کد خبر : 34090
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸

هنوز هوا آنچنان گرم نشد؛ مردم درگیر خاموشی‌ها شده‌‌اند!

هنوز هوا آنچنان گرم نشد؛ مردم درگیر خاموشی‌ها شده‌‌اند!

هاتف‌خبر – به وجود اینکه هنوز فصل تابستان نرسیده و هوا هم آنچنان گرم نشده‌ است و روزهای اوج گرما را در پیش داریم اما چند روزی است که مردم استان گیلان درگیر خاموشی‌ها شده‌اند.

هاتف‌خبر – به وجود اینکه هنوز فصل تابستان نرسیده و هوا هم آنچنان گرم نشده‌ است و روزهای اوج گرما را در پیش داریم اما چند روزی است که مردم استان گیلان درگیر خاموشی‌ها شده‌اند.
به گزارش «هاتف‌خبر» بنا بر اعلام مسوولان مرتبط مصرف برق در روزهای اخیر افزایشی چشمگیر داشته و به دیدل کاهش توان نیروگاه‌های برق‌آبی این دو موضوع سبب شده است تا تامین برق کشور با مشکل روبه‌رو گردد.
خبرهای رسیده از دیگر استانهای کشور هم حاکی است که قطعی‌های پی‌درپی برق در سراسر کشور و بیشتر استانها مردم را نگران کرده است.
بر پایه‌ی گزارش مسوولان مرتبط سرعت افزایش مصرف برق در کشور به شکلی افسارگسیخته افزایش یافته و پیش‌بینی می‌ِود در روزهای آینده نیز این روند صعودی باشد.
مسوولان می‌گویند ثبت میزان مصرف برق در روزهای گذشته به اندازه‌یی بوده که نسبت به همین مدت در سالهای گذشته، افزایشی چشمگیر را نشان می‌دهد و بیسابقه بوده است.
گویا حتی برای نخستین بار در تاریخ کشور اردیبهشت ماه شاهد رسیدن رکورد مصرف برق به مرز ۵۴ هزار مگاوات بوده‌ایم که از نظر مسوولان مرتبط این موضوع، مساله‌یی بسیار پیچیده ایجاد خواهد کرد.


طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه‌ی برق ایران روز بیست‌ونهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مصرف برق در پیک روزانه به ۵۳ هزار و ۷۵۹ مگاوات رسید، این در حالی است که پیک مصرف برق همین روز در سال پیش ۴۵ هزار و ۲۷۰ مگاوات بوده یعنی افزایشی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ مگاوات نسبت به همین مدت در سال پیش را شاهد هستیم که این میزان مصرف بسیار عجیب و غریب بوده که نیازمند مدیریت مصرف است.
بسیاری از کارشناسان و حتی دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی افزایش مصرف برق امسال را به موضوع استخراج رمزارز نسبت داده‌اند و اعلام کرده‌اند از آنجایی که میزان صدور مجوز برای استخراج رمزارزها افزایش یافته و هر ماینر بیش از ۱۰ کیلووات برق مصرف می‌کند امسال صنعت برق کشور با پدیده‌ی جدید مصرف برق استخراج‌کنندگان رمزارز خانگی به دلیل افزایش بهای این ارز دیجیتالی و جذابیت مالی آن، روبه‌رو شده است.


همین جذابیت سبب فعالیت بیشتر مردم برای استخراج رمزارز از برق با بهای کم‌خانگی شده و معضل صنعت برق را تشدید کرده است.
از دیگر سو مسوولان صنعت برق کشور هم گفته‌اند که با استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز برخورد جدی خواهند کرد و در برابر این پدیده سکوت نخواهند نمود.
به هر حال به نظر می‌رسد تا اینجای کار شرکتهای توزیع برق استانهای کشور چاره‌یی جز قطع برق مناطق مختلف نداشته‌اند و حتماً در روزهای آینده با گرم شدن بیشتر هوا شرایط کار برای مردم دشوارتر هم می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.