کد خبر : 33477
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

طرح «خیابان غذا» در راستای برند شهر خلاق خوراک‌شناسی اجرایی می‌گردد

طرح «خیابان غذا» در راستای برند شهر خلاق خوراک‌شناسی اجرایی می‌گردد

هاتف‌خبر – سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت، اولویتهای کاری این سازمان را ساماندهی مشاغل(به ویژه مشاغل مرتبط به عرضه‌ی فرآورده‌های خوراکی)، نظارت بر عملکرد بازارچه‌های میوه و تره‌بار شهری و انتقال مشاغل آلاینده و مزاحم عنوان کرد و گفت: با توجه به شیوع «ویروس کرونا» و حساسیتهای به وجود آمده

هاتف‌خبر – سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت، اولویتهای کاری این سازمان را ساماندهی مشاغل(به ویژه مشاغل مرتبط به عرضه‌ی فرآورده‌های خوراکی)، نظارت بر عملکرد بازارچه‌های میوه و تره‌بار شهری و انتقال مشاغل آلاینده و مزاحم عنوان کرد و گفت: با توجه به شیوع «ویروس کرونا» و حساسیتهای به وجود آمده در زمینه‌ی عرضه‌ی مواد غذایی، سال گذشته نیز صاحبان همه خودروهای عرضه‌کننده‌ی فرآورده‌های غذایی(ون‌کافه‌ها) را دعوت کردیم و با تشکیل پرونده برای آنها، عقد قرارداد و شناسنامه‌دار شدن و ارجاع اشخاص به مرکز بهداشت شهرستان برای دریافت کارت سلامت انجام شد تا ضمن ساماندهی این مشاغل، موجبات آسودگی خاطر شهروندان برای تهیه‌ی فرآورده‌های غذایی سالمتر فراهم گردد.
علیرضا حسنی از صدور بیش از ۱۵۰ فقره مجوز و تمدید قرارداد در سال ۹۹ خبر داد و افزود: نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش در انعقاد قراردادها و مجوزها داشته‌ایم که امیدوارم با طرحها و پروژه‌های پیش رو بتوانیم ضمن افزایش قراردادها و تحول مناسب در افزایش درآمدهای ثابت سازمان ایجاد نماییم.
وی سپس به گوشه‌هایی از اقدامات دیگر این سازمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۹۹ با تلاش همکارانمان املاک مورد نظارت شناسایی شده و با برگزاری مزایده‌ی عمومی واگذاری این املاک به افراد واجد شرایط انجام پذیرفت که مورد استقبال بسیاری از کسبه واقع شد.
سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت وصولی سازمان در سال ۹۹ را بیش از ۵۱ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: درآمد سازمان در مقایسه با سال ۹۸ با افزایش ۵۱ درصدی مواجه بود که این موفقیت با همت و تلاش کارکنان سازمان حاصل شده است.
وی همچنین افزود: یکی دیگر از اقداماتی که انجام شد، دعوت از مدیران بانکهایی بود که به نصب «نت بانک» در شهر اقدام کرده‌اند و بسیاری از این «نت بانکها» از زمان استقرارشان اجاره‌یی به شهرداری برای بهره‌برداری پرداخت ننموده و بدون هیچ توافقی از فضای شهری استفاده می‌کردند که در همین راستا با دعوت از مدیران این بانکها و توضیح شرایط و تاکیدات قانونی حق‌الاجاره بهره‌برداری همه این سالها در حال وصول است.


