کد خبر : 31248
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

طرح تعدیل موقت روشنایی معابر همزمان با سراسر كشور در گیلان در دست اجرا است

طرح تعدیل موقت روشنایی معابر همزمان با سراسر كشور در گیلان در دست اجرا است

هاتف‌خبر – دکتر محمداسماعیل هنرمند از اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر در استان گیلان برای کاهش مصرف انرژی برق و گاز همزمان با سراسر کشور خبر داد.

هاتف‌خبر – دکتر محمداسماعیل هنرمند از اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر در استان گیلان برای کاهش مصرف انرژی برق و گاز همزمان با سراسر کشور خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: سرد شدن هوا و افزایش مصرف حاملهای انرژی (برق و گاز) در بخش خانگی کشور فشاری مضاعف به صنعت برق وارد کرده و در همین راستا ما ناچار به اجرای «طرح خاموشی یک درمیان روشنایی معابر و روشنایی بزرگراه‌ها» پس از ساعت ۲۱ شب در سراسر کشور هستیم
وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت شبانه‌ی تردد در شهرهای نارنجی و قرمز، روشن بودن تابلوهای بانکها یا بیلبوردهای تبلیغاتی غیرضروری است و نتیجه‌یی جز هدررفتن سرمایه‌ی ملی ندارد بنا بر این صنعت برق اقدام به صرفه‌جویی را آغاز کرده و با یکی در میان کردن روشنایی معابر و حذف روشنایی غیرضروری در جاده‌ها حداقل به میزان ۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی ایجاد کرده است.


دکتر هنرمند سپس خاطر نشان کرد: تعدیل روشنایی معابر با هدف کاهش مصرف گاز نیروگاهی در همه‌ی استانها در دست اجرا است و انتظار داریم همه‌ی دستگاه‌های اجرایی استان، همکاری لازم را به منظور اجرای این طرح با شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به عمل آورند.
وی افزود: در استان گیلان با اجرای این طرح ۹ هزار و 506 دستگاه چراغ روشنایی معابر مورد تعدیل قرار گرفته و در مجموع یکهزار و 426 کیلووات صرفه‌جویی در مصرف صورت پذیرفته است.
هنرمند گفت: هموطنان با اقداماتی ساده همچون خاموش کردن لامپهای اضافی در خانه‌ها و ادارات و همچنین کاهش جزیی شعله‌ی بخاری و یا کاستن یک درجه از دمای محیط خانه، می‌توانند تا ۱۰ درصد مصرف گاز کشور را کاهش دهند که در این صورت با همکاری مردم مشکلی در تامین گاز و برق کشور در روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد.
وی در پایان تصریح کرد: راحت‌ترین راه برای ارسال نشانیهای خاموشی به وسیله‌ی مردم دانلود و نصب اپلیکیشن «برق من» است که از طریق سایت شرکت به نشانی: www.gilanpdc.ir قابل دسترس است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.