کد خبر : 33398
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷

یک بیمارستان در گیلان آماده‌ی بهره‌برداری است

یک بیمارستان در گیلان آماده‌ی  بهره‌برداری است

هاتف‌خبر – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارتقای شاخصهای بهداشتی و درمانی را از اولویتهای مدیریت استان برشمرد و گفت: بیمارستان 133 تختخوابی لنگرود با اعتبار 190 میلیارد تومان آماده‌ی افتتاح است.

هاتف‌خبر – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارتقای شاخصهای بهداشتی و درمانی را از اولویتهای مدیریت استان برشمرد و گفت: بیمارستان 133 تختخوابی لنگرود با اعتبار 190 میلیارد تومان آماده‌ی افتتاح است.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر ارسلان سالاری به «پایگاه اطلاع‌رسانی وبدا گیلان» گفت: رشد و توسعه‌ی زیرساختهای بهداشت و درمان یکی از اولویتهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.
وی اظهار کرد: توسعه‌ی شاخصهای سلامت در گیلان یکی از محوریترین دغدغه‌های ما در دو سال اخیر بوده و همچنان به‌عنوان مهمترین رویکرد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دنبال می‌شود.
دکتر سالاری با بیان اینکه توسعه و رشد زیرساختهای بهداشت و درمان استان به هر دلیل عقب‌مانده بود، افزود: علی‌رغم تحریمهای ظالمانه، بحران مالی دولت در سالهای اخیر و همچنین شیوع کرونا، استان گیلان توسعه‌ی قابل‌توجهی را در بسیاری از بخشها به‌ویژه بهداشت، درمان، فرهنگی و دانشجویی به خود دیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توسعه‌ی زیرساختهای درمانی در گیلان در مقایسه با دیگر استانها بسیار مغفول مانده بود، گفت: تحمل بخشهای درمانی مستهلک و فرسوده‌ی حوزه‌ی درمان به‌ هیچو‌جه زیبنده‌ی استان و مردم نجیب آن نبوده و سعی ما تاکنون بر ارتقای زیرساختهای درمانی بوده و به حول قوه‌ی الهی پیشرفتهای قابل‌ توجهی در این زمینه عاید حوزه‌ی سلامت گیلان شده است.


دکتر سالاری یکی از ابر پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان را احداث و بهره‌برداری از بیمارستانها برشمرد و افزود: داشتن بیمارستانی درخور و مناسب برای مردم استان به‌ویژه مردم لنگرود یکی از نیازمندیهای اولویت‌دار ما بود که مراحل احداث و بهره‌برداری آن به اتمام رسیده و در بحران کرونا به اضطرار مورداستفاده قرارگرفته و به‌زودی به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
وی با بیان اینکه «بیمارستان 133 تختخوابی شهید حسین‌پور لنگرود» با اعتبار 190 میلیارد تومانی احداث و تجهیز شده است، گفت: این بیمارستان در زمینی بیش از ۴۵ هزار مترمربع در زیربنای ۱۱ هزار و 500 مترمربع احداث ‌شده و 160 میلیارد تومان برای ساخت و 30 میلیارد تومان برای تجهیز آن هزینه صرف شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جزئیات فنی ابر پروژه‌ی درمانی لنگرود، گفت: «بیمارستان شهید حسین‌پور لنگرود» دارای بخشهای داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال، ICU، CCU، NICU، LDR، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل، CSR، درمانگاه تخصصی و درمانگاه عمومی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.