کد خبر : 33887
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

لابه‌لای خبرها(از اعتراض به عملکرد هیات نظارت شوراها تا برخورد با گردانندگان تورهای غیرمجاز)

لابه‌لای خبرها(از اعتراض به عملکرد هیات نظارت شوراها تا برخورد با گردانندگان تورهای غیرمجاز)

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

عملکرد هیات نظارت شوراهای گیلان هم صدای اصلاح‌طلبان را در آورد هم صدای اصولگرایان را!
هاتف‌خبر – عملکرد هیات نظارت شوراهای استان گیلان به گونه‌یی بوده که هم صدای اصلاح‌طلبان و هم صدای اصولگرایان را در آورد و هر دو طیف سیاسی استان بر چگونگی تایید و یا رد صلاحیت کاندیداها انتقاداتی را مطرح کرد.
نظرعلی علیزاده از اصولگرایان شناخته شده‌ی استان با انتشار مطلبی در رسانه‌های گیلان نوشت: «نقش اساسی هیئت نظارت در تایید یا ردصلاحیت کاندیداهای شورای شهرها و روستاها نیاز به استدلال ندارد؛ همین مقدار اگر بدانیم از یک طرف اعضای شورا امانت‌دار مردم می‌باشند و شورا ثمره خون صدها هزار شهید گلگون کفن است و از طرف دیگر حق‌الناس فردی و جمعی می‌باشد کفایت می‌کند که با حساسیت و دقت هر چه بیشتر در تایید یا رد صلاحیت افراد توجه گردد.»
وی تاکید کرد: «این روزها اخباری شنیده می‌شود که خوشایند نیست بلکه نگران‌کننده است. کسانی ردصلاحیت شده‌اند که نباید می‌شدند و کسانی تایید شده‌اند که نباید تایید می‌شدند.(البته شاید تعداد زیادی نباشند). از باب امر به معروف و نهی از منکر خدمت هیئت نظارت استان عرض می‌کنم روز حساب هیچ‌یک از عوامل امروز که دخیل در تایید یا ردصلاحیت افراد هستند با شما نخواهند بود.»
از دیگر سو چهره‌ی سرشناس اصلاح‌طلبان استان در نشست شورای اسلامی شهر رشت تصمیمات هیات نظارت بر انتخابات را «پاکسازی‌ سیاسی» تشبیه کرد.
احمد رمضانپور نرگسی با اشاره به قضاوت نادرست درباره‌ی برخی کاندیدهای شورای شهر رشت به وسیله‌ی هیات نظارت بر انتخابات گفت: هر تصمیم خلاف قانون، یک پاکسازی سیاسی است.
وی با اشاره به اینکه همه باید در محضر خداوند پاسخگو باشیم اظهار کرد: دریافت یک گزارش مبهم‌، نمی‌تواند مبنای رد صلاحیت کاندیدهای انتخابات شوراها باشد.
رمضانپور تاکید کرد: مردم بهترین قاضی هستند و رفتار و عملکرد هیات ناظران را رصد می‌کنند.

آزادی 19 زندانی گیلان آزاد شدند
هاتف‌خبر – 19 زندانی مرتکب جرائم غیرعمد و محکوم شده‌ی مالی با کمک خیران در ماه مبارک رمضان از زندان مرکزی رشت و دیگر زندانهای استان گیلان رهایی یافتند.
در برنامه‌یی با حضور رئیس کل دادگستری استان گیلان در زندان مرکزی رشت 19 زندانی با کمکهای افراد خیر و نیکوکار از زندان آزاد شدند.
دادستان مرکز استان گیلان که در این این برنامه سخن می‌گفت، تاکید کرد: اقدام نیکوکاران در جمع‌آوری مبالغ مورد نیاز برای آزادی این زندانیان قابل ارزش است.

