کد خبر : 32212
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰:۴۳

لابه‌لای خبرها

لابه‌لای خبرها

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

نظارت بر رودخانه‌ها باید افزایش یابد
هاتف‌خبر – فرمانده‌ی یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان با بیان اینکه منابع آبی و تالابی استان نقشی موثر در حفظ محیط زیست منطقه و ایجاد تعادل در زنجیره‌ی زیستی گیلان دارند، خاطر نشان کرد: نظارتها را برای حفاظت از رودخانه‌های استان گیلان به همین دلیل باید افزایش یابد و ما این اقدام را در برنامه داریم.
به گزارش «هاتف‌خبر» ساسان اکبری‌پور گفت: بیشترین تمرکز ما بر رودخانه‌ی سفیدرود است که همچنان بیشترین تخلفات پیمانکاران در این رودخانه‌ انجام می‌شود.
وی افزود: برداشت بیش از حد مجاز از شن و ماسه‌ی عمق رودخانه از تخلفاتی است که سودجویان و متخلفان در رودخانه‌های استان انجام می‌دهند.
اکبری‌ّور تاکید کرد: برداشت بیش از حد از بستر رودخانه‌ها به این رگهای شریانی زمین آسیب وارد می‌کند و باید جلو این کار گرفته شود.

خودکشی نوجوانان افزایش یافته است
هاتف‌‌خبر- مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تهیه‌ی اطلس خودکشی در محلات آسیب‌خیز خبر داد.
آرزو ذکایی‌فر در زمینه‌ی اقدامات دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در موضوع خودکشی گفت: اقدامات دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی متمرکز بر آگاهسازی، آموزش بر محور محله و خانواده، برگزاری کمپینها و کارزاهای رسانه‌یی برای ارتقای سطح دانش، آگاهی و اطلاع مردم است.
وی افزود: یکی از ظرفیتهایی که هم‌اکنون در سازمان بهزیستی با محوریت محله ایجاد شده، مراکز «مثبت زندگی» است که بیش از دو هزار مرکز با نیروی تخصصی همچون مددکاران اجتماعی در سراسر کشور به منظور تقویت و توسعه‌ی رویکرد محلی و خانواده محوری فعالیتها و برنامه‌ها با تمرکز بر پیشگیری سطح اول، راه‌اندازی شده است.
ذکایی‌فر ادامه داد: بخشی دیگر از خدمات در موضوع خودکشی مداخلات تیمهای سیار اورژانس اجتماعی است که افراد با تماس با خط ۱۲۳ راهنمایی و مداخله‌ی اولیه را دریافت کرده و در صورت لزوم تیم تخصصی اورژانس در محله برای مداخلات و اقدامات لازم حاضر می‌شوند.

صفحه‌ی شخصی استاندار گیلان در اینستاگرم هک شد
هاتف‌‌خبر- هفته‌ی گذشته صفحه‌ی اینستاگرام دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان هک شد و پیامی به نمایش درآمد که حکایت از این قضیه را نشان می‌داد.
هکر یاد شده در پیامش تهدید کرده بود که اگر استاندار گیلان شش میلیون تومان به حسابش واریز نکند اطلاعات شخصی او را منتشر خواهد کرد.
این اتفاق را می‌تون یک اتفاق نادر تلقی کرد چرا که هکر با انگیزه‌یی شخصی و حتی با درج شماره‌ی کارت بانکی‌اش اقدام به هک صفحه‌ی بالاترین مقام اجرایی یک استان نموده است.
تیم تبلیغات و روابط عمومی استانداری گیلان در باره‌ی این موضوع توضیحی نداده‌اند و یا بیانیه‌یی صادر نکرده‌اند.

