هاتف خبر – با اجرای طرح ۳۰۷۰ بسیاری از خدمات تامین اجتماعی در تمام ساعات شبانه روز و حتی در تعطیلات در دسترس مخاطبان است.
هاتف خبر – با اجرای طرح ۳۰۷۰ بسیاری از خدمات تامین اجتماعی در تمام ساعات شبانه روز و حتی در تعطیلات در دسترس مخاطبان است. به گزارش “هاتف خبر” مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان در باره ی چگونگی خدمات این سازمان به مخاطبان می گید که با اجرای طرح ۳۰۷۰ سازمان تامین اجتماعی ۳۰ خدمت به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه ی مربوطه ارائه می گردد که کاهش 70 میلیون بار مراجعه سالانه به شعب سراسر کشور را به دنبال دارد. دکتر علی حسین نژاد در این زمینه توضیح داد: در طول سالهای اخیر تلاش برای ارتقای سیستمها و امکانات درجهت تسهیل و روانسازی کارها و حرکت به سوی خدمات اینترنتی توسعه یی چشمگیر در تامین اجتماعی داشته و به عنوان یکی از خط مشی اصلی در تدابیر و برنامه های مدیران ارشد بوده است که مشاهده ی فیش مستمری، ارسال لیست حق بیمه، دریافت فیش حق بیمه و ابلاغهای الکترونیکی نمونه هایی آنها است.
وی افزود: در دو سال گذشته و با راه اندازی سامانه ی خدمات غیرحضوری سازمان تامین این بستر، توسعه و گسترش بیشتر یافت و در دو ماهه ی اخیر اجرای طرح ۳۰۷۰ که هدفگذاری آن غیرحضوری نمودن ۳۰ خدمت پرمراجعه و پرمخاطب سازمان بوده و کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه ی سالانه بابت آنها پیش بینی می گردد که به منزله گامی بلند در این مسیر تلقی شده و بسیاری از خدمات تامین اجتماعی در تمام ساعات شبانه روز و حتی ایام تعطیل با استفاده از ظرفیت سامانه ی یاد شده به نشانی اینترنتی: es.tamin.ir در دسترس بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران است.
حسین نژاد با اشاره به اقداماتی همچون اجرای طرح نسخه های الکترونیکی، پرونده ی الکترونیکی و اخذ هوشمند اطلاعات از طریق سامانه های ثبت احوال، نظام وظیفه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و… همه ی این موارد را گامهایی سازنده و زیرساختی برای توسعه ی روزافزون خدمات غیرحضوری و افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی این سازمان برشمرد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان همچنین اذعان نمود: شعب تامین اجتماعی استان و کارگزاریهای رسمی در طول سال پذیرای بین سه تا چهار میلیون مراجعه بوده اند که با تکمیل طرح ۳۰۷۰ و قابلیت دسترسی شهروندان به خدمات از طریق سامانه، این مراجعات به یک تا یک و نیم میلیون در سال کاهش خواهد یافت.
وی خاطر نشان گرد: تا پایان هفته ی هشتم اجرای این طرح ۲۰ خدمت در دسترس کاربران قرار گرفته است که پاداش ازدواج، انعقاد قرارداد بیمه های اختیاری و مشاغل آزاد، درخواست کفالت، مقرری بیمه ی بیکاری، کمک هزینه ی کفن و دفن، استعلام وضعیت بیمه یی، ابلاغ احکام مطالباتی، صدور و ابلاغ مفاصاحساب، درخواست تکمیل سوابق، نامنویسی افراد تبعی، امکان مشاهده ی جزئیات گردش حساب بدهی، ثبت اعتراض به بدهی و تعیین زمان رسیدگی و خرید و احتساب دوران سربازی به عنوان سابقه ی بیمه از مهمترین آنها است.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.