کد خبر : 33701
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷

قوت غالب مردم در مسیر گرانی!

قوت غالب مردم در مسیر گرانی!

هاتف‌خبر – به نظر می‌رسد حالا دیگر بیشتر مردم شهر می‌دانند برخی نانواییها به بهانه‌ی افزودن موادی همچون کنجد، یا کوچکتر کردن چانه و با دیگر روشها نان را بیشتر از نرخ مصوب می‌فروشند.

هاتف‌خبر – به نظر می‌رسد حالا دیگر بیشتر مردم شهر می‌دانند برخی نانواییها به بهانه‌ی افزودن موادی همچون کنجد، یا کوچکتر کردن چانه و با دیگر روشها نان را بیشتر از نرخ مصوب می‌فروشند.
به گزارش «هاتف‌خبر» از زمانی که اعلام شد، نرخ نان گران شده اما گفته‌اند که شما عنوان نکنید، چراغ سبزی به نانوایان داده شده تا رسماً قوت غالب مردم را گران کنند.
واقعاً در شرایط دشوار اقتصادی موجود، گران کردن نان آخرین تیر ترکش به نابوده‌های سفره‌های غذایی مردم است.
مردمی که با گران شدن شیر و افرآورده‌های شیری، میوه، گوشت، مرٰ، حبوبات، قند و شکر، همچنین ادویه‌جات و افزودنیهای غذایی سفره‌ی غذایی آنها کوچک و کوچکتر شده، حالا آخرین محصول خوراکی موجود در سفره‌ی آنها هم دارد به صف دیگر خوراکیهای گرانقیمت می‌پیوندد و در این بین کسی از خود این پرسش را مطرح نمی‌کند که «سرپرست خانوار که درآمد ثابت دارد، از کجا باید بیاورد تا مابه‌التفاوت افزایش نرخ خوراکیها را بپردازد؟


بگذریم از اینکه حالا مردم از هزینه‌های بخش سلامت، خرید لوازم خانگی، سفر، رخت و لباس و…خود زده‌اند و همه‌ را صرف خورد و خوراک خود می‌کنند و با هم نمی‌توانند از پس هزینه‌ها و مخارج خوراکیهای خود برآیند، حالا باید آخرین محصولات خوراکی خود را نیز در صف محصولات گرانه شده ببینند.
در همین زمینه عضو هیات رئیسه‌ی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که باید جلوی این افزایش قیمتها را بگیرد، می‌گوید: حالا برخی نانواییها به دلیل افزودن برخی مواد مانند کنجد، نان را بیشتر از نرخ مصوب می‌فروشند و در واقع به صورت غیررسمی قیمت نان را افزایش داده‌اند.
وی می‌افزاید: هر چند به دلیل افزایش قیمت گندم و دیگر عوامل، هزینه‌ی تولید نان بیشتر شده، اما باید به این نکته نیز توجه شود که نان، قوت غالب مردم است.
به مسوولان باید گفت: حتی اگر نانوایی باشند که نان را گران نکرده‌اند اما باید به این نکته توجه شود که به دلیل افزایش هزینه‌ی نانواییها آنها به سمت کم‌فروشی از طریق کم کردن وزن چانه‌ی نان روی آو.رده‌اند.
مجلس و دولتی که باید کنترل کننده‌ی این موضوع باشند هم‌اکنون در شرایط بد اقتصادی مردم هیچ اقدام راهگشا و برنامه‌ریزی اساسی برای رفع این معضل ندارند.
گویی قوت غالب مردم هم باید مسیر گرانی را طی کند!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.