کد خبر : 32197
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰:۱۸

جنگلهای هیرکانی تالاب امیربکنده در فهرست آثار ملی ثبت شد

جنگلهای هیرکانی تالاب امیربکنده در فهرست آثار ملی ثبت شد

هاتف‌خبر – در نشست اخیر شورای ثبت آثار ملی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی جنگلهای هیرکانی منطقه‌ی تالاب امیربکنده‌ی گیلان در فهرست آثار طبیعی ملی قرار گرفت. به گزارش «هاتف‌خبر» جنگلهای هیرکانی به عنوان یکی از کم‌یابترین و باارزشترین رویشگاه‌های طبیعی پهن‌برگ و خزان‌کننده‌ی جهان به حساب آمده که به نوعی می‌توان از

هاتف‌خبر – در نشست اخیر شورای ثبت آثار ملی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی جنگلهای هیرکانی منطقه‌ی تالاب امیربکنده‌ی گیلان در فهرست آثار طبیعی ملی قرار گرفت.
به گزارش «هاتف‌خبر» جنگلهای هیرکانی به عنوان یکی از کم‌یابترین و باارزشترین رویشگاه‌های طبیعی پهن‌برگ و خزان‌کننده‌ی جهان به حساب آمده که به نوعی می‌توان از آنها به عنوان فسیل یا موزه یاد کرد.
بر پایه‌ی این گزارش ایران عمدتاً در مناطق خشک و نیمه‌خشک کره‌‌ی زمین قرار گرفته و سهم اندک ایران از گستره‌ی جنگلهای جهان اهمیت حفظ و حراست از این جنگلهای باستانی را دو چندان می‌کند. این جنگلها به ویژه جنگلهای جلگه‌یی مورد دخالتهای متعدد انسانی قرار دارند که با ثبت ملی‌ آنها حفاظت مؤثرتر از این میراث کهن به عمل می‌آید.


جنگلهای هیرکانی تالاب امیربکنده واقع در شهرستان رشت دارای تالابهای طبیعی، از اکوسیستم کم‌نظیر و متنوع از گیاهان آبزی برخوردار است و در فاصله‌ی دو کیلومتری از جنگل‌ فتاتو که اخیراً در فهرست آثار طبیعی ملی به ثبت رسیده است قرار دارد.
این جنگل در جلسه‌ی مورخ 3/12/99 که در دفتر ثبت آثار طبیعی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی برگزار شد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید که این ثبت نخستین گام در جهت حمایت و حفاظت از آن با بهره‌گیری از چارچوب قوانین محسوب می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.