کد خبر : 31524
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

عاقل منش در جلسه کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت: می توان از وجود خیران برای مرمت بناهای تاریخی رشت بهره برد

عاقل منش در جلسه کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت: می توان از وجود خیران برای مرمت بناهای تاریخی رشت بهره برد

هاتف خبر – در نشست روز دوشنبه ی گذشته کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت، اعضای کمیسیون بر خریداری و مرمت ساختمان تاریخی دانشسرای رشت تاکید کردند. به گزارش “هاتف خبر” در این نشست که با حضور ریاست و اعضای کمیسیون، برخی از مدیران شهرداری رشت همچون ناصر عطایی معاون مالی و اقتصادی

هاتف خبر – در نشست روز دوشنبه ی گذشته کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت، اعضای کمیسیون بر خریداری و مرمت ساختمان تاریخی دانشسرای رشت تاکید کردند.
به گزارش “هاتف خبر” در این نشست که با حضور ریاست و اعضای کمیسیون، برخی از مدیران شهرداری رشت همچون ناصر عطایی معاون مالی و اقتصادی و رضا ویسی معاون معماری و شهرسازی، برخی از کارشناسان، مشاوران کمیسیون، میهمان ویژه کمیسیون خیر ارجمند آقای قطب زاده که با دعوت محمدحسن عاقل منش برای بررسی وضعیت مرمت ساختمان تاریخی دانشسرا حضور یافت و همچنین ولی جهانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تشکیل شد، همگی بر خریداری و مرمت ساختمان تاریخی دانشسرای رشت تاکید کردند.


محمدحسن عاقل منش در این نشست با قدردانی از حضور خیر و نیکوکار مدرسه و مسجد ساز آقای قطب زاده، گفت: بازسازی این بنای تاریخی که همه ی رشتیهای قدیمی با آن خاطره دارند، مورد درخواست شهروندان رشت است.
این عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطر نشان کرد: باید از وجود خیران نیکوکاری همچون آقای قطب زاده در کار ساخت و ساز بناهای تاریخی، تغییرکاربری و استفاده از این بناها بیشتر بهره ببریم.
رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا هم حضور آقای قطب زاده که احیا کننده مناره مسجد گلدسته ساغریسازان است را در این‌جلسه به فال نیک گرفت.
امیر حسین علوی خواستار تعامل و برآورد هزینه و بررسی روند قانونی کار برای مرمت سقف دانشسرا رشت شد.
ولی جهانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان هم گفت: ساختمان دانشسرا اولین دانشسرا ثبت شده کشور بوده که متاسفانه آلان سقفش آسیب دیده است.
ولی جهانی در ارتباط با همکاری آقای قطب زاده گفت: ایشان علاوه بر گلدسته مسجد ساغریسازان رشت، مسجد مستوفی، مسجد صفی و مسجد اردبیلیان را هم مرمت کرده اند.


وی افزود: ایشان دو پیشنهاد مشخص در ارتباط با ساختمان دانشسرا داشته اند. ضمن اینکه خودشان هم خواهان خرید آن هستند.
۱) سقف دانشسرا را مرمت نمایند و به میزان مرمت از شهرداری تخفیف و بخشودگی در بخش ساخت و ساز خودشان بگیرند.
۲) اینکه تعمیر سقف ساختمان را با تفاهمنامه ای همراه با شهرداری، میراث فرهنگی و مالک انجام دهند و سال بعد پول هزینه مرمت خود را دریافت نمایند.
گفتنی است در این نشست مقرر شد تا شورای اسلامی شهر رشت در نامه ای از شهرداری این شهر بخواهد تا به دلیل ضرورت تعمیر سقف این دانشسرا که مبلغ پانصد میلیون تومان خواهد بود و نیمی از این مبلغ را اداره کل میراث فرهنگی استان تقبل خواهد کرد، نیم دیگر آن را شهرداری رشت به صورت تهاتر با دیون مودیان شهرداری پرداخت کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.