کد خبر : 32256
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰:۱۳

فرآیند توقف صدور دفترچه‌ی درمانی و نسخه‌نویسی الکترونیک تشریح شد

فرآیند توقف صدور دفترچه‌ی درمانی و نسخه‌نویسی الکترونیک تشریح شد

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان در برنامه‌ی گفتگوی خبری «شبکه باران»فرآیند توقف صدور دفترچه‌ی درمانی و اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک را تشریح کرد.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان در برنامه‌ی گفتگوی خبری «شبکه باران»فرآیند توقف صدور دفترچه‌ی درمانی و اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک را تشریح کرد.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر رضا قنبرپور سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان با حضور در برنامه‌ی گفتگوی ویژه‌ی خبری «شبکه باران» در یکم اسفندماه ۱۳۹۹ فرآیند توقف صدور دفترچه و اجرای طرح نسخه‌الکترونیک را برای همگان تشریح نمود.
از سوی دیگر معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز تاکید کرد: از ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۹ با توقف تولید دفترچه‌ی بیمه‌ی جدید، اولین گام را به سوی پرونده‌ی الکترونیک سلامت برداشته شده است.


دکتر منوچهری افزود: طرح نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌ها دو طرح جدا اما مکمل هم هستند.
وی در باره‌ی جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از کد ملی بیمه‌شدگان نیز گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای نسخه‌نویسی الکترونیک جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی است.
او افزود: ایجاد راهکارهایی برای تأیید صحت فرآیند درمان یکی از مهمترین نکاتی بود که به آن توجه داشتیم. یعنی فردی که با دفترچه‌ی بیمه مراجعه کرده بیمه اصلی شده است و مرکز درمانی هم از صحت آن اطمینان دارد یا خیر؟
دکتر منوچهری با بیان اینکه تخلفات در زمان دفترچه‌ی بیمه‌ها نیز دیده می‌شد، گفت: راه‌هایی مانند انجام انگشت‌نگاری، چهره‌نگاری برنامه‌ریزی شده است و با سازمان ثبت احوال نیز جلسه داشتیم تا به اطلاعات شناسنامه‌یی افراد دسترسی داشته باشیم.
وی درباره‌ی عدم پذیرش شناسنامه در برخی از مراکز درمانی، نیز گفت: اگر فردی بدون جلد دفترچه به پزشک مراجعه کند با کارت ملی و شناسنامه می‌توانند خدمت دریافت کنند، در طرف قراردادها نیز مشکلی نداریم و می‌توانند با راه‌های استحقاق‌سنجی وضعیت بیمه‌ی فرد را بررسی کنند.
منوچهری تاکید کرد: از یکم اسفند ۹۹ دفترچه‌ها حذف شده‌اند به همین دلیل از سه طریق کارت ملی، جلد دفترچه و شناسنامه‌ افراد می‌توانند خدمات بیمه‌یی دریافت کنند.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: این طرح جنبه‌ی تبلیغاتی ندارد و یک کار قانونی است چرا که ما بر اساس قانون باید برای نسخه‌ی الکترونیک پول پرداخت کنیم بنا بر این هدف اصلی حذف دفترچه‌های کاغذی، ذخیره کردن منابع نیست و منابع حاصل از صرفه‌جویی در توقف انتشار دفترچه‌ها در دیگر زمینه‌‌های درمان تأمین اجتماعی و برای خدمت به بیمه‌شدگان مصرف خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.