موسسه مولی‌الموحدین متعهد شد ظرف ششماه شرکت ابریشم گیلان را احیا کند
هاتف‌خبر – در خبرها آمده بود که با پیگیریهای دستگاه قضایی مدیر پیشین شرکت ابریشم گیلان دستگیر شده است و حالا برای احیای تولید در این شرکت اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
بر پایه‌ی خبرهای منتشر شده دادستان مرکز استان گیلان تاکید کرده است که دستگاه قضایی «موسسه‌ی مالی – اعتباری مولی‌الموحدین» که مالک شرکت ابریشم گیلان است را مکلف نموده تا سریعاً برای از سرگیری تولید در این شرکت را انجام دهد.
سیدمهدی فلاح میری از پیگیری و تاکید دستگاه قضایی برای احیای تولید در شرکت ابریشم گیلان خبر داده و گفته است: هم‌اکنون «موسسه‌ی مالی – اعتباری مولی‌الموحدین» مالکیت شرکت ابریشم گیلان را به موجب حکم دادگاه در اختیار دارد و مکلف است تا سریعاً برای از سرگیری تولید در این شرکت اقدام نماید.
گفته می‌شود این موسسه‌ی مالی -اعتباری متعهد شده که ظرف ششماه با توجه به طرح ارائه شده برای احیای تولید در شرکت ابریشم گیلان اقدام کرده و گزارش آن را مرحله به مرحله به دستگاه قضایی ارائه کند.
گفتنی است شرکت ابریشم گیلان که قطب نوغانداری کشور محسوب می‌شد، روز 25 اسفند ۱۳۸۲ از طریق شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند به اسماعیل خلیل‌زاده، فریبرز خلیل‌زاده، میلاد خلیل‌زاده و یکسری افراد دیگر واگذار می‌شود و هفته‌ی گذشته نیز اسماعیل خلیل‌زاده بازداشت می‌گردد.

با گردانندگان تورهای گردشگری گیلان برخورد شد
هاتف‌خبر – در خبرها آمده بود که معاون گردشگری استان گیلان گفته است با انجام گشت مشترک اداره‌ی کل میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان از حرکت گروه‌های غیرقانونی و غیرمجاز گردشگری ممانعت شده و سرپرستان این گروه‌ها با هماهنگی نیزوی انتظامی به مرجع قضایی معرفی شدند تا اقدامات قانونی لازم برای برخورد با آنان انجام شود.
حمیدرضا آذرپور در این باره توضیح داد: در گشت مشترک انجام شده روز بیست و چهارم اردیبهشت ماه دو تیم کنترل و نظارت از حرکت چهار مینی‌بوس که حامل بیش از ۶۷ سرنشین بودند ممانعت کردند.
وی با ابراز تأسف از عملکرد نادرست این گروه‌های گردشگری گفت:با وجود تذکرات متعدد «ستاد مقابله با کرونا» این افراد بدون رعایت موارد بهداشتی در این خودروها جمع شدند و می‌خواستند به گردشگری بپردازند.
آذرپور گفت: به منظور پیشگیری از وقوع چنین رخدادهایی هفته‌های پیش رو این گشتها در استان به شکلی گسترده‌تر انجام خواهد شد.
معاون گردشگری استان گیلان همچنین اعلام کرد: سرپرستان هفت تور غیرمجاز گیلانگردی در استان تذکر گرفتند و سرپرست سه گروه از آنان نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

سه هزار خودروی غیربومی جریمه شدند
هاتف‌خبر – رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: در زمان اعلام شده‌ی ممنوعیت ورود خودروها به استان گیلان بین روزهای ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه همزمان با عید فطر حدود سه هزار خودروی غیربومی در راه‌های برونشهری استان اعمال قانون شدند.
سرهنگ جاور صفاری همچنین گفت: در این مدت حدود یکهزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو نیز با تذکر از مسیرهای خود بازگردانده شدند.
وی یادآور گردید: البته تعداد ورودی خودروها به استان گیلان در مدت یاد شده نسبت به روزهای پیش ۲۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.