ماهی در گیلان کمیاب شد
هاتف‌‌خبر- همزمان با کاهش عرضه‌ی ماهی در سواحل جنوب کشور، شهرهای ساحلی استانهای شمالی هم با کمبود عرضه‌ی ماهی روبه‌رو شدند.
هر چند ماجرا کمبود ماهی در جنوب با موضوع کمیاب شدن ماهی در سواحل شمالی کشور متفاوت است اما همزمان این دو موضوع کارشناسان را قدری سردرگم کرده است.
به گفته‌ی مدیرعامل اتحادیه‌ی سراسری تعاونیهای صیادی، ماهی در شمال کشور هم همانند جنوب کمیاب شده است.
یعقوب دوجی می‌گوید بخشی از این کمبود به برداشتهای بیش از اندازه و صیدهای غیرمجاز مربوط می‌شود.
وی با وجود بر این تاکید می‌کند: حالا که فصل تخمریزی ماهیها آغاز شده است اما عده‌یی استانداردهای موجود در این زمینه را رعایت نمی‌کنند.
یعقوب دوجی توضیح می‌دهد که: امسال برداشت ماهی نسبت به سال پیش با کاهشی بی‌سابقه رو به رو شده است و چون رودخانه‌هایی که به دریا می‌ریزند و محل تخمریزی ماهیها هستند با پساب کشاورزی به شدت آلوده شده‌اند و همین مساله باعث کاهش ذخایر ماهی شمال شده است.

دادگستری گیلان کمبود قاضی دارد
هاتف‌خبر – حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی با ارائه‌ی آماری از تعداد نیروی انسانی دستگاه قضایی این استان گفت: دادگستری استان گیلان هم‌اکنون در تناسب با جمعیت این استان و پهنه‌ی جغرافیایی آن، با کمبود شدید قاضی و کارمند روبه‌رو است که می‌توان گفت که این کمبود به بیش از 40 درصد می‌رسد.
رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اهمیت شش حوزه‌ی عملکردی «رسیدگی نظام‌مند و عادلانه»، «کاهش جمعیت کیفری»، «مبارزه با فساد»، «صیانت از اراضی ملی و جنگلها»، «تکریم ارباب رجوع» و «حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری» نیازمند فعالیت موثر نیروهای کاشناس است، اظهار کرد: ما نیاز داریم منطبق با شرایط زمانه، شیوه‌ها و روشها را برای تحقق عدالت تعریف کنیم چرا که مطلق انگاری مفهوم عدالت یکی از دلایل مطالبات نادرست از قضات در رسیدگی به پرونده‌های قضایی است.

پای هیچ مسافر انگلیسی به گیلان باز نشده است
‌هاتف‌خبر – با وجود اینکه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان گیلان گزارش نشده، اما کارشناسان اعتقاد دارند به دلیل مرز مشترک گیلان با استان قزوین که نمونه‌هایی از این ویروس در آنجا مشاهده شده، گیلان در معرض خطر است.‌
با وجود بر این دکتر آبتین حیدرزاده اطمینان می‌دهد که تا کنون 300 تست کرونای انگلیسی در استان گیلان از افراد دارای علائم مشابه‌ی این بیماری گرفته شده اما نتیجه‌ی همه‌ی آنها منفی بوده است.
وی در این باره گفت: با توجه به شیوع «ویروس کرونای انگلیسی» در برخی از استانهای کشور، احتمال شیوع این بیماری در گیلان نیز وجود دارد که بر این اساس لازم است شهروندان با جدیت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نموده و از برگزاری هر گونه دورهمیها و تردد غیرضروری بیرون از خانه خودداری کنند.
کارشناسان هم می‌گویند با توجه به موارد ابتلای برخیها به «کرونای انگلیسی» در استان قزوین، شهروندان گیلانی به ویژه رودباری به دلیل ارتباط دائم با این استان در معرض خطر هستند.
در همین زمینه فرماندار شهرستان رودبار گفت: شهرداریها و دهیاریها به صورت مستمر معابر و اماکن پرتردد را ضدعفونی کنند و مدیران ادارات هم نسبت به اجرا و نظارت دستورالعملهای بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی به صورت جدی اقدام نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.