کد خبر : 33544
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۲۰

بنیاد مسکن طرحهای متنوع برای توسعه‌ی روستاها اجرا می‌کند

بنیاد مسکن طرحهای متنوع برای توسعه‌ی روستاها اجرا می‌کند

هاتف‌خبر – مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان گفت: این بنیاد با تهیه و اجرای طرحهای متنوع عمرانی همچون طرح هادی، طرح بهسازی مسکن روستایی، طرح مقاومسازی مسکن روستاها و… در جهت توسعه و عمران روستاها گام برمی‌دارد.

هاتف‌خبر – مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان گفت: این بنیاد با تهیه و اجرای طرحهای متنوع عمرانی همچون طرح هادی، طرح بهسازی مسکن روستایی، طرح مقاومسازی مسکن روستاها و… در جهت توسعه و عمران روستاها گام برمی‌دارد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی بنیاد استان گیلان، مهندس محمد اکبرزاده در دیدار با رحیم حیدری فرماندار شهرستان لنگرود همچنین با اجرای این طرحها برای توسعه‌ی روستاها تلاش می‌شود.
وی تاکید کرد: طرح مقاومسازی مسکن روستایی یکی از مهمترین طرحهایی است که با هدف بهبود محل زندگی، در امان ماندن جان و مال ساکنان روستاها در زمان بروز سوانح و ایجاد انگیزه برای ماندن روستاییان در روستاها اجرا می‌گردد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان افزود: تاکنون بیش از 108 هزار خانوار در روستاهای استان گیلان با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد نسبت به ساخت مسکن مقاوم اقدام نمودند، اما اکثر اماکن روستایی بافت فرسوده دارند و در برابر سوانح آسیب‌پذیرند که به همین دلیل از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در راستای ترویج فرهنگ مقاومسازی می‌خواهیم ما را یاری دهند.
وی همچنین برای هرگونه همکاری در آبادانی روستاها تا حد امکان و توان اعلام همکاری کرد.
اکبرزاده به صدور سند مالکیت روستایی در شهرستان لنگرود اشاره کرد و گفت: 646 فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان لنگرود صادر شده است که این شهرستان از نظر صدور سند روستایی رتبه‌ی دوم استان گیلان را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان سپس یادآور شد: اجرای طرح هادی روستایی به منظور تامین عادلانه‌ی امکانات و ایجاد تسهیلات لازم به منظور بهبود عبور و مرور و ارتقای شاخصهای زیست‌محیطی انجام می‌پذیرد که می‌توان گفت یکی از برنامه‌ها و اقدامات اساسی بنیاد مسکن به شمار می‌آید.
مهندس اکبرزاده افزود: در 48 روستای بیش از 20 خانوار این شهرستان طرح هادی اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان لنگرود دارای 110 روستای بیش از 20 خانوار جمعیت است، افزود: طرح هادی تمامی این روستاها تهیه گردیده است.


در ادامه‌ی این نشست مهندس حیدری هم با قدردانی از خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در روستاهای این شهرستان گفت: با جلب مشارکت مردمی‌ در عمران روستاها و ایجاد زمینه‌های مناسب توسعه‌یی، ایمن‌سازی سکونتگاه‌ها و مقاومسازی مسکن و همچنین تعامل ویژه با دستگاه‌های مرتبط می‌توان خدماتی به مراتب بیشتر و بهتر به روستاییان ارائه داد.
فرماندار شهرستان لنگرود همچنین فراهم کردن زمینه‌های تهیه‌ی قیر رایگان برای آسفالت روستاهای این شهرستان ابراز رضایت نمود و ادامه‌ی فعالیتهای چشمگیر بنیاد مسکن را در زمینه‌های شهری و روستایی از مدیر کل این بنیاد خواستارشد.


گفتنی است در این دیدار که خوشرو مسوول روابط عمومی بنیاد مسکن استان گیلان نیز حضور داشت، مهندس مصطفی احمدی به عنوان سرپرست بنیاد مسکن شهرستان لنگرود معرفی شد.
شایان گفتن است که چند روز پیش روابط عمومی بنیاد استان گیلان اعلام کرده بود که مهندس اکبرزاده در حکمی مهندس مصطفی احمدی را به عنوان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لنگرود منصوب نموده است.
در این گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان گیلان آورده بود که مهندس محمدرضا رحیمی مدیر بنیاد مسکن شهرستان لنگرود در پایان اسفندماه 99 به افتخار بازنشستگی نائل آمده بود که ابراهیم حسنقلی پور مسوول پشتیبانی و معاون شعبه در این مدت عهده‌دار مسوولیت اداره بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.