کد خبر : 31350
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲

شرکت توزیع نیروی برق گیلان بر مدیریت مصرف برق بیش از هر زمان دیگر تاکید کرد

شرکت توزیع نیروی برق گیلان بر مدیریت مصرف برق بیش از هر زمان دیگر تاکید کرد

هاتف‌خبر – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: درصورت استمرار وضعیت هشدار در نیروگاه‌های تولید برق، خاموشیهای نوبتی در کشور اعمال خواهد شد.

هاتف‌خبر – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: درصورت استمرار وضعیت هشدار در نیروگاه‌های تولید برق، خاموشیهای نوبتی در کشور اعمال خواهد شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر محمداسماعیل هنرمند از وضعیت قرمز و هشدار در نیروگاه‌های تولید برق و لزوم جدی مصرف بهینه‌ی برق خبر داد.
وی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرد سال و سرمای هوا در سراسر کشور که به دنبال آن افزایش مصرف گاز را به همراه داشته است، نیروگاه‌های تولید برق که با مصرف گاز به تولید برق مشغول هستند با مشکلاتی عدیده مواجه شده‌اند و در مرز هشدار قرار دارند.
هنرمند گفت: با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود و با توجه به شرایط کرونایی، آلودگی هوا و محدودیتهای تنفسی لازم استبه منظور تامین برق پایدار، مصرف انرژی کشور کاهش یابد.
وی تاکید کرد: درصورت استمرار وضعیت هشدار در نیروگاه‌های تولید برق، خاموشیهای نوبتی در سراسر کشور اعمال خواهد شد تا از وقوع خاموشیهای گسترده، آسیب به نیروگاه‌ها و استفاده از سوختهای جایگزین که موجبات آلودگی هوا را فراهم می‌آورد، جلوگیری گردد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان خاطر نشان کرد: با راهکار‌های ساده همچون خاموش کردن یک لامپ اضافه و کاهش یک درجه دمای محیط(کم کردن شعله‌ی بخاری و یا کاهش دمای ترموستات) می‌توان میزان مصرف را تا 10 درصد کاهش داد.
وی گفت: تا کنون طرحهایی همچون تعدیل موقت یک در میان چراغ معابر جاده‌ها و اتوبانها و همچنین انعقاد تفاهمنامه با صنایع به منظور کاهش مصرف و نیز ممیزی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان برای کاهش مصرف برق، اجرا شده که هر یک در جای خود تاثیرات مثبت خود را گذاشته است.
هنرمند سپس اضافه کرد: با توجه به اینکه مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز(بیت کوین و..) به دلیل مصرف بیش از اندازه‌ی برق، سبب تخریب شبکه می‌شوند، نسبت به کشف و جمع‌آوری این مراکز اقدام خواهد شد و افرادی که مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز را معرفی کنند، تا 10 میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد ضمن اینکه اینکار از طریق شماره تلفن ۱۲۱ امکانپذیر است و البته نام این افراد نیز محرمانه خواهد ماند.
وی در پایان گفت: با همکاری مردم که بزرگترین حامی و همراه صنعت برق هستند و با اعمال راهکارهای مدیریت مصرف، به راحتی می‌توانیم چالش پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.