کد خبر : 31845
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴

قیمت موز ۶۵هزار تومان شد/ بگردید دنبال «سلطان موز»!

قیمت موز ۶۵هزار تومان شد/ بگردید دنبال «سلطان موز»!

هاتف‌- به تازگی مد شده که پس از گران شد و یا نایاب شدن کالایی فردی را پیدا می‌کنند و با «سلطان» نامیدن او و دستگیری و محاکمه‌اش صورت مساله پاک می‌شود. دستگیری افراد با نام «سلطان دلار»، «سلطان سکه»، «سلطان شکر» و… نمونه‌هایی از این موارد است که با دستگیری و تادیب آنها نه

هاتف‌- به تازگی مد شده که پس از گران شد و یا نایاب شدن کالایی فردی را پیدا می‌کنند و با «سلطان» نامیدن او و دستگیری و محاکمه‌اش صورت مساله پاک می‌شود.
دستگیری افراد با نام «سلطان دلار»، «سلطان سکه»، «سلطان شکر» و… نمونه‌هایی از این موارد است که با دستگیری و تادیب آنها نه تنها مشکل حل نشد بلکه مساله به شکلی کاملاً بغرنج و پیچیده‌تر نمود یافت.
حالا گزارشها از افزایش قیمت موز در بازار به بیش از ۶۰ هزار تومان حکایت دارد.
بر پایه‌ی گزارش خبرنگاران قیمت هر کیلو موز وارداتی در خرده‌فروشیهای شهرها به بیش از ۵۰ تا ۶۰هزار تومان رسیده است.
بر پایه‌ی مشاهدات میدانی خبرنگاران و گزارشهای رسیده از برخی از خرده‌فروشان، موز وارداتی درجه‌ی یک با قیمت هرکیلو ۵۰ تا ۶۵ هزار تومان عرضه می‌شود که البته در برخی خرده‌فروشیها قیمت آن بیشتر و در برخی نیز کمتر است.


برخی از فروشندگان میوه و سبزی نیز در راستای افزایش ‌قیمت موز می‌گویند که قیمت موز در میدان میوه و تربار مرکزی بالا رفته است و آنها نیز موز درجه‌ی یک را کیلویی ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند و با اعمال سود قانونی به فروش می‌رسانند.
بررسی گزارش مرکز آمار از تغییر قیمت کالاهای خوراکی در دیماه امسال نیز نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو موز در دیماه سال گذشته به طور متوسط ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان بوده است که در همین ماه در طول امسال به متوسط قیمت ۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده و افزایش ۱۴۰.۳ درصدی داشته است.
این افزایش قیمت در حالی رخ داده که از اردیبهشت ماه امسال واردات موز به دلیل محدودیتهای ارزی به نوعی ممنوع شد و در ادامه واردات آن مشروط به صادرات سیب گردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.