کد خبر : 31655
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۸:۱۹

در دو روز ۳۵ هکتار از جنگلهای گیلان «آتش» گرفت

در دو روز ۳۵ هکتار از جنگلهای گیلان «آتش» گرفت

هاتف‌خبر – مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: به دنیال وزش باد شدید و خیلی شدید در استان ظرف دو روز گذشته ۳۵ هکتار از زمینهای جنگلی استان دچار آتش‌سوزی شد که برای مهار و خاموش کردن آتش در شهرستان رودسر روز شنبه دو بالگرد به این استان اعزام شده است.

هاتف‌خبر – مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: به دنیال وزش باد شدید و خیلی شدید در استان ظرف دو روز گذشته ۳۵ هکتار از زمینهای جنگلی استان دچار آتش‌سوزی شد که برای مهار و خاموش کردن آتش در شهرستان رودسر روز شنبه دو بالگرد به این استان اعزام شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» امیر مرادی جمعه شب به‌ «ایرنا» گفت: از روز پنجشنبه تا کنون ۱۲ شهرستان استان درگیر آتش‌سوزی بودند که در هر شهرستان پنج تا شش نقطه دچار آتش‌سوزی شد.
وی بیشترین آتش‌سوزی در نقاط شهری را مربوط به شهرستان رشت با ۷۶ مورد عنوان نمود و گفت: از این تعداد ۴۰ مورد مربوط به مراتع و بقیه‌ی آتش‌سوزیها داخل شهر و واحدهای مسکونی بود.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه به غیر از شهرستانهای آستانه‌ی شرفیه، بندرانزلی، ماسال و فومن در نقاطی از ۱۲ شهرستان دیگر آتش‌سوزیهای جنگلی اتفاق افتاد، اظهار کرد: بیشترین تعداد آتش‌سوزی در جنگلهای شهرستانهای آستارا، سیاهکل و رودسر روی داده است.


وی تصریح کرد: تاکنون به غیر از آتش‌سوزی در جنگلهای سیاهکل و رودسر، آتش در جنگلهای ۱۰ شهرستان دیگر خاموش شد.
مرادی گفت: برای خاموش کردن نقاط دچار آةش‌سوزی جنگلهای حیران و آستارا که آتش‌سوزی از سمت جمهوری آذربایجان به گیلان سرایت کرد و همچنان آتش‌سوزی جنگلهای جمهوری آذربایجان ادامه دارد، علاوه بر حضور بی‌وقفه‌ی فرمانداری از زمان آغاز آتش‌سوزی از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی اردبیل کمک گرفتیم.
وی افزود: هم‌اکنون با اهتمام همه‌ی نیروها، آتش آستارا و خزران مهار و خاموش شده است.
مرادی به اقدامات انجام شده برای خاموش کردن آتش در نقاط جنگلی شهرستانهای سیاهکل و رودسر نیز اشاره نمود و گفت: تیمهای کمکی از شهرستانهای لاهیجان و آستانه برای خاموش کردن سه نقطه‌ی گرفتار در آتش سیاهکل اعزام شده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه از ۳۵ هکتار نقاط جنگلی، ۱۰ هکتار مربوط به شهرستان رودسر بوده است، اظهار کرد: نقاطی در ارتفاعات رودسر نیز به دنبال وزش باد خیلی شدید درگیر حریق شد که با مدیریت بحران کشور هماهنگ گردید تا بالگرد آبپاش فردا به محل آتش‌سوزیها در این شهرستان اعزام شوند؛ ضمن آنکه نیروهای کمکی جدید تازه‌نفس نیز به این منطقه اعزام شده است.
وی با بیان اینکه به دلیل آماده‌باش بودن همه‌ی نیروهای مرتبط در استان میزان خسارت ناشی از این آتش‌سوزی کاهش یافت، خاطر نشان کرد: سرعت باد امروز در استان به ۱۱۸ کیلومتر در ساعت رسید و به دلیل وزش باد شدید در همه‌ی استان وقتی نقطه‌یی آتش می‌گرفت باد برگهای خشکیده‌ی آتش گر فته راجابه‌جا می‌کرد و آتش‌سوزیهای جدید را رقم می‌خورد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه آتش‌سوزیها سطحی بود اما به دلیل وزش باد خیلی شدید در همه‌ی نقاط استان شاهد آتش‌سوزی در بیشتر شهرستانهای استان بودیم.
مرادی گفت: امروز همچنین به دلیل وزش باد شدید شاهد قطعی برق در برخی شهرستانهای استان بودیم که این مشکل نیز به سرعت رفع شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.