل رفع تصرف شد و ادوات، سیم خاردار و حصار ایجاد شده نیز جمع‌آوری گردید و پرونده‌ی زمین‌خواری یاد شده با حضور مسوول پاسگاه انتظامی منطقه تشکیل شده و برای سپری کردن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.


وی از همکاری دستگاه قضایی در برخورد با زمین‌خواری و رسیدگی ویژه به منظور حفظ و حراست از انفال و همچنین پیشگیری از تضییع حقوق بیت‌المال قدردانی نمود.
‌ فرمانده‌ی یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان سپس افزود: به دستور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان برای برخورد با پدیده‌ی زمین‌خواری در محدوده‌ی پارک ملی بوجاق تمام پرونده‌های مطروحه‌ی گذشته نیز با جدیت در حال پیگیری است و در روزهای آینده احکام رفع تصرف برخی از این پرونده‌ها صادر شده و برای اجرا در اختیار نیروی انتظامی شهرستان بندرکیاشهر قرار می‌گیرد تا با مشارکت یگان حفاظت اقدام قانونی انجام شود.
اکبری‌پور در پایان گفت: از همه‌ی مردم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده‌ی زمین‌خواری، تخریب و تصرف زمینهای ملی برای پیشگیری از تضییع حقوق بیت‌المال مراتب را از طریق شماره‌ی گویای ۱۵۴۰ گزارش دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.