کد خبر : 34127
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰:۲۹

در نشست خبری مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان مطرح شد؛ خاموشیها و نوسانات برق سراسری است

در نشست خبری مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان مطرح شد؛  خاموشیها و نوسانات برق سراسری است

هاتف خبر – مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در یک نشست خبری با اشاره به خاموشیهای اخیر گفت: وزارت نیرو با اعمال خاموشیهای ساعتی از ناپایداری سراسری جلوگیری کرده است.

هاتف خبر – مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در یک نشست خبری با اشاره به خاموشیهای اخیر گفت: وزارت نیرو با اعمال خاموشیهای ساعتی از ناپایداری سراسری جلوگیری کرده است.

به گزارش “هاتف خبر” افزود: نیروگاه های برق کشور به هم پیوسته است و از مجموعه نیروگاه ها برق کل کشور تامین می‌شود اگر مشکلی در یک نقطه از کشور ایجاد شود برق کل کشور از مدار خارج و قطع می شود.
وی با بر شمردن علل بروز مشکلات گفت: کم‌ آبی و کاهش آب پشت سدها، افزایش مصرف، کاهش میزان تولید برق در نیروگاه های برق آبی، استفاده ی غیرقانونی رمزارزها، افزایش زودرس دمای هوا و بالا رفتن مصرف برق در کل کشور منجر به اعمال خاموشیهای ساعتی شده است.
هنرمند گفت: سهم خاموشی در هر استان براساس 20 درصد پیک مصرف  همان استان تعیین شده است.
وی افزود: اردیبهشت ماه امسال در استان گیلان با افزایش ۱۰ درصدی افزایش مصرف رو به رو شدیم که در مقایسه با سال گذشته میزان این افزایش مصرف در کشور ۲۰ درصد بود و در تیرماه ۱۳۹۹ در گیلان این افزایش پنج درصد بود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان سپس اضافه: در استان گیلان بیش از ۳۰ مورد رمزارزهای غیرمجاز و غیرقانونی با  بیش از چهار هزار و ۵۷۲ دستگاه کشف شد که با چهار میلیون کیلووات ساعت مصرف غیرقانونی برق، رقمی افزون بر ۳۰ میلیارد تومان خسارت به وزارت نیرو وارد کردند با شناسایی رمزارزهای غیرمجاز و اعمال مدیریت مصرف و همراهی مردم می توانیم تابستان را کم مشکل یا بی مشکل سپری کنیم.
وی اضافه کرد: سرقت تجهیزات یکی دیگر از مشکلات است که سال گذشته با وجود همکاریهای بسیار خوب نیروی انتظامی، بسیج و مردم  20‌ میلیارد تومان از تجهیزات نیروی برق استان گیلان در سال 99 به سرقت رفت که جایگزینی این تجهیزات زمانبر و هزینه بردار است به همین دلیل از مردم استان گیلان می خواهم که هر گونه موارد مشکوک را اطلاع رسانی کنند تا شاهد کاهش مشکلات باشیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان درزمینه ی تعرفه های برق امسال گفت: بر اساس مصوبه ی هیات وزیران تعرفه های برق سال ۱۴۰۰ افزایش یافت و از ابتدای امسال بر اساس مصوبه ی هیات  تعرفه های صنعتی، کشاورزی و خانگی هفت درصد افزایش یافته و مشترکین پرمصرف خانگی علاوه بر هفت درصد ۱۶ درصد افزایش هزینه پرمصرفی خواهند داشت.

وی یادآور شد: از یکم خرداد ماه امسال مشترکین پرمصرف با افزایش ۲۳ درصدی روبه رو خواهند شد.
وی در مورد اعمال تعرفه های گرمسیری۴ در استان گیلان گفت: در استان گیلان دو نوع محاسبه صورتحساب وجود دارد در زمانهای عادی و فصل گرمسیری۴  از پانزدهم خرداد ماه تا پانزدهم شهریور اعمال خواهد شد.
در ماه های عادی سال بیش از ۲۰۰ کیلوواتساعت مصرف، به عنوان مشترک پرمصرف قلمداد می شود و در فصل گرمسیری۴ بیش از ۴۰۰ کیلووات ساعت مشمول پرمصرف خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای طرح بزرگ “برق امید” گفت: وزارت نیرو به منظور ترویج مدیریت مصرف، مشترکین برق را به سه دسته مشترکین کم مصرف، مشترکین خوش مصرف و مشترکین پرمصرف تقسیم کرده است که مشترکین کم مصرف مشمول بخشودگی مصرف می شوند که ۱۶ درصد از مشترکین استان گیلان کم مصرف هستند.
وی افزود: در استان گیلان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار  مشترک داریم که ۱۶ درصد این مشترکین کم مصرف، ۴۵ درصدخوش مصرف، حدود ۲۹ درصد بدمصرف و حدود ۱۰ درصد مصرف صفر یعنی مصرفی ندارند.
محمداسماعیل هنرمند در بخشی دیگر از گفت و گو با خبرنگاران گفت: با ۲۰ هزار کیلومتر شبکه ی فشار ضعیف، 9400 کیلومتر شبکه ی فشار متوسط و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشترک به عنوان یکی از بزرگترین و پرتراکمترین شرکتهای توزیع نیروی برق در کشور محسوب می‌شویم که در سال گذشته با پیک بار ۱۸۰۰ مگاوات تابستان را به خوبی سپری کردیم.
وی گفت: یکی از طرحهایی که اجرا شد طرح بزرگ جهادی تاب آوری است و در سال گذشته با صرف هزینه معادل 18 میلیارد  و 950 میلیون تومان با ۲۰۸۰ اکیپ عملیاتی طی 464  مرحله یکهزار کیلومتر از شبکه ی اصلاح و رفع خطر شد که این موضوع باعث پایداری برق در تابستان سال گذشته بود.
هنرمند اضافه کرد: در استان گیلان 14 هزار کیلومتر شبکه ی سیمی وجود دارد که باید به کابل خودنگهدار تبدیل شود به حول و قوه ی الهی مقدمات لازم  فراهم شده است تا امسال ۲۰۰۰ کیلومتر شبکه ی فرسوده ی سیم مسی  در هزار مرحله عملیاتی به کابل خودنگهدار تبدیل شود.
وی یادآور شد: به منظور اجرای طرحها نیاز به همراهی مردم در پرداخت مطالبات داریم هم‌اکنون در استان گیلان بدهی مشترکین افزون بر ۱۵۳ میلیارد تومان است که ۵۵ میلیارد تومان آن مربوط به مشترکین تجاری و خانگی است این مطالبات اگر به موقع وصول شود با توجه به روزهای کاری به دلیل شرایط جغرافیایی سال گذشته ۱۸۰ روز قادر به انجام کار بودیم قطعاً با افزایش اکیپها و تیمهای عملیاتی اقدامات بیشتری را انجام خواهیم داد تا مردم دچار مشکل نشوند.
هنرمند در پایان تصریح کر : اصلیترین هدف همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ارائه ی خدمات باکیفیت به مردم شریف استان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.