کد خبر : 33421
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲

ادارات گیلان پانزدهم اردیبهشت توانایی «کاهش ۵۰ درصدی برق» را به نمایش می‌گذارند

ادارات گیلان پانزدهم اردیبهشت توانایی «کاهش  ۵۰ درصدی برق» را به نمایش می‌گذارند

هاتف‌خبر – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: مانور سراسری سنجش آمادگی ادارات و سازمانهای استان گیلان برای گذر از «اوج مصرف در تابستان» و «کاهش ۵۰ درصدی میزان مصرف برق» اجرا می‌شود.

هاتف‌خبر – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: مانور سراسری سنجش آمادگی ادارات و سازمانهای استان گیلان برای گذر از «اوج مصرف در تابستان» و «کاهش ۵۰ درصدی میزان مصرف برق» اجرا می‌شود.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، دکتر محمداسماعیل هنرمند توضیح داد: این مانور روز ۱۵ اردیبهشت ماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان گیلان به اجرا درمي‌آید و سنجش و ارتقای آمادگی شرکتهای توزیع برق ، سنجش نقاط قوت و قابل بهبود منابع انسانی و آماده به کار بودن تجهیزات و برنامه‌ریزی برای رفع نقایص احتمالی را ارزیابی می‌کند.
وی گفت: افزایش مهارتهای فردی و جمعی و نیز تبادل دانش و تجارب ، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، سنجش میزان کارآمدی دستورالعملها و روشهای اطلاع‌رسانی، هدفمند کردن فعالیتها و آمادگی، از دیگر اهداف اجرای این مانور است.
هنرمند افزود: با وجود اینکه روند افزایش بار در کشور به طور معمول از اردیبهشت ماه آغاز و تا مرداد ماه هر سال به اوج خود می‌رسد و ظرفیت‌ تولید نیروگاهی ایجاد شده نیز با روند افزایش بار متوازن نیست، ضروری به نظر می‌رسد که هرچه بیشتر مدیریت و محدودیت مصرف و تامین سهمیه‌ی انرژی بر مبنای الگوی مصرف اعمال گردید.


مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان همچنین ادامه داد: مدیریت مصرف و محدودیت قبل از آنکه برای مشترکین خانگی و تجاری و یا صنعتی مورد اعمال قرار گیرد، لازم است از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی آغاز گردد تا علاوه بر حفظ آمادگی این دستگاه‌ها برای تداوم خدمت‌رسانی در زمان بحرانها، الگوسازی مناسب نیز صورت بگیرد.
دکتر هنرمند سپس خاطر نشان کرد: اجرای این مانور که از یک هفته پیش با ارسال اطلاعیه به سازمانها و ادارات گیلان، اطلاع‌رسانی شد، در روز مانور با فرمان از مرکز پایش صنعت برق کل کشور، دستگاه‌ها و ادارات ملزم به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق خود نسبت به سال گذشته خواهند بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان همچنین گفت: حفظ آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات‌رسانی مهم خواهد بود و در بازه‌ی زمانی ساعت ۱۱ تا زمان پایانی وقت اداری بازدید میدانی نیز با حضور نمایندگانی از استانداری و یا فرمانداریها و شرکت توزیع نیروی برق از چگونگی مدیریت مصرف به‌عمل آمده، سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای این مدیریت و همچنین میزان آماده به کار مولدهای اضطراری کنترل خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.