کد خبر : 32720
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

سهم گیلان از ۱.۵ میلیون مسافر دریایی!

سهم گیلان از ۱.۵ میلیون مسافر دریایی!

هاتف‌خبر – مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره‌ی جزییات سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۰ گفت: جمعاً یک میلیون و ۴۰۰ هزار سفر دریایی و گردشگری دریایی با رعایت پروتکلهای بهداشتی در نوروز امسال انجام شده است.

هاتف‌خبر – مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره‌ی جزییات سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۰ گفت: جمعاً یک میلیون و ۴۰۰ هزار سفر دریایی و گردشگری دریایی با رعایت پروتکلهای بهداشتی در نوروز امسال انجام شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: طرح تسهیل گردشگری دریایی در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع «ویروس کرونا» متوقف شد و صرفاً ۸۰ هزار سفر دریایی انجام گردید اما نوروز ۱۴۰۰ انجام سفرهای دریایی و گردشگری دریایی با رعایت پروتکلهای بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در استان خوزستان انجام سفر دریایی و گردشگری دریایی در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع بود و در استان بوشهر نیز صرفاً شاهد انجام سفر دریایی بودیم و گردشگری دریایی ممنوع اعلام شده بود.
مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی از ۲۵ اسفند ماه هر سال تا نیمه‌ی فرودین ماه سال بعد مد نظر قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: سفر دریایی از یک نقطه آغاز و به نقطه‌ی دیگر ختم می‌شود اما در گردشگری دریایی نقطه‌ی آغاز و پایان یکی است و شناور به مکان اولیه‌ی خود باز می‌گردد.
عباس‌نژاد با تاکید بر اینکه جلسات هماهنگی طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۰ از ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۹ کلید خورد و از «ستاد ملی مقابله با کرونا» نیز استعلام مربوطه گرفته شد، عنوان کرد: به جز بنادر استان خوزستان که با محدودیت در انجام سفر دریایی و گردشگری دریایی و استان بوشهر که با محدودیت در انجام گردشگری دریایی مواجه بودیم، در دیگر بنادر کشور، سفرهای دریایی و گردشگری دریایی انجام شده است.
وی ادامه داد: در نوروز ۱۴۰۰ حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر و گردشگر دریایی داشتیم، ۸۱ هزار شناور تردد دریایی انجام دادند و ۱۳۳ هزار خودرو نیز به وسیله‌ی مسافران تا محل انجام سفر دریایی حمل شده بود.


مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در رابطه با طرح تسهیل سفرهای دریایی، تصریح کرد: الزام استفاده از ماسک به منظور مقابله با شیوع «ویروس کرونا» مد نظر قرار گرفت و در پایانه‌های مسافری نیز تب‌سنجی از مسافران و گردشگران دریایی انجام شد، علاوه بر این در شناورهای تفریحی ظرفیت مجاز پذیرش مسافران کاهش یافته بود و در شناورهای مسافری هم ظرفیت به حداقل نصف کاهش یافت.
عباس‌نژاد با اشاره به انجام «تست فوری کرونا» در هرمزگان پیش از سفر، افزود: همچنین ارتباط سیستم فروش بلیت مسافران با بانک اطلاعات «تست کرونا» از دیگر اقدامات صورت گرفته بود و تنها به مسافرانی که تست منفی داشتند در بخش مسافری دریایی اجازه‌ی سوار شدن به شناور داده می‌شد.
به گفته‌ی وی به ترتیب بنادر استانهای هرمزگان، مازندران، گیلان، گلستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان به ترتیب بیشترین میزان انجام سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۰ را به خود اختصاص دادند.(منبع: بهارنیوز)
گفتنی است با این آمار، بندرهای استان گیلان مقام سوم بین بندرهای کشور را از نظر پذیرش مسافر و گردشگری دریایی به خود اختصاص داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.