کد خبر : 31544
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۸:۳۴

لابه‌لای خبرها

لابه‌لای خبرها

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

فولاد گیلان هم تحریم شد
هاتف‌خبر – در آخرین واکنشها وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریمهایی را علیه چند نهاد در ارتباط با صنایع فولاد ایران اعمال کرده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» به نقل از «ایسنا» وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌یی از اعمال تحریم علیه چند شرکت و نهاد در ارتباط با صنایع فولاد ایران وضع کرد.
بر اساس این تصمیم، تحریمهای جدید بر شرکتهای کی‌اف سی‌سی، فولاد پاسارگاد، فولاد گیلان، صنایع و معادن خاورمیانه، فولاد زرند، فولاد خزر، فولاد ویان، فولاد روهینا جنوب، شرکت تولیدی نورد صنعتی و ساختمانی، فولاد البرز غرب، مجمع صنعتی اسفراین، شرکت صنعتی فولاد بناب، فولاد سیرجان ایرانیان و شرکت فولاد ایرانیان زرند اعمال خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گیلان خواستار تغییر مکان کارخانه‌ی کمپوست غرب استان شد
هاتف‌خبر – در هفتمین نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان که با موضوع بررسی راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی زباله‌ها در غرب گیلان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی ساماندهی زباله‌ها را از اهم مسائل استان و اولویت کاری مسوولان برشمرد و گفت: لازم است بر مبنای نظرات درست کارشناسی و با توجه به همه‌ی جوانب، بهترین راهکار برای حل مشکل زباله‌ها درنظر گرفته شود.
رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان لزوم تبعیت کامل از ضوابط قانونی در ایجاد کارخانه‌ی کمپوست غرب گیلان تصریح کرد: لازم بود پیش از آغاز ساخت این کارخانه همه‌ی فرآیندهای قانونی طی می‌شد که متاسفانه تاکنون هیچگونه مجوز قانونی برای ایجاد کارخانه‌ی کمپوست در محل کنونی آن دریافت نشده است.
وی با اشاره به نگرانی مردم تالش از ساخت کارخانه‌ی کمپوست در محل کنونی آن تصریح کرد: باید طرح ساخت کارخانه‌ی کمپوست در غرب گیلان مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار بگیرد تا دغدغه‌ی مردم تالش نیز در این زمینه رفغع شود.
رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه فعالیت این کارخانه، آلودگیهای زیست‌محیطی برای اهالی مجاو‌ر آن به همراه خواهد داشت، گفت: حفظ حقوق عامه از وظایف قانونی دستگاه قضایی است و مسوولان موظفند تا برای انتخاب مکانی جایگزین این کارخانه بررسیهای لازم را انجام دهند و در صورت رعایت چارچوبهای قانونی، دستگاه قضایی نیز در راستای تسریع راه‌اندازی آن در محل جدید، حمایت خواهد کرد.

هر تردد به گیلان یک میلیون تومان جریمه
هاتف‌خبر – با وجود اینکه سفر قزوینیها به پایتخت آزاد شده است اما هنوز محدودیت سفر از قزوین به استان گیلان هنوز پا برجا است.
به گزارش «هاتف» معاون استاندار قزوین در این باره گفت: با توجه به زرد بودن رنگ‌بندی کرونایی در کل استان قزوین و همچنین زرد بودن وضعیت کرونایی تهران مسافرت قزوینیها به تهران بلامانع است.
علی فرخزاد در آخرین نشست کمیته‌ی هماهنگی ترافیک و تردد ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر روز پنجشنبه در تالار جلسات ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: همچنین تردد از مبدأ قزوین به دیگر شهرهای با وضعیت زرد کرونایی هم آزاد است و نیازی به اخذ مجوز تردد از فرمانداری و پلیس راه در این زمینه نیست و چنانچه دوربینهای پلیس راه برای خودرویی تخلف ثبت کنند، جریمه‌ی خودرو بخشیده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا مسافرت به شمال کشور را ممنوع اعلام کرده است، هیچگونه مجوز تردد برای سفر به شمال برای قزوینیها صادر نخواهد شد و هم‌استانیهای ما باید از تجمع و ازدحام جلوی فرمانداریها برای گرفتن مجوز تردد به شمال کشور خودداری کنند.
فرخزاد یادآور شد: اگر کسی از این مصوبه تخطی کند و به شهرستانهای شمالی کشور در استانهای گیلان و مازندران تردد نماید به ازای بار تردد یک میلیون تومان به وسیله‌ی پلیس راه جریمه خواهد شد.

گویا خانواده‌ی قربانیان، حکم اعدام «خفاش شب گیلان» اجرا کردند
هاتف‌‌خبر- فرزاد ن. قاتل سریالی هشت زن گیلانی که به هفت مرتبه اعدام محکوم شده بود، صبح روز جمعه نوزدهم دیماه ۱۳۹۹ در زندان لاکان رشت به دار مجازات آویخته شد.
از اتهامات فرزاد ن.می‌توان به «هشت فقره قتل عمد»، «سرقت طلای مقتولان»، «جنایت بر میت شش مقتول» از طریق «مثله کردن اجساد» عنوان کرد و برای متهم ردیف دوم همسر فرزاد هم «ارتکاب معاونت در قتل عمد»، همچنین «مورد معامله قرار دادن طلاهای مسروقه» و «خودداری از کمک و مساعدت برای فرد در معرض خطر» اشاره کرد.
گفته می‌شود خانواده‌ی قربانیان حکم اعدام را اجرا کرده‌اند.

با توجه به همزمانی‌«کرونا» و آآنفلوآنزای پرندگان»؛
باید در حفاظت از پرندگان مهاجر گیلان حساس بود
هاتف‌خبر – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان می‌گوید که با توجه به همزمانی دو ویروس «کرونا» و «آنفلوآنزای پرندگان» در کشور ضروری است تا حساسیت در حفاظت از پرندگان مهاجر هم افزايش یابد.
ساسان کفایی می‌گوید بیش از یکماه و نیم است که مهاجرت پرندگان مهاجر به گیلان آغاز شده و این مهاجرتها کماکان ادامه هم دارد و از آنجایی که به طور میانگین هرساله حدود ۲۰۰ هزار پرنده برای زمستانگذارنی به گیلان می‌آیند، باید در این زمینه مراقبت کرد.
وی در عین حال تاکید می‌کند که خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان گیلان مشاهده نشده اما با توجه به همزمانی «بیماری کرونا» و «آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان» در سه استان دیگر کشور لازم است، حساسیت  و پیشگیریها در این زمینه بیشتر شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در ادامه تصریح می‌کند که امسال به همین دلیل مجوز شکار در هیچیک از استانهای کشور صادر نشده و با متخلفان هم به شدت برخورد می‌شود.
وی مي‌گوید همچنین رصد و پایش شبانه‌روزی «آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان» در استان گیلان ادامه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.