کد خبر : 32898
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

مشترکان پرمصرف برق برای ساخت سامانه‌های خورشیدی وام دریافت می‌کنند

مشترکان پرمصرف برق برای ساخت سامانه‌های خورشیدی وام دریافت می‌کنند

هاتف‌خبر – مشتركان پرمصرف برق درقالب اجرای «طرح برق امید» می‌توانند برای ساخت سامانه‌های خورشیدی كوچک مقیاس وام دریافت كنند.

هاتف‌خبر – مشتركان پرمصرف برق درقالب اجرای «طرح برق امید» می‌توانند برای ساخت سامانه‌های خورشیدی كوچک مقیاس وام دریافت كنند.
به گزارش «هاتف‌خبر» مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با ارائه‌ی برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برای گذر از پیک تابستان، به ارائه‌ی راهکارهایی برای مدیریت مصرف برق پرداخت.
دکتر محمداسماعیل هنرمند خاطر نشان کرد: سال گذشته با همراهی مردم گیلان و با مجموعه اقدامات این شرکت همچون راه‌اندازی پویش مردمی مدیریت کولرها، انعقاد تفاهمنامه با صنایع استان برای تعدیل بار، آگاهسازی مشترکان تجاری، خانگی و… موفق شدیم با کمترین مشکل از پیک بار تابستان عبور کنیم.
وی اظهار کرد: سالانه با شهرکهای صنعتی و مشترکین صنعتی تفاهمنامه‌هایی برای همکاری در تعدیل بار مصرفی آنان منعقد می‌گردد که در صورت همکاری پاداش خوش حسابی به این مشترکان تعلق خواهد گرفت و امسال نیز همانند سالهای گذشته این تفاهمنامه‌ها بین شرکت توزیع نیروی برق گیلان و مشترکان یاد شده برقرار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به اجرای طرح «برق امید» نیز اشاره کرد و افزود: این طرح یک برنامه‌ی مدون ملی مختص مشترکان خانگی است که از آبان سال گذشته به وسیله‌ی وزارت نیرو مطرح شد و طی آن مشترکین برق به سه دسته‌ی کم مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف دسته‌بندی می‌شوند و ما با هدفگذاری مشترکین پرمصرف به دنبال این هستیم که با راهکارهای ساده مصرف بهینه، ضمن کاهش10 درصدی مصرف برق، مشترکان پرمصرف را به دسته‌ی مشترکین خوش‌مصرف و کم‌مصرف انتقال یابند.


هنرمند اضافه کرد: نزدیک به 78 درصد مشترکان برق گیلان در بخش خانگی هستند و در ماه‌های عادی سال حدود 29 درصد مشترکان پرمصرف محسوب می‌شوند که در ماه‌های گرم سال حدود 19 درصد مشترکین پرمصرف هستند.
وی تاکید کرد: مدیریت مصرف برق به وسیله‌ی مشترکین تاثیری هم در گذر موفق از پیک بار تابستان دارد و مردم استان می‌توانند با اعمال راهکارهایی ساده با یاری رساندن به پایداری شبکه‌های برق، هزینه‌ی برق مصرفی خود را به میزان قابل توجه کاهش دهند.
وی این راهکارها را تنظیم درجه‌ی ترموستات کولر بین 24 تا 26 درجه‌ی سانتیگراد، سرویس به موقع تجهیزات سرمایشی، روشنایی و دیگر تجهیزات برقی برای استفاده‌ی بهینه، نصب سایبان روی کولرها به منظور جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب، استفاده نکردن از ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اتو و دیگر وسایل پرمصرف در ساعتهای اوج مصرف، به‌کارگیری آنها در ساعتهای اولیه صبح (6 تا 11صبح)، استفاده‌ی بهینه و حداکثری از روشنایی طبیعی در روز عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان سپس افزود: از دیگر برنامه‌های مهم برای کاهش مصرف برق می‌توان به برنامه‌ریزی انجام شده‌ی وزارت نیرو برای ترغیب مشارکت مشترکین پرمصرف بخش خانگی اشاره کرد که در آن احداث سامانه‌های خورشیدی کوچک مقیاس(با ظرفیت اسمی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ وات) در قالب برق امید برای متقاضیان با حمایت دولت در نظر گرفته شده و مطابق برآوردهای روز بازار، هزینه‌ی احداث یک سامانه‌ی خورشیدی خانگی کوچک مقیاس با ظرفیت عملی 600 وات در حدود ۱۵۰ میلیون ریال ارزیابی شده که در صورت تمایل نداشتن متقاضی به اجرا با سرمایه‌ی شخصی، مدل تامین مالی این طرح از طریق اخذ وام از سیستم بانکی(به وسیله‌ی متقاضی) و تقبل سود وام به وسیله‌ی دولت انجام می‌شود. بدیهی است معرفی ضامن(یا ضامنین وام) و همچنین بازپرداخت اقساط اصل وام باید به وسیله‌ی خود متقاضی انجام پذیرد و متقاضیان محترم می‌توانند با مراجعه به سایت ساتبا، پنجره‌ی برق امید درخواست خود را ثبت نمایند.
وی در پایان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارد و حداکثر نیاز مصرف استان در سال 99 روز هشتم مرداد ماه ساعت 14 به میزان 1810.7 مگاوات اتفاق افتاد و مشترکان محترم با مصرف بهینه‌ی انرژی برق می‌توانند یاری‌رسان خدمتگزاران خود در صنعت برق استان باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.