کد خبر : 33243
تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

در گفت‌وگو با سه نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی؛ مدیر کل بنیاد مسکن گیلان خواستار حمایت حداکثری مسوولان از این بنیاد شد

در گفت‌وگو با سه نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی؛ مدیر کل بنیاد مسکن گیلان خواستار حمایت حداکثری مسوولان از این بنیاد شد

هاتف‌خبر – مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان به سه نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی شهرستانهای استان به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد و در باره‌ی مسائل و موضوعات مرتبط با این شهرستانها به تبادل نظر پرداخت و خواستار حمایت بیشتر مسوولان و به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این بنیاد شد.

هاتف‌خبر – مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان به سه نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی شهرستانهای استان به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد و در باره‌ی مسائل و موضوعات مرتبط با این شهرستانها به تبادل نظر پرداخت و خواستار حمایت بیشتر مسوولان و به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این بنیاد شد.
به گزارش‌«هاتف‌خبر» از روابط عمومی بنیاد مسکن استان گیلان، دکتر سیدکاظم دلخوش نماینده‌ی شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مهندس اکبرزاده با حضور در دفتر کار مدیرکل بنياد مسكن استان گیلان به تبادل نظر در باره‌ی مسائل مرتبط با شهرستان صومعه‌سرا پرداخت.
در این دیدار مدیرکل بنياد استان گیلان گزارشی از عملکرد و برنامه‌های در دست اجرا این بنیاد مسکن در شهرستان صومعه‌سرا را تشریح نمود و گفت: یکی از راهبردهای موثر در توسعه‌ی همه‌جانبه نواحی روستایی، استفاده از مشارکت و توانمندیهای دهیاران و همچنین روستاییان برای توسعه و عمران مناطق روستایی در همه‌ی ابعاد است.
وی افزود: این موضوع با برنامه‌ریزی صحیح و همکاری دهیاریها، می‌تواند روند توسعه‌ی روستاها در استان را سرعت ببخشید.


مهندس اکبرزاده افزود: حمایتهای مسوولان به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در جهت تخصیص به موقع اعتبارات برای پیشبرد برنامه‌ها از انتظارات دستگاه‌های اجرایی و به ویژه این نهاد است.
وی شاخص ملی اجرای طرح هادی را 50 درصد عنوان کرد و گفت: این شاخص در شهرستان صومعه‌سرا 48 درصد است. مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان همچنین افزود: در 69 روستای بیش از 20 خانوار شهرستان صومعه‌سرا این طرح اجرا گردیده است.
در این نشست سیدکاظم دلخوش هم گفت: ضمن اینکه از تلاشهای بنیاد مسکن استان در توسعه‌ی روستایی قدردانی می‌کنیم، باید عنوان شود که هم‌اكنون شاهد تحولات بسيارخوبي در زمینه‌هاي عمرانی، تهیه و اجراي طرح هادي و توسعه‌ی روستایی هستيم.
وی گفت: از زمان شکل‌گیری بنیاد مسکن، این نهاد با فعالیت گسترده‌ی خود توانسته است چهره‌ی روستاها را دگرگون کند تا جایی که این مساله در بسیاری از روستاهای این استان مشاهده می‌شود.
این نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رسیدگی به امور روستاها و کارهای زیربنایی صورت گرفته در آن سبب شده تا امروز ما شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم و مردم نیز تمایل برای ادامه‌ی زندگی مناطق روستایی یافته‌اند.

بررسي وضعيت اجراي پروژه‌هاي عمراني در روستاهای شهرستان صومعه‌سرا، ميزان اعتبارات لازم برای اجرای طرحها و همچنين تعامل و همكاري دیگر دستگاه‌هاي اجرايي با بنیاد مسکن از دیگر موارد مطرح شده در اين ديدار بود.
همچنین در گزارشی دیگر روابط عمومی بنیاد مسکن استان گیلان از دیدار دکتر خلیل بهروزی‌فر نماینده‌ی شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با مهندس محمد اکبرزاده خبر داد.
بر پایه‌ی این گزارش، مهندس محمد اکبرزاده در این دیدار به تشریح فعالیتهای بنیاد مسکن به ویژه در روستاهای شهرستانهای فومن و شفت پرداخت و گفت: شهرستان فومن جزو پنج شهرستان فعال ساخت مسکن شهری در استان گیلان است که با تسهیلات کم‌بهره به ساخت مسکن شهری می‌پردازد. این شهرستان هم‌اکنون با ساخت ۱۰۲ واحد پس از شهرستان رشت رتبه‌ی دوم استانی را دارد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان افزود: از مجموع 130 روستای بیش 20 خانوار شهرستان فومن برای 129 روستا طرح هادی تهیه شده و شاخص برخورداری شهرستان از تهیه طرح هادی نیز 99 درصد است.


وی با اشاره به اجرای طرح هادی در 61 روستای این شهرستان گفت: شاخص برخورداری شهرستان فومن از اجرای طرح هادی 47 درصد است.
مدیر کل بنیاد استان گیلان به تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان شفت نیز اشاره کرد و گفت: در 31 روستای بیش از20 خانوار جمعیت شهرستان شفتا طرح هادی اجرا گردیده است.
اکبرزاده همچنین افزود: در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی، صدور سند برای اماکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته که از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن در شهرستان فومن بیش از هشت هزار و 400 برگ سند روستایی و در شهرستان شفت بیش از ۹ هزار و 200 برگ سند روستایی با مشارکت اداره‌ی ثبت اسناد و املاک صادر شده است.
وی همچنین گفت: سهمیه‌ی شهرستان فومن در طرح ساخت مسکن محرومان 272 واحد بوده و این سهمیه در شهرستان شفت 59 واحد است.

نماینده‌ی شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار با قدردانی از تلاشهای انجام شده در جهت عمران و آبادانی روستاهای این شهرستان گفت: بنیاد مسکن با اجرای طرحهای عمرانی و توسعه‌یی محیطی امن برای روستاییان فراهم می‌نماید
دکتر خلیل بهروزی‌فر افزود : دهیاران و بنیاد مسکن به عنوان دو نهاد مهم و انقلابی در راستای اجرای طرحهای عمرانی و محرومیت‌زدایی باید در کنار هم باشند، تا با جلب مشارکتهای عمومی به توسعه‌ی مناطق روستایی کمک کنند.
در دیدار دکتر مهرداد گودرزوند چگینی نماینده‌ی شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی هم با مهندس محمد اکبرزاده موضوعات مرتبط با شهرستان رودبار مطرح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در این دیدار مهندس محمد اکبرزاده گزارشی از عملکرد و برنامه‌های محوری بنیاد مسکن استان در زمینه‌ی محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی روستای و دیگر خدمات مردمی ارائه داد.


مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان به تفاهمنامه‌ی امضا شده برای ساخت سه هزار واحد مسکونی ویژه‌ی محرومان در گیلان و تخصیص سهمیه‌ی 44 واحد شهرستان رودبار اشاره کرد و گفت: متقاضیان به بانکهای عامل برای دریافت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه معرفی شده‌اند.
وی افزود: از 129 روستای بیش از ۲۰ خانوار شهرستان رودبار 51 روستا از اجرای طرح هادی برخوردار هستند و این طرحها برای توسعه‌ی روستایی نقشی بسیار مهم ایفا می‌کنند.
دکتر گودرزوند چگینی نیز در این دیدار گفت: بنیاد مسکن از نهادهای کارآمد نظام است که دارای دو ویژگی نهاد انقلابی و مردمی بودن می‌باشد و به همین لحاظ است که انگیزه و کارآمدی بیشتری برای خدمت به مردم به ویژه روستاییان عزیز دارد.
نماینده‌ی شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: امروز خدمات بنیاد مسکن اعم از واحدهای مسکونی روستایی مقاومسازی شده و اجرای طرح هادی که جدولکشی و آسفالت و پیاده‌روسازی در روستاها را شامل می‌شود، با ورود به هر روستا مشهود است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.