کد خبر : 31871
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

آیا این توقع نابه‌جا است که بخواهیم «اندکی واقعگرا» باشید؟!

آیا این توقع نابه‌جا است که بخواهیم «اندکی واقعگرا» باشید؟!

این روزها هر یک از مسوولان که تریبونی می‌یابند به هر طریق ممکن تلاش می‌کنند که مسائل مرتبط با فعالیتهای مدیریتی خود را گل و بلبل نشان دهند و بیتوجه به اینکه مردم چه شرایطی سخت و دشوار را سپری می‌کنند، نه تنها با سخنان خود التیامبخش آلام افراد جامعه نباشند بلکه بیش از پیش صدای اعتراض مردم را بلند کنند.

هاتف‌خبر – سیدحسین ضیابری سیدین – این روزها هر یک از مسوولان که تریبونی می‌یابند به هر طریق ممکن تلاش می‌کنند که مسائل مرتبط با فعالیتهای مدیریتی خود را گل و بلبل نشان دهند و بیتوجه به اینکه مردم چه شرایطی سخت و دشوار را سپری می‌کنند، نه تنها با سخنان خود التیامبخش آلام افراد جامعه نباشند بلکه بیش از پیش صدای اعتراض مردم را بلند کنند.
هر چند انتقاد به حسن روحانی این روزها به مساله‌یی بسیار شایع تبدیل شده که گروه‌های تندرو و به ویژه مجلس انقلابی از آن به عنوان ابزاری برای نیل به خواسته‌های خود. استفاده می‌کنند تا دولت را بیش از پیش منکوب کرده و حرف خود را به کرسی بنشانند اما گویا حسن روحانی هم قصد ندارد از سخنانی که تک و پهلوی افراد جامعه را به حرف می‌آورد، پرهیز کند.
بیش از همه به نظر می‌رسد رئیس جمهور با سخنانی که مطرح می‌کند روی اعصاب مردم می‌رود و روی زخم آنها نمک می‌پاشد.
واقعاً آیا رئیس جمهوری خود وضعیت وخیم اقتصاد خانوارها را نمی‌بیند که با سخنان گاه و بیگاه خود بر این خرمن خشکیده، آتش می‌زند و زمینه‌های بلندتر شدن و شعله‌ور شدن این آتش را فراهم می‌کند.
روحانی روز یکشنبه‌ی گذشته در آیین افتتاح ۱۳ پروژه‌ی بزرگ صنعت آب و برق در استانهای خراسان شمالی و کردستان که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه امروز روز مبارک برای کل ملت ایران و آزادیخواهان جهان است،
گفت: دولت دوازدهم افتخار می‌کند در سایه‌ی فداکاری و تلاش مسوولان و تلاش وزارت نیرو و نفت این پیش‌بینی بیاانگذار جمهوری اسلامی را در زمینه‌ی آب و برق مجانی محقق کرده است و سپس خود نتیجه می‌گیرد که بنابر این معلوم شد که دولت جمهوری اسلامی ایران، دولت حامی مستضعفان است.
هر یک از افراد جامعه به خوبی لمس می‌کنند که نه تنها در جلوگیری از گران شدن ارزاق عمومی و مایحتاج زندگی مردم در چند سال گذشته فعالیتهای دولت راه به جایی نبرده بلکه اوضاع را بحرانی و بغرنج نیز کرده است.
از گرانی و تورم مایحتاج زندگی مردم که بگذریم هزینه‌های خدمات شرکتهای دولتی همچون آب، برق، گاز، مخابرات و… در طول چند سال گذشته چندین و چند برابر شده است.
یک خانوار سه نفره که به طور متوسط در یک دوره‌ی ۳۰ تا ۴۰ روزه که قبض آب و برق صادر می‌‌شود اگر تا چند سال بیش ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان پول آب و ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان پول برق می‌داد حالا به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان پول آب و ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان پول برق باید بپردازد.
معلوم نیست استدلال آب و برق مجانی جناب آقای رئیس جمهور را با وضعیت پرداختیهای امروز خانوارهای ایرانی چگونه باید ارزیابی کرد؟
آیا وعده‌ی آب و برق مجانی فقط باید در رسانه‌ها و پشت تریبونها محقق شود و یا توده‌ی اصلی جامعه باید آن را لمس کند؟
به نظر آقای رئیس جمهور بهتر نیست حرفهایی که داغ مردم را تازه می‌کند و دردی هم از افراد جامعه دوا نمی‌کند، کمتر گفته شود؟
آیا این موضوع که از مسوولان بخواهیم مواظب اظهارنظرهای خود باشند و اندکی «واقعگرایی» پیشه کنند، توقع و خواسته‌یی نابه‌جا و غیرقابل اجرا است؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.