علیرضا حسنی با تاکید بر استقبال از سرمایه‌گذاران برای ایجاد بازارچه در شهر گفت: سال ۹۹ در زمینه‌ی مشارکت با بخش خصوصی فعالیتهای وسیعی انجام شد و از ثمرات آن می‌توان راه‌اندازی دو بازارچه‌ی میوه و تره‌بار، چهار بازارچه‌ی گل و گیاه و دو بازارچه‌ی ارائه ارزاق عمومی با مشارکت بخش خصوصی در نقاط مختلف شهر اشاره نمود.
سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت خاطر نشان کرد: پیرو بررسیهای کارشناسان این سازمان سال گذشته پس از بازرسی از فعالیت بازارچه‌های مختلف شهری با چندین بازارچه متخلف و همچنین بازارچه‌های بدون مجوز برخورد قانونی لازم انجام شده است.
وی سپس تاکید نمود: سلامت و تندرستی شهروندان و رعایت اصول بهداشتی به وسیله‌ی دست‌اندرکاران بازارچه‌های شهری از گزینه‌های مهم این سازمان است به همین دلیل همواره برای کاهش انتشار آلاینده‌ها و پرهیز از آلایندگی مشاغل گوناگون، پیگیری انتقال اصناف آلاینده به خارج از محدوده‌های شهری در برنامه‌ی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی قرار گرفته و از همین رو با توجه به تاکیدات شهردار محترم و اعضای محترم شورای اسلامی شهر رشت برای راه‌اندازی «شهرک صنوف» سال گذشته بیش ۱۵ جلسه‌ی کاری شهری و استانی در این زمینه برگزار گردید و در برنامه‌ریزی و هماهنگی با اتاق اصناف استان مقرر شده تا به زودی کارگروه‌های تخصصی برای بررسی نیازها و خواسته‌های صنفی هر یک از مشاغل شهری تشکیل شده و زمینه‌های اجرایی شدن طرح «شهرک اصناف» فراهم گردد.
علیرضا حسنی همچنین با قدردانی از مشارکت و همکاری سازمانهای متولی در استان گیلان و شهرستان رشت، گفت: علاوه بر نظارت قیمت بازارچه‌های مورد تولی‌گری در زمینه‌ی تامین میوه شب عید، مطابق برنامه هر ساله پس از برگزاری نشستهای هم‌اندیشی با دست‌اندرکاران موفق به برپایی ۱۲ ایستگاه عرضه‌ی میوه‌ی نوروزی با قیمت تعاونی در مناطق پنجگانه‌ی شهر رشت شدیم که با استقبال شهروندان نیز روبه‌رو شد.
وی در ادامه گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده به دلیل شرایط کرونایی و اعمال محدودیتها به وسیله‌ی «ستاد ملی مبارزه با کرونا» و با توجه به سیاستهای شهردار محترم مبنی بر تکریم بیش از پیش ارباب رجوع و همچنین ارائه‌ی خدمات مطلوب در طول شبانه‌روز، با هماهنگی کارشناسان این سازمان و همراهی سازمان فناوری اطلاعات و مشارکت بخش خصوصی فاز طراحی نرم‌افزار پیشخوان خدمات الکترونیکی آغاز و تکمیل گردید و امیدواریم در آینده‌ی نزدیک رونمایی گردد.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی در ادامه‌ی گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ این سازمان افزود: علاوه بر ایجاد پرونده‌ی الکترونیک مشترکین، امکان ارائه‌ی خدماتی همچون مشاهده وضعیت اشتغال و رزرو املاک تحت مدیریت این سازمان به صورت آنلاین، اعلام وضعیت حساب طرف قرارداد از طریق پورتال سازمان، صدور قبوض الکترونیک مربوط به قراردادها و وصول مطالبات از طریق شناسه‌ی قبض و شناسه‌ی پرداخت به صورت آنلاین، ارسال اطلاعات پرداختی از طریق پیامک به مؤدیان محترم، سیستم صدور انواع قراردادهای دستی به صورت الکترونیک و درج در پرونده‌ی طرف حسابها به شهروندان در طراحی این نرم‌افزار فراهم می‌گردد.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ در راستای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان، کمک به رونق اقتصاد محلی و ساماندهی دستفروشان طرح راه‌اندازی «روزبازار» در مناطق پنجگانه‌ی شهرداری رشت در دستور کار قرار گرفت که با توجه به نقش ارزنده‌ی این «روز بازارها» در رونق شکوفایی اقتصاد شهری، مهیا نمودن فضاهایی مناسب برای عرضه‌ی تولیدات خانگی و محصولات کشاورزی در مناطق پنجگانه و همچنین ساماندهی دستفروشان برای کاهش معضل سدمعبر در شوارع عام از اولویتهای راه‌اندازی این «روزبازارها» بوده که امید است پس از شرایط مطلوب و صدور مجوز «ستاد مقابله با ویروس کرونا» این طرح در رشت اجرایی گردد.
علیرضا حسنی پروژه‌های انجام شده در سال ۱۳۹۹ سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت را مفید و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در سال ۱۳۹۹ توانستیم با تعریف ۱۵ سرفصل مشارکتی با سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری رشت شرایطی مناسب برای ایجاد اشتغال بیشتر و رونق بهتر اقتصادی تعریف نماییم. یکی از پروژه‌های مفید و موثر شهری اجرای طرح «خیابان غذا» است که زمینه‌های اجرای این طرح در سال ۱۳۹۹ فراهم شده و هم‌اکنون در حال پیگیری است.
وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که برند «شهر خلاق خوراک‌شناسی یونسکو» یکی از زمینه‌های توسعه و پیشرفت اقتصاد شهری است، می‌تواند نظر بسیاری از فعالان تولیدی مواد غذایی را به خود جلب کند. خوشبختانه قرار است این پروژه که فراخوان آن منتشر شده و سرمایه‌گذار آن نیز مشخص گردیده، امسال در یکی از خیابانهای شهر اجرایی شود. از دیگر پروژه‌های مشارکتی می‌توان به «بازار گل و گیاه»، «ایجاد مجتمع فرهنگی» و «احداث هایپر مارکت» در نقاط مختلف شهر یاد کرد.
علیرضا حسنی در پایان تاکید کرد: بر اساس اولویتهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت، در سال ۱۴۰۰ برنامه‌های متعددی را با توجه به اولویتهای شهری و اهمیت اجرایی پروژه دنبال خواهیم کرد تا بیش از پیش توجه و نظر شهروندان گرامی را جلب کرده و زمینه‌های آسودگی خاطر آنها را در تامین مواد غذایی سالم و بهداشتی فراهم کنیم. از جمله طرحهای آماده‌ی اجرا می‌توان به «ساماندهی گاری‌کبابی‌ها»، «ساماندهی و راه‌اندازی نرم‌افزار کارگران فصلی و ساختمانی»و «راه‌اندازی بازارچه‌ی خرید میوه به صورت آنلاین» یاد کرد.
وی ادامه داد: سالها بی‌توجهی برای پذیرش فعالیت واحدهای سیار عرضه خوراک، باعث شده تا به امروز اقدام عملی در این خصوص انجام نشود. با توجه به بیکاری موجود و جذابیت گاری‌کبابی‌ها برای گردشگران باید با ایجاد ساز و کار قانونی دقیق، شرایط کسب مجوز فعالیت را به شکلی مدون و برنامه‌ریزی ‌شده برای این واحدها قابل اجرا کنیم و امیدواریم با وجود تفاهمنامه‌ی منعقد شده بین سازمان و مرکز بهداشت شهرستان بتواینم این واحدها را ساماندهی نموده و موجبات ارتقای جاذبه‌های شهری را فراهم آوریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.