کد خبر : 32188
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱

متقاضیان دفترچه‌ی بیمه سلامت حتی بدون ارزیابی وسع، رایگان دفترچه می‌گیرند

متقاضیان دفترچه‌ی بیمه سلامت حتی بدون ارزیابی وسع، رایگان دفترچه می‌گیرند

هاتف‌خبر – تا پایان امسال متقاضیان پوشش بیمه‌ی رایگان بیمه سلامت در صورت سکونت در شهر می‌توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه‌ی پایه‌ی سلامت رایگان با اعتبار ششماهه برخوردار شوند. به گزارش «هاتف‌خبر» این مطلب را مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان عنوان کرد و با اشاره به مصوبه‌ی «ستاد ملی مقابله

هاتف‌خبر – تا پایان امسال متقاضیان پوشش بیمه‌ی رایگان بیمه سلامت در صورت سکونت در شهر می‌توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه‌ی پایه‌ی سلامت رایگان با اعتبار ششماهه برخوردار شوند.
به گزارش «هاتف‌خبر» این مطلب را مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان عنوان کرد و با اشاره به مصوبه‌ی «ستاد ملی مقابله با کرونا» مبنی بر ارائه‌ی دفترچه‌ی بیمه‌ی پایه‌ی سلامت رایگان بدون ارزیابی وسع افزود: تا پایان امسال متقاضیان پوشش بیمه‌ی رایگان اعم از صدور اولیه یا تمدید در صورت سکونت در شهر می‌توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه‌ی پایه‌ی سلامت رایگان با اعتبار ششماهه برخوردار شوند.
دکتر جمشید محمدی یادآور شد: این گروه از بیمه‌شدگان صرفاً امکان استفاده از خدمات بخش دولتی را خواهند داشت و برای آنها دفترچه‌ی بیمه‌ی ۱۲ برگی صادر خواهد شد.


وی افزود: تاریخ اعتبار دفاتر بیمه‌ی سلامت در کل صندوقهای بیمه‌یی جز صندوق ایرانیان تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ تمدید شده و ضرورتی برای مراجعه به دفاتر پیشخوان وجود ندارد.
دکتر محمدی خاطر نشان کرد: افراد برای آگاهی از اعتبار دفترچه‌ی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره‌گیری کنند و برای استعلام بیمه‌ی خود با درج کد ملی در سامانه‌ی بیمه سلامت از وضعیت بیمه‌نامه و اعتبار دفترچه آگاه شوند.
وی سپس اظهار کرد:بیمه‌شدگانی که هم‌اکنون از پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان برخوردار هستند نیز در صورت تمایل می‌توانند پس از ابطال دفترچه‌ی بیمه سلامت، از پوشش بیمه‌ی ایرانیان برخوردار شوند.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان همچنین در باره‌ی اجرای «طرح نسخه‌نویسی الکترونیک» گفت: در نسخه‌نویسی الکترونیک بیمار با مراجعه به پزشک نیازی به دفترچه ندارد و تنها با ارائه‌ی کد ملی خود هویت و پوشش بیمه‌یی‌ او تایید شده و همپوشانی بیمه‌یی بیمار کنترل می‌گردد و با تایید این موارد شناسه‌ی رهگیری دریافت کرده و جایگزین دفترچه می‌شود.


وی با بیان اینکه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک از طرحهای مهم سازمان بیمه سلامت است، یادآور شد: طرح کشوری نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در مطبها و مراکز طرف قرارداد در کمک به ارائه‌ی خدمات بهتر و آسانتر به بیمه‌شدگان انجام می‌گیرد.
گفتنی است بر پایه‌ی آخرین آمار یک میلیون و 240 هزار و 915 نفر زیرپوشش خدمات اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.