کد خبر : 33628
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۱۶

به دنبال بارشهای اخیر؛ آبگذاری کانالهای آبیاری کشاورزی کاهش می‌یابد

به دنبال بارشهای اخیر؛ آبگذاری کانالهای آبیاری کشاورزی کاهش می‌یابد

هاتف‌خبر – معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای گیلان از کاهش مقدار آب ورودی به کانالهای آبیاری شبکه‌ی سفیدرود در پی بارشهای اخیر خبر داد.

هاتف‌خبر – معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای گیلان از کاهش مقدار آب ورودی به کانالهای آبیاری شبکه‌ی سفیدرود در پی بارشهای اخیر خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گیلان، محمدجواد خانی‌پور افزود: با توجه به بارشهای این هفته و ادامه‌ی این وضیعت در روزهای آینده در جهت جلوگیری از ورود خسارت به زمینهای شالیزاری و همچنین مصرف بهینه‌ی آب کشاورزی، مقدار آب وردی به کانالهای آبیاری کشاورزی از امشب کاهش می‌یابد.
وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی، شاهد آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب در مزارع و کانالهای آبیاری بوده‌ایم و بدین‌منظور برای جلوگیری از ورود خسارت به زمینهای شالیزاری و مصرف بهینه‌ی آب و همچنین ذخیره‌سازی آب «سد سفیدرود» برای مصارف تابستان، آب کانالها از امشب کاهش می‌یابد.


معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان همچنین افزود: کاهش آب کانالهای آبیاری تا پایان بارش رحمت الهی ادامه می‌یابد و پس از آن آبگذاری به صورت کامل طبق برنامه‌ی زمانبندی شده انجام می‌شود.
وی گفت: طبق برنامه‌ی مصوب قبلی، آبگذاری در کانالهای فومنات و کانال راست سنگر(مناطق شرقی گیلان) از پنجم تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه ادامه داشته و پس از آن نوبت‌بندی آب به صورت چهار روز قطع و هشت روز وصل اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: آبگذاری در کانال چپ سنگر(مناطق مرکزی گیلان) نیز از نهم تا بیست و نهم اردیبشهت ماه امسال است و پس از آن نوبت‌بندی آب در این بخش هم اجرا خواهد شد.
خانی‌پور با تاکید به کشاورزان زحمتکش گیلانی مبنی بر رعایت تقویم زراعی و اتمام نشای برنج یاد‌آور شد: در صورت ضرورت، تغییرات برنامه‌های آبیاری متناسب با شرایط آب وهوایی و نیازهای احتمالی به همه‌ی کشاورزان اطلاع‌رسانی